Home»Teste»ATV & moto»Aventură pe două roți. Test cu X-ADV, scuterul off-road de la Honda

Aventură pe două roți. Test cu X-ADV, scuterul off-road de la Honda

1
Shares
Pinterest Google+

Ideea de a avea un vehicul care să rezolve cât mai multe din problemele de deplasare cotidiene nu este una nouă, însă cei de la Honda au venit cu o propunere pe două roți care ne-a atras și nouă atenția. X-ADV este o motocicletă ce propune dublarea abilităților urbane ale unui scuter cu ușoare capabilități de enduro, combinație care este deja pe placul multor clienți.

Baza lui X-ADV o reprezintă modelul NC750 de la care acesta a preluat motorul, șasiul, cutia de viteze cu dublu ambreiaj cu șase trepte și electronica împreună cu întreg managementul de control pentru acestea. Așadar avem un motor de adventure deghizat într-un scuter, formulă este ușor de perceput încă de la prima privire, mai ales dacă arunci o privire asupra gărzii la sol de (160mm), a ampatamentului alungit și a roților solide. Fiind un model care se vrea cât mai practic, X-ADV dispune de două locuri, scărițe rabatabile pentru spate și un spațiu de depozitare sub șa (21 litri) în care poate încăpea lejer casca și manușile sau ceva cumpărături atunci când vii spre casă. Parbrizul permite reglarea manuală pe cinci trepte de înălțime, lucru care se realizează destul de facil. Printre dotări mai găsim accesul cu smart key, ce îți permite să pornești doar având cheia în buzunar sau să deschizi portbagajul sau bușonul rezervorului folosind cele două butoane dedicate.

Motocileta dispune de lumini cu LED, foarte eficiente pe timp de noapte, însă care te ajută la fel de bine să fii vizibil și ziua printre mașini, în timp ce poziția înaltă te ajută în a avea o perspectivă bună asupra traficului. Față de un scuter obișnuit, X-ADV are centrul de greutate ceva mai ridicat, fapt ce influențează comportamentul la viteze mici. Prin aglomerația din oraș am resimțit însă și gabaritul ceva cam mare și cele 230 kg cu care X-ADV se îndepărtează ușor de idealul urban pe două roți. Cuplul provenit de la un motor de 745 cmc te ajută însă să dozezi precis accelerația la viteze mici, lucru pe care îl poți îmbunătăți și din ajustarea electronică a felului în care să răspundă accelerația. Cei 54 CP sunt mai mult decât suficienți pentru oraș și pot susține demaraje foarte puternice. Scopul lor este însă de a-l scoate pe X-ADV și în afara orașului și a-l face să se descurce chiar și dincolo de asfalt. Tot pentru acest scop, suspensia vine cu reglaj și cu o cursă de 150 mm, în timp ce roțile au 17 inch pe față și 15 inch pe spate. Cea mai importantă dotare este însă cutia de viteze cu dublu-ambreiaj, versiunie unică în care este disponibil X-ADV. Cutia are caracteristicile uneia clasice ca rapiditate și este gestionată de un soft fără cusur. Dacă inițial am luat-o ca pe un moft, am descoperit că ea te ajută să conduci mai relaxat, cu o grijă în minus. Puriștii pot apela și la schimbarea secvențială a treptelor, lucru care se face ușor, din butoane amplasate la mânerul stâng.

Ca și ținută de drum, X-ADV se comportă peste așteptări, cu o suspensie care tolerează o gamă largă de denivelări și imperfecțiuni ale drumului și cu frâne care funcționează fără reproș. Pe pamânt și macadam aventurile se limitează la profilul destul de cuminte al anvelopelor, dar și datorită unei poziții a picioarelor destul de avansată, ce nu-ți permite să te ridici rapid din șa. Această ultimă caracterisică se poate îmbunătăți prin scărițe opționale dedicate utilizării off-road. Autonomia este asigurată de un rezervor de 18 litri, care la un concum teoretic de 3.5 litri ar trebui să depășească 300 km. În testul nostru am mers preponderent urban și prea puțin economic, fapt ce a adus la valori de consum înregistrate între 4,5-4,9 litri.

Construit ca un SUV al motocicletelor, X-ADV poate acoperi o mulțime de activități și oferă un mod de deplasare fun și eficient, o soluție reală la traficul tot mai aglomerat din orașe. Rezervele de putere oferite de un motor mare și caracteristicile de touring îl pot recomanda și pentru plimbări mai lungi, ceea ce îl recomandă în prezent drept cel mai polivalent scuter de pe piață. La capitolul minusuri avem o culoare kaki-camuflaj total neinspirată și un preț de 11.900 euro (TVA inclus) de la care devine tentantă opțiunea unui enduro-touring din gama superioară.

Text, foto: Razvan Loghin

Date tehnice:

Alezaj x Cursa: 77 mm x 80 mm
Tip Motor: 2 clindri în linie SOHC, racire lichid
Alimentare: injecție
Ambreiaj: Multidisc Hydraulic Dual clutch (DCT)
Suspensie Fata: Amortizoare inversate cu reglaj de complresie si rebound
Suspensie Spate: Prolink cu Shock Preload adjustment
Frane Fata: dublu disc, etriri cu 4 pistoane
Frane Spate: hydraulic disc with 2-piston caliper and sintered metal pads. 2-Channel with rear ABS off switch.
Capacitate Rezervor: 18.8 litri
Capacitate Cilindrica: 745cc
Putere Maxima: 40.3kW @ 6,250rpm 54 CP
Cuplu Maxim: 68Nm @ 4,750rpm
Greutate la plin: 232 kg (ABS) – La plin cu benzina.
Anvelopa Fata: 120/70 R17
Anvelopa Spate: 160/60 R15
Inaltime Sa: 820 mm
Distanta dintre roti: 1,590mm
Garda la sol: 162 mm
Transmisie finala: Lant: O-ring sealed chain
Cunsum carburant: 3.64 L/Km
Capacitate baterie: 12V-11.2AH
Dimensiuni motocicleta: 2245x910x1375 mm

Previous post

Prețuri și detalii pentru CX-30, noul SUV Mazda disponibil din toamnă

Next post

Au apărut primele imagini cu noul Nissan Juke

No Comment

Leave a reply