Denumirea completă a mașinii sună astăzi de parcă ar fi ceva la limita absurdului: ARO și Cosworth, cu privire la unul și același obiect.
ARO – mașina de teren est-europeană cu caracter spartan și destule variabile în calitatea de fabricație, Cosworth – un nume de referință în tehnica de vârf destinată domeniului competițional internațional. Și totuși, câteva obiecte corespunzătoare denumirii menționate au existat (poate că mai există, pe undeva).
Cu unul dintre acestea am avut plăcerea prin toamna anului 1996. În zorii carierei mele din presa auto, existau pe atunci două niveluri ierarhice deasupra mea.
La niciunul nu se prea găsea entuziasm pentru marca ARO, pe fondul afluxului de noutăți din import care se cereau a fi puse în paginile noastre în 1996. De mai multe ori, prin ședințele editoriale, propusesem să tratăm ARO, dar aproape de fiecare dată mi-am luat amânări de la cele două niveluri superioare.
ARO cu surprize
Într-o bună zi, soarta a vrut ca lucrurile să se schimbe un pic: ne-a vizitat la redacție regretatul Victor Băldescu (unora le este cunoscut din motorsportul românesc, altora ca om de afaceri constănțean). Am făcut cunoștință cu dânsul în calitate de reprezentant Cosworth în România și susținător al proiectului ARO 244 Cosworth.
În viziunea sa, dacă ARO 244 ar fi fost modernizat, remotorizat și…. Citește tot articolul pe Auto Bild România
No Comment