Home»Teste»SUV»Apogeul motorului diesel. Test cu Audi SQ7 TDI

Apogeul motorului diesel. Test cu Audi SQ7 TDI

0
Shares
Pinterest Google+

Într-o lume în care dieselul este tot mai mult criticat, Audi nu renunță la marele său V8 diesel lansat pe SQ7 TDI în 2016 și îl păstrează în ofertă și după faceliftul lui Q7 din toamna lui 2019.

Text: Răzvan Măgureanu, Foto: Răzvan Loghin

Dieselul pare sortit dispariției pentru că așa doresc unii politicieni. Porsche a renunțat definitiv la diesel pe toată gama sa, se pare că și BMW e forțat să scoată la pensie senzaționalul quad turbodiesel și în general toți producătorii restrâng versiunile de motoare diesel. Audi nu renunță și păstrează în ofertă inclusiv după faceliftul lui Q7 senzaționalul V8 bi-turbodiesel care propulsează din 2016 SQ7 TDI. După facelift, puterea a rămas aceeași de 435 CP, dar sunt modificări majore pentru că a apărut un compresor electric BorgWarner alimentat de la rețea de 48V care asistă cele două turbocompresoare la turație mică și furnizează aer proaspăt în cilindri asigurând un răspuns viguros chiar de la turația de relanti. Compresorul electric este integrat pe traseul de admisie și este antrenat de un motoraș electric care rotește rotorul compresorului cu până la 70.000 rpm în numai 250 milisecunde.
Ce simte șoferul? Cuplul este practic instant de la turația de relanti și deja de la 1.250 rpm sunt disponibili toți cei 900 Nm. Prin comparație, motorul quad turbodiesel al lui BMW dezvoltă 760 Nm. Acest SQ7 TDI este un Titanic al șoselelor. Indiferent de la ce viteză accelerezi, pare că motorul nu se forțează deloc. De la 130 km/h la 180 km/h repriza este extrem de rapidă și ai senzația că te împinge o locomotivă din spate pentru că forța de tracțiune este imensă.

 

Șoferul are la dispoziție șase moduri de rulare dintre care două pentru teren acidentat allroad și offroad dar și un mod individual din care se poate regla tăria suspensiei, răspunsul direcției și al motorului. Este SQ7 TDI și un model sport? Am spune că da pentru deoarece cutia Tiptronic automată cu 8 trepte schimbă rapid și în ciuda cilindreei mari, de 4 litri, puterea maximă de 435 CP este oferită pe o plajă largă, de la 3.750 la 4.750 rpm, ultima fiind o turație înaltă pentru un diesel, mai ales pentru această capacitate. Ne place mult și felul în care se dezvoltă puterea, liniar fără niciun pic de brutalitate. Motorul urcă ușor în ture, este excelent echilibrat și este mai rafinat și mai silențios decât frățiorul său V6 de 3 litri care se regăsește și el după facelift la Q7. Cu suspensia pneumatică sport în echiparea de bază, care este mai coborâtă decât cea standard, SQ7 TDI pare un break supraînălțat însă pe modul Off-road se ridică încă circa 5 cm.

Mașina de test era dotată și cu pachetul Advanced pentru trenul de rulare care include direcție integrală (la viteze mici roțile spate se rotesc cu 5 grade în sens invers celor din față, iar la viteze mari în același sens) și bare stabilizatoare active alimentate de motorașe legate tot la rețeaua de 48V. Astfel, nu am simțit deloc inerția celor 2.395 kg la gol cu tot cu șofer pentru că SQ7 TDI trece agil prin viraje și se înclină puțin. Iar surprinzător, imensul V8 TDI nu pare foarte greu pentru că nu apasă prea mult pe puntea față. În viraje, SQ7 TDI este neutru și pare mai ușor decât este în realitate. Iar pe autostradă la un mers liniștit cu viteza legală de 130 km/h, poate consuma puțin sub 9l/100 km.

Odată cu faceliftul Q7 preia ergonomia de la Q8 cu indicatoare de bord digitale afișate pe ecranul de 12,3 inci și două displayuri în zona consolei centrale ambele tactile cu feedback haptic: de 10,1 inci (MMI Navigation Plus) pentru sistemul multimedia și 8,6 inci pentru blocul climatizării și reglajul scaunelor. Față de un Q7 normal, SQ7 TDI vine standard cu jante de aliaj de 20 inci cu 5 spițe cu design turbină, etrierele roșii cu logo-ul S de pe mașina de test fiind opționale (453 euro). Superbe și scaunele sport S (1.246 euro) îmbrăcate în tapițerie de piele Valcona cu cusături roșii în romb, tetiere integrate și logouul S pe spătar. La exterior se remarcă grila neagră S, carcasele oglinzilor vopsite în look de aluminiu și cele patru țevi de eșapament cromate. SQ7 TDI pornește de la 97.756 euro, un preț rezonabil pentru performanțele oferite dar opționalele sunt foarte scumpe și mașina de test a ajuns până aproape de fabuloasa sumă de 150.000 euro, care include, e adevărat, aproape totul de la sistem Night Vision, faruri LED Matrix, head-up display și până la pachetul Advanced pentru trenul de rulare și uriașele jante de 22 inci doar acestea două din urmă costând împreună 10.000 euro

 

Date tehnice Audi SQ7 TDI

  • Motor/cilindree V8/3.956
  • Combustibil motorină
  • Putere 435 CP/3.750-4.750 rpm
  • Cuplu 900 Nm/1.250-3.250 rpm
  • Normă de poluare/emisii Euro 6/200 g/km
  • Transmisie automată/8 trepte
  • Tracțiune integrală permanentă
  • L x l x h 5.066/1.970/1.743 mm
  • Număr locuri 5
  • Portbagaj 803-1.988 litri
  • Masă la gol 2.395 kg
  • Viteză maximă 250 km/h
  • Sprint 0-100 km/h 4,8 s
  • Consum mediu 7,6 l/100 km
    Preț de pornire 97.756 euro
Previous post

Suzuki Jimny. Ghid de achiziție second-hand

Next post

Ineos Grenadier, urmașul nelegitim al lui Defender

No Comment

Leave a reply