0
Shares
Pinterest Google+

De curând am făcut cunoștință cu noul Bigster, într-o prezentare statică ce a avut loc la Berlin. Noul Bigster, un SUV de segment C a fost dezvoltat ținând cont de nevoile clientelei europene, în special a celei germane, pentru care propune un model accesibil, robust și bine optimizat ca spațiu și dotări de confort.

Nici nu este de mirare că primul contact (deocamdată vizual) cu Bigster l-am avut într-o prezentare statică ce a avut loc în afara țării. Noua apariție seamnănă mult cu Duster, cu care și împarte o mare parte din componente. Față de acesta însă, dimensiunile caroseriei sunt mai mari atât pe lungime (4.57 m – cu 23 cm mai mult), cât și în înălțime  (1.71 m – cu 5 cm mai mult). Lățimea a rămas neschimbată (1.81 m), iar ampatamentul a crescut soar cu 4 cm, până la 2.4 m. Garda la sol are și ea o valoare foarte generoasă, de 22 cm.

Alte elemente de noutate sunt plafonul panoramic – care este o premieră pentru Dacia, ca și vopseaua în două tonuri sau jantele ce ajung acum la 19 inchi. Aspectul robust care a debutat pe noua generație Duster este la Bigster și mai accentuat, cu un spoiler față mai drept și mai masiv, în timp ce caroseria se bucură în continuare de protecțiile pentru praguri și pasajele de roți din același material reciclat, denumit Starkle. Elementul din plastic de pe portiere este unul nou, vopsit în culoarea caroseriei, în timp ce montantul C prezintă și el un element nou cu inscripția Bigster, ce separă partea de plafon de zona mediană a mașinii.

Partea din spate are mai puține elemente schimbate comparativ cu Duster, însă aduce o altă dotare nouă în gama Dacia: hayonul cu acționare electrică.

Interiorul lui Bigster este adevăratul beneficiar al dimensiunilor crescute, cu un spațiu foarte generos pentru locurile din spate și un portbagaj ce măsoară 667 litri sub nivelul planșei separatoare. Sapțiul se poate extinde cu ajutorul banchetei fracționabile 40/20/40, ce se poate acționa inclusiv prin intermediul clapetelor din interiorul portbagajului, operațiune ce poate permite la nevoie încarcarea unor obiecte cu lungime de până la 2.7 m. Locurile din față dispun de climă cu două zone, scaune sunt îmbunătățite comparativ cu cele de pe Duster, iar instrumentarul de bord poate avea în versiunile de top un ecran de 10 inch care poate afișa și harta sistemului de navigație. Sistemul de infotainment are conectivitate Android Auto și Apple CarPlay. Versiunile Extreme și Journey dispun de sistemul Media Nav Live, care dispune de navigație conectată, cu informații în timp real și cu actualizări pentru o perioadă de opt ani.

Printre dotările noi se numără reglajele electrice pentru scaunul șoferului, aeratoare pentru locurile din spate, dar și o cotieră spate generoasă, cu spații de depozitare. Materialele sunt similare cu cele ale lui Duster, încă destul de dure, focusate mai mult pe aspectul practic. Deși nu am condus încă mașina, cei de la Dacia au promis că habitaclul este mult mai bine insonorizat decât al oricărui alt model Dacia produs până în prezent.

Gama de motorizări a fost adaptată și ea pentru cel mai mare model din istoria Dacia. Cel mai mic propulsor pentru Bigster este cel pe benzină, de 1.2 litri, cu trei cilindri și tehnologie mild-Hybrid, acesta fiind singurul care echipează versiunea 4×4, la fel ca la Duster, tot împreună cu o cutie manuală în șase trepte. Motorul 1.2 se găsește și în versiunea cu alimentare duală benzină-GPL, cu o putere crescută la 140 CP și care vine doar în varianta 4×2 și aceeași cutie manuală cu șase trepte.

Cea mai importantă noutate o găsim sub capota versiunii Hybrid. Aici, motorul termic și cel electric au fost redimensionate, la fel ca și capacitatea bateriei de 200V, ajunsă la 1.4kWh și care vine cu o garanție de 8 ani/160.000 km. Motorul termic a crescut de la 1.6 la 1.8 litri, i-a fost adăugat un sistem nou de alimentare cu injecție directă și a ajuns la 107 CP. Motorul electric principal dezvoltă 50 CP/205 Nm, iar cel secundar aduce 20 CP/50 Nm, întregul sistem hibrid furnizând o putere cumulată de 155 CP.

Noul Bigster va fi disponibile în patru versiuni de echipare, Essential, Expression, Journey și Exrtreme, iar primele comenzi vor starta la începutul anului viitor. Prețurile acestui model sunt încă în curs de elaborare, dar se pare că o versiune de bază și motorizare convențională va pleca de sub 25.000 euro, în timp ce versinile full-hybrid vor pleca de sub 30.000 euro. Primele unități vor fi livrate cel către clineți cel mai probabil în luna aprilie.

Previous post

Duminică, 6 octombrie, Trialul Buzău Challenge Trophhy

Next post

Softenduro pt. unul dintre Stejari, sub ghidarea lui Adrian Răduță

No Comment

Leave a reply