Home»Teste»SUV»Am condus Dacia Spring. Primele impresii

Am condus Dacia Spring. Primele impresii

0
Shares
Pinterest Google+

După succesul lui Sandero și al lui Duster, iată că Dacia a pregătit și un model electric cu care să cucerească Europa. Fabricat în China și cu tehnologie preluată integral de la Renault Kz-E, Spring este un crossover ce cumulează multe avantaje pe care le caută cei ce vor să facă primul pas în zona vehiculelor electrice. Despre spring am scris mai multe AICI, însă acum am avut și prilejul de a-l conduce și a vedea cum se prezintă electrica sub brand românesc pe șoselele noastre.

Dimensiuni

Primul lucru care te izbește când iei contact cu Spring este legat de dimensiuni. Dacă te aștepți să fie un SUV în adevăratul sens al cuvântului, s-ar putea să fii dezamăgit. Este chiar mic, iar cei mai înalți vor resimți asta și de la volan, dar mai ales ca pasageri pentru locurile din spate. Dacă ești pe la 1.80 sau pe acolo, te descurci, spațiul este chiar ok. Ca să nu mai vorbim că portbagajul este chiar mare pentru această clasă (290 litri) și se dublează dacă rabatezi bancheta.

Inerior

Chiar dacă nu produce cine-știe ce zgomot de rulare, Spring nu este foarte confortabil la capitolul acustic deoarece antifonarea pare că nu a fost printre priorități. Versiunea testată de noi a fost una destinată firmelor de car-sharing (Business), iar scaunele sunt îmbrăcate în piele sintetică și ceva mai rigide, făcute mai mult pentru a favoriza durabilitatea și curățarea ușoară decât confortul. Cumva, această rețetă este aplicată la toate materialele de la interior, acestea urmând a fi păstrate și pe modelul ce va ajunge în showroomuri.

Designerii Dacia au creat însă un layout plăcut, iar asamblarea este una corectă, ce nu trădează, cel puțin la prima vedere, faptul că s-a operat „la sânge” cu tăieri de costuri. Există spații generoase de stocare și un torpedou imens. Spring vine cu servodirecție, geamuri electrice, sistem Media Nav cu ecran tactil de 7 inch, aer condiționat manual și cameră de marșarier.

Cum se simte la drum?

Întreaga dinamică a lui Spring stă sub semnul unei motorizări electrice de 44 CP, care la prima vedere par foarte puțini. Cuplul de 125 Nm disponibil instant face însă ca lucrurile să nu stea deloc rău pentru o citadină. Demarajul este unul bun până pe la 60-70 km/h și scade simțitor de la 90 km/în sus. Am prins 130 km/h pe autostradă, deci te descurci la nevoie și extraurban. Direcția e asistată destul de mult, iar raza de bracaj este de 4,8 m. Suspensia este surprinzător de bună, ruliul ceva cam mare dacă vrei să abordezi virajele sportiv, iar frânele în raport cu masa mașinii sunt foarte eficiente. Dacă vă gândiți că este un SUV și ar trebui să meargă un pic și pe teren, aici veștile nu sunt tocmai bune. Cu 15 cm gardă la sol și roți mici și anvelope 165 70 R14 nu se poate ieși decât, cel mult, pe un drum de țară. Eventual poți  considera offroad deplasările pe unele străzi din București.

Cât consumă

Cu o autonomie declarată de 230 km și cu condiții de temperatură ce nu au necesitat folosirea climatizării, am vrut să verific în primul rând această caracteristică. La un condus normal, poate chiar un pic mai grăbit decât aș fi făcut-o în mod normal, cu oraș, autostradă și drum județean, am înregistrat în medie 13 kW/100 km, ceea ce nu e rău deloc și lasă loc și de mai bine. Bateria de 27,4 kWh pare să ducă undeva spre 200 km chiar și în condiții mai dure de utilizare, iar încărcarea până la 80% se face într-o oră de la o stație rapidă, sau 14 ore de la o priză de casă dacă este goală complet.

Merită banii?

Cu siguranță, la 16.800 de euro cât este prețul întreg, Spring nu ar fi stârnit pasiunea prea mulor clienți dintre cei 5.000 care au făcut deja precomenzi pentru ea, urmând să o primească din toamnă. Avantajul la noi este prima oferită prin programul Rabla Plus – cea mai mare din Europa, fapt ce duce prețul mașinii la o valoare care surclasează chiar și autoturisme cu propulsie convențională, respectiv 7.700 euro. La această valoare nu sunt prea multe de comentat, următoarele rivale electrice de pe piață fiind la multe mii de euro distanță. Pentru cei care au emoții legate de fiabilitate, Spring vine cu o garanție de 8 ani pentru baterie sau 120.000 km. 

Mai multe detalii despre experiența cu Sping veți putea citi în ediția tipărită a revistei 4×4 adventure, ce va fi pe piață la începutul lunii mai.

Text, foto: Răzvan Loghin

Date tehnice

Model Sping
Motor electric cu magnet permanent
Putere (CP) 44
Cuplu (Nm) 125
Tracțiune față
Cutie de viteze 1 treaptă
Dimensiuni L/l/h (mm) 3.734/1.622/1.516
Ampatament (mm) 2.423
Volum portbagaj (l) 290/620
Masă la gol (kg) 921
Accelerație 0-100 km/h (s) necomunicat
Capacitate baterie (kWh) 27,4/ utilizabil 26,8
Viteză maximă (km/h)  125
Consum mixt (kWh/100 km) 10,8
Autonomie WLTP (km) 225

 

Previous post

Kia a prezentat in premiera mondiala noul SUV electric EV6

Next post

Un nou centru logistic Mercedes-Benz la Dragomirești-Vale

No Comment

Leave a reply