Home»Noutati»Accesorii»Adăpost la purtător. Review umbrar Ironman4x4

Adăpost la purtător. Review umbrar Ironman4x4

0
Shares
Pinterest Google+

Fie că oprești pentru o pauză de cafea în natură, fie că urmează să instalezi tabăra, nevoia de a avea mai întâi un adăpost este prioritară. Un upgrade care rezolvă elegant acest aspect este umbrarul de plafon, un accesoriu pe care l-am testat deja în variate condiții.

Dacă ar fi să alcătuiesc o listă cu lucrurile utile cu care îți poți dota mașina, umbrarul de plafon ar ocupa unul dintre primele locuri, iar regretul că nu am optat mai demult pentru un astfel de accesoriu a apărut chiar după prima utilizare. Eficient pentru a scăpa de soarele dogoritor al verii sau de ploaie, umbrarul montat permanent pe
mașină vine cu o mulțime de avantaje. Îl ai tot timpul cu tine, se montează și se demontează în câteva minute chiar și de către o singură persoană și nu sacrifică din prețiosul spațiu interior. Montajul unui umbrar este condiționat însă de existența unui roof-rack sau măcar de cea a unor bare transversale, de preferat trei la număr.

Dacă acestea există, fixarea propriu-zisă nu ar trebui să dureze mai mult de jumătate de oră, sistemul fiind alcătuit din trei suporturi în formă de L și șuruburile aferente. Cei de la Ironman4x4 le includ în set, acolo unde am descoperit și o cheie inelară cuclicket, foarte utilă în cazul piulițelor cu anti-desfacere, incluse și ele.
Umbrarul vine împăturit pe un cadru de aluminiu, fixat de chingi cu arici și este protejat în timpul deplasării de o husă impermeabilă, cu fermoar. Cadrul de aluminiu găzduiește în canalele sale elementele de fixare (bețele), care sunt extensibile și au un sistem de blocare ingenios și simplu, prin rotire. Tot aici găsim și sistemul de iluminare care constă într-o bandă de leduri și un controller pentru reglarea intensității, cu mufă de brichetă.
Materialul textil al umbrarului este unul impermeabil, de tip rip-stop și rezistent la UV. În partea din față este fixat permanent pe cadrul de aluminiu, iar pe laterale se fixează de tubulatura din aluminiu, prin chingi cu arici. Pentru că picioarele sunt ajustabile în înălțime, se poate regla unghiul de înclinație al umbrarului pentru a fi mai eficient în funcție de direcția din care bate soarele sau ploaia și, mai ales, se poate genera un unghi care să-i permită să reziste la vânt. Tot pentru a face față vântului există și două cuie de fixare la sol, cu sforile aferente din paracord, cu sistem de reglaj.

Experiența de o vară cu acest umbrar a arătat că numărul plusurilor este mai mare decât cel al minusurilor, iar utilitatea sa este de necontestat. Ceva cam scump și costisitor mai ales în situația de a fi nevoiți să achiziționați și un roof-rack, umbrarul generează o grijă în plus atunci când conduceți prin pădure sau pe lângă vegetație. Posibil ca în cazul unui SUV modern să influențeze și aerodinamica, eventual poate deveni zgomotos la viteze mari. La capitolul avantaje aș sublinia eficiența la soarele puternic de vară și rezistența la vânt mai mare ca în cazul unui umbrar tradițional. Este bine totuși să nu supraestimați această calitate, deoarece vântul în exces îl poate avaria. Ploaia de care am avut parte încă de la prima utilizare nu a pus probleme, materialul fiind excelent, iar cusăturile vulcanizate.

Lumina LED poate fi ajustată ca intensitate dintr-un comutator rotativ

Umbrarul testat de noi are dimensiunile 250×250 cm, dar Ironman4x4 are în oferă și unul mai mic, de 200×250 cm. Recomandarea mea ar fi să optați pentru prima variantă, chiar dacă riscă să nu fie foarte estetic pe mașină. Atunci când plouă în rafale sau soarele bate din lateral, suprafața umbrită sau protejată de apă este mai mică decât calculul teoretic dat de dimensiunea umbrarului.
În configurația aleasă de noi, umbrarul celor de la Ironman4x4 costă 1.575 lei cu tot cu TVA, la care se mai poate adăuga și un perete frontal de 675 lei căruia nu i-am dus lipsa. Pentru ușurința cu care se montează și pentru utilitatea dovedită la fiecare ieșire, umbrarul este însă un accesoriu de neprețuit.

Text, foto: Răzvan Loghin

Previous post

Atac la Duster. Test cu Mitsubishi ASX

Next post

Evoluție în mișcare. Test cu noul Range Rover Evoque

No Comment

Leave a reply