Home»Noutati»Auto»Volkswagen CrossBlue, noul concept hibrid prezentat la Detroit

Volkswagen CrossBlue, noul concept hibrid prezentat la Detroit

0
Shares
Pinterest Google+

Dezvoltat special pentru Canada şi Statele Unite, noul concept se situeaza ca dimensiuni între actualele Tiguan şi Touareg, iar principala inovaţie constă în propulsia plug-in hybrid, ce are  la bază tehnologiile TDI şi DSG, rezultatul fiind, aşa cum promit cei de la Volkswagen, un consum impresionant, de doar 2.1 litri la suta de kilometri.

Conceptul CrossBlue, prezentat publicului cu ocazia Salonului de la Detroit, dispune de şase locuri şi o propulsie ce foloseşte pe lângă tradiţionalul diesel, încă două motoare electrice, unul plasat în faţă şi unul în spate. Sistemul de tracţiune integrală nu este unul clasic,  ci unul în care puntea spate este angrenată exclusiv electric, concept împământenit ca “propshaft by wire”.

Liniile lui CrossBlue au fost desenate în Germania de către Walter de Silva şi Klaus Bischoff  în strânsă colaborare cu o echipă Volkswagen din SUA.  Conceptul are o lungime de 4,987 mm, 2,015 mm lăţime şi o înălţime de 1,733 mm. Vopsită într-o nuanţă personalizată şi denumită “CrossBlue Glass Flake”, caroseria lui CrossBlue nu arată tocmai rău, accesoriile cromate şi roţile mari cu jante de aliaj şi diametru de 21 inch fiind un adevărat bonus pentru iubitorii de gen. Uşor de observat sunt cele două guri de alimentare de care dispune maşina, una pentru combustibilul convenţional- motorina, cealaltă pentru încărcarea dintr-o sursă externă a acumulatorilor cu litiu-ion.

Interiorul este spaţios, iar cele trei rânduri de scaune au fost concepute pentru a acomoda uşor până la şase persoane, situaţie în care spaţiul pentru bagaje cumulează un total de 335 litri. Rabatarea ultimului rând de scaune aduce un volum pentru bagaje de 815 litri, iar dacă se renunţă şi la al doilea rând, spaţiul va ajunge undeva aproape de 2.000 de litri.

Pentru că sistemul de propulsie poate cumula puterea oferită de motoarele electrice ce cea a dieselului TDI, CrossBlue dispune pe o perioadă limitată de circa 305 CP şi un cuplu de 700 Nm. Demarajul obţinut astfel este de circa 7 secunde pentru 100 km/oră, în timp ce viteza maximă poate depăşi 200 km/oră. În mod exclusiv electric, atunci când emisiile poluante sunt zero, maşina poate accelera până la o viteză maximă de 120 km/oră şi poate parcurge o distanţă maximă circa 33 de km.  Cu rezervorul plin (70 litri) şi bateriile încărcate, CrossBlue poate avea o autonomie de până la 1000 km.

Motorul diesel de 190CP şi 400 Nm este cuplat la o cutie DSG cu şase rapoarte şi dublu-ambreiaj.  Bateria cu litiu de 9.8 kWh este plasată în tunelul median şi oferă 40 kW pentru motorul electric din faţă, care dezvoltă un cuplu de 180 Nm şi 85 kW pentru cel din spate, care dezvoltă 270 Nm. Atunci când maşina este folosită în modul EV (100% electric), motorul diesel este oprit, iar propulsia este asigurată numai de motorul electric aflat pe puntea spate. Motorul termic porneşte automat atunci când energia din acumulator se diminuează, dar şi manual, prin apăsarea unui buton amplasat pe consola centrală. Cel de la volan are aşadar posibilitatea de a alege între mai multe moduri de deplasare, de la unul full-electric, la unul “TDI only”, când maşina are doar tracţiune faţă. Există şi un mod “Off-road”, în care maşina dispune de tracţiune integrală şi în care motorul electric din faţă devine generator pentru a suplimenta cu energie celălalt motor electric, aflat pe puntea spate. Viitorul maşinilor 4×4 sună destul de complicat, nu-i aşa?

Previous post

Chevrolet Silverado a luat startul în Raliul Dakar 2013

Next post

Asul din mânecă: noul Jeep Grand Cherokee SRT

No Comment

Leave a reply