Home»Noutati»Diverse»Vespa Elettrica – primul scuter electric al italienilor

Vespa Elettrica – primul scuter electric al italienilor

0
Shares
Pinterest Google+

Vespa, marca italiană cunoscută pentru scuterele sale cu design aproape neschimbat de la lansare, a prezentat primul său scuter electric.

L-au denumit Elettrica și este propunerea Piaggio, compania-mamă a Vespa, pentru clienții care doresc un mijloc de transport ecologic în mediul urban. Elettrica este doar primul pas în direcția mobilității silențioase, dar era nevoie și de un produs de acest tip de la marca Vespa.

Motorizarea dezvoltă 2 kW continuu și o putere maximă de 4 kW, iar autonomia sa este de 100 de kilometri. Studiile precedente privind mașinile electrice și autoturismele obișnuite au relevat faptul că un European parcurge, în medie, sub 50 de kilometri pe zi, deci un asemenea model ar fi suficient pentru majoritatea clienților.

Bateria se încarcă în aproximativ patru ore și este garantată să obțină 1000 de cicluri de încărcare. Vorbim despre o durată de folosire care va permite parcurgerea a aproximativ 50.000 de kilometri, adică aproximativ un deceniu de conducere în mediul urban pentru majoritatea clienților. Există două moduri de rulare, ECO și Power, care schimbă felul în care răspunde scuterul la accelerație și cât de multă energie poate să recupereze la frânare și la eliberarea accelerației.

În plus, există și un mod de marșarier, util la parcare chiar și când vehiculul este unul ușor, cum este cazul lui Vespa Elettrica. Iluminarea este cu LED, iar ceasurile de bord au fost înlocuite de un afișaj TFT de 4.3 inch. Clienții pot să-și conecteze telefonul la acesta și să răspundă la apeluri și la mesaje folosind un mic joystick montat pe ghidon.

Vespa Elettrica va avea și o aplicație dedicată, care va permite oferirea de noi funcții, inclusiv navigație GPS direct pe ghidon. La fel ca la o Vespa obișnuită, clienții vor putea comanda numeroase accesorii care să le facă viața pe două roți mai ușoară.

Elettrica va primi și o variantă X, care va avea o autonomie de peste 200 de kilometri grație unui mini-generator alimentat cu benzină, care ar porni după ce bateria, mai mică decât la modelul 100% electric, ar rămâne fără energie.

 

Previous post

Toyota așteaptă evoluția sistemelor de conducere autonomă până să le ofere în serie

Next post

Mercedes-AMG lansează o nouă bicicletă: costă 7.109 euro

No Comment

Leave a reply