Home»Tehnica»Vehicule militare extreme: ZIL-135

Vehicule militare extreme: ZIL-135

0
Shares
Pinterest Google+

Imediat dupa terminarea razboiului, armata sovietica a inceput sa dezvolte un sistem de rachete sol-sol cu raza scurta de actiune, a carui operabilitate necesita un sistem mobil de transport si lansare.

Pentru acest scop a fost nevoie de un vehicul 8×8 de dimensiuni mari si cu capabilitati off-road ridicate, iar solutia aleasa a fost ZIL-135, un adevarat mastodont ce a fost testat cu succes pentru prima data in1958, urmand ca dupa aceea sa fie trecut in productia de serie la fabrica Zavod Imeni Lichatschowa (ZIL).

Sovieticii l-au construit in numar suficient de mare cat sa doteze armatele mai multor state din fostul bloc comunist si nu numai. ZIL-135 s-a dovedit compatibil cu sistemul de rachete FROG-7, dar si cu BM -22 si BM-27, existand chiar si o versiune amfibie.

ZIL-135 este un 8×8 ce dispune de cate un motor pentru fiecare din partile stanga si dreapta si patru punti, prima si ultima fiind directoare. A fost aleasa aceasta solutie pentru a simplifica modul de transmisie si a renunta la componente complicate, cum sunt diferentialele. Transmisia era de tip hidro-mecanic, iar motoarele dispuneau de cate sase cilindri si erau pe carburatie.

Motoarele functionau simultan, dar exista si posibilitatea ca in cazul defectarii unuia dintre ele, intreaga propulsie a vehiculului sa fie preluata de cel de-al doilea motor printr-un sistem ce conecta cele doua randuri de roti. ZIL-135 dispunea de doua rezervoare a cate 350 de litri, ce asigurau o autonomie aproximativa de 700 km, la un consum mediu de 100 litri/100 km. Ulterior, ZIL-135 a fost realizat si in versiuni civile, pentru transport de persoane, macara sau adaptari pentru diverse transporturi speciale.

Galerie video:

Date tehnice

Lungime: 9.27 m
Latime: 2.80 m
Inaltime: 2.53 m
Greutate proprie: 11.570 kg
Garda la sol: 580 mm
Unghi de atac: 57°
Motoare: 2 X Ural-375 V-8 6.900 cmc, pe benzina
Raport de compresie: 6,5:1
Putere: 180 CP (130 kW) X 2
Transmisie: 5 rapoarte+reductor
Tractiune: 8×8 permanent
Suspensie: bare de torsiune
Sistem franare: mixt aer/hidraulic
Instalatie electrica: 24V
Sistem umflare pneuri din mers: da
Sistem de directie: servoasistat
Viteza maxima: 65 km/h
Autonomie: 700 km

Previous post

Offroad în Bulgaria. Shumen Trophy 2011!

Next post

Range Rover se reinventeaza. Drive test cu noul Evoque

No Comment

Leave a reply