Home»Teste»ATV & moto»Unde-i muncă, e plăcere! Test în premieră cu CAN-AM Outlander 6×6

Unde-i muncă, e plăcere! Test în premieră cu CAN-AM Outlander 6×6

0
Shares
Pinterest Google+

Cea mai recentă realizare a canadienilor de la BRP Can-Am  în domeniul ATV-urilor utilitare este Outlander 6×6, un model pe care l-am putut testa în premieră prin noroaiele patriei. Având acelaşi ADN ca şi celelalte vehicule Can-Am, Outlander 6×6 beneficiază de un şasiu puternic şi de o mulţime de inovaţii destinate a creşte manevrabilitatea, spiritul practic şi capabilităţile off-road.

Aspectul masiv este dat de carenajele foarte solide şi a multitudinii de elemente cu rol de protecţie, dar şi a unui design agresiv, realizat tocmai pentru a susţine specificul muncitoresc al acestei maşinării. Cele trei punţi cu suspensie independentă au adus o gardă la sol de 305 mm şi capacităţi de trecere excelente. Roţile sunt echipate cu jante de aliaj cu diametrul de 12 inchi şi pneuri cu profil agresiv.  Bara stabilizatoare de la puntea spate se poate decupla manual, pentru a obţine o flexare superioară, cu un travel al suspensiei de circa 22 cm. Pentru a fi bun de pus la muncă, Outlander 6×6 dispune de o benă basculabilă cu capacitatea de 372 de litri şi o sarcină utilă de 363 kg. Capacitatea de tractare este de 750 kg, iar partea din spate dispune de o cuplă universală, pe care se pot monta diverse accesorii. Există troliu Warn cu capacitatea de 1.361 kg montat în faţă, dar şi posibilitatea de a monta suplimentar un asfel de accesoriu în partea din spate.

Outlander vine cu un motor Rotax V-Twin de 976 cc, ce produce 82 CP. Transmisia are la bază o cutie de viteze automată cu variaţie continuă (CVT) şi un reductor cu cel mai bun raport de demultiplicare de pe piaţă. Sistemul de admisie a aerului este cu două camere, una de pre-filtrare şi alta de filtrare, pentru a face faţă celor mai dure condiţii de lucru. Pentru a rezista cât mai bine la apă şi noroi, admisia de aer a fost montată în cea mai de sus parte a şasiului. Răcirea motorului se face cu ajutorul unui radiator de mare capacitate, dezvoltat special pentru acest model. Un lucru util îl reprezintă accesul rapid la filtrul de aer şi la bateria de acumulatori, pentru ca operaţiunile de mentenanţă să se poată face uşor, sau chiar în teren dacă situaţia o cere. Rezervorul are o capacitate de 20, 5 litri, pentru a susţine o autonomie crescută.

Dacă la prima vedere Outlander 6×6 pare un monstru mare şi greu, lucrurile se schimbă imediat ce ai pornit motorul şi pui în mişcare agregatul de 515 kg. Demarajul este foarte puternic în modul H (High gear) şi rămâne constant până la viteza maximă datorită unei setări foarte reuşite a cutiei CVT. Fiindcă poate deveni periculos pentru cei care experimentează pentru prima dată 82 CP pe un ATV, BRP Can-Am a prevăzut acest model cu limitarea vitezei maxime. Sunt disponibile două chei de contact, una gri, care permite rularea cu viteza maximă de 40 km/h şi una neagră, ce permite o viteză de 80 km/h. Condus pe macadam, Oultander 6×6 s-a dovedit mai stabil decât versiunile 4×4 pe care le-am mai încercat până acum, susrprinzător de agil şi manevrabil. În teren se remarcă direcţia asistată şi raza mică de bracaj, ce îl fac să se descurce în diverse locuri ce nu permit maneve ample. Reductorul a fost optimizat în raport cu aptitudinile unui 6×6 utilitar, având cel mai bun raport de demultiplicare de pe piaţă. În modul 4L Outlander 6×6 lasă impresia unor resurse inepuizabile de putere şi, în ciuda unui motor care oferă cuplul maxim destul de sus, trage excelent inclusiv atunci când abordarea unor obstacole trebuie făcută cu viteză mică. Sistemul de tracţiune permite transferul cuplului pe 4 sau 6 roţi, cu ajutorul unui comutator plasat pe mânerul din dreapta. Diferenţialul faţă este cu alunecare limitată şi beneficiază de un sistem Visco-lok QE. Indiferent de suprafaţa pe care am rulat şi de faptul că ATV-ul are un raport putere-greutate foarte bun, am descoperit un sistem de tracţiune foarte eficient şi care nu iroseşte nimic din cei 82 CP.

Outlander 6×6 va fi disponibil în curând pe piaţă la un preţ aproximativ de 15.000 euro fără TVA şi, la fel ca întreaga gamă de ATV-uri Can-Am este înmatriculabil. Fiind legal pentru a circula pe drumurile publice şi pregătit să suporte o mulţime de accesorii, Outlander 6×6 este un vehicul utilitar ce ar putea să-şi găsească uşor nenumărate domenii în care să se remarce drept singura sau cea mai bună soluţie.

Am testat: BRP Can-Am XT, preţ estimativ 15.000 euro, fără TVA

Text, foto: Răzvan Loghin

Fotografii realizate la balastiera Trans Construct Snagov – www.tcsco.ro

Specificaţii tehnice

Tip motor : V.Twin, 976 cc, benzină, SOHC, 8 supape, răcire lichid
Alezaj/cursă : 82 x 47 mm
Sistem de alimentare : EFI Siemens VDO, 46 mm diametru aspiraţie
Sistem de pornire : electric
Transmisie : CVT cu reductor
Tracţiune : 4W/6W, ax cardanic, vâsco-cuplaj

Şasiu

Suspensie faţă : independentă, basculă dublă, coilover
Suspensie spate : independentă, basculă simplă
Cursă suspensie faţă : 22,9 cm
Cursă suspensie spate : 23,6 cm
Frâne faţă-spate : discuri ventilate, diametru 214 mm

Dimensiuni şi mase

Lxlxh : 330×116,8×11,8 cm
Ampatament : 208,1 cm
Garda la sol : 30,5 cm
Greutate proprie : 515 kg
Capacitate de tractare : 750 kg
Capacitate rezervor : 20,5 litri

 

Previous post

O echipă Transsylvania Offroad Club, mai eficientă decât autorităţile

Next post

Staţia CB 29 LX EU. Test cu vârful gamei Cobra

No Comment

Leave a reply