Home»Teste»Un pick-up „de treabă”. Test cu Isuzu D-Max

Un pick-up „de treabă”. Test cu Isuzu D-Max

0
Shares
Pinterest Google+

După ce am asistat la o ascensiune constantă în domeniul utilitarelor, Isuzu este astăzi gata să ne surprindă cu o ultimă generaţie D-Max care aduce aptitudini noi, dar care rămâne în acelaşi timp fidelă construcţiei robuste şi soluţiilor tehnice clasice. Caroseria este desenată mai agresiv şi mai aerodinamic, cu o imagine distinctivă ce va fi uşor de recunoscut în peisajul monoton al acestui segment.

Confortul interior a fost ridicat prin creşterea dimensiunilor habitaclului, lucru care a fost posibil deoarece noul model a crescut în lungime, lăţime şi înălţime. În plus, lista de dotări este foarte generoasă inclusiv în echiparea standard. Planşa de bord este simplistă, la fel ca şi celelalte elemente prezente la interior, ce au un aspect robust şi inspiră rezistenţă în timp. Nivelul de echipare de top se cheamă Premium şi aduce o mulţime de dotări ce vizează habitaclul, cât şi unele caracteristici estetice la exterior, cum ar fi praguri laterale, faruri cu lupă, grila radiatorului cromată sau jante din aliaj. Interioul este principalul beneficiar şi aduce scaune, bancheta şi volan îmbrăcate în piele, climatizare automată, un sistem audio cu comezi pe volan, reglaj electric pentru oglinzi.

Capitolul la care noul D-Max a evouluat semnificativ este cel tehnic, iar principalele modificări au vizat şasiul, mai bine rigididizat şi motorul, care aduce cu 20% mai multă putere şi cu 43% mai mult cuplu decât cel al generaţiei precedente. Aşa se face că actualul motor de 2.5 litri este acum mai performat chiar decât motorul de trei litri al generaţiei precedente. Acest lucru a fost posibil prin îmbunătăţirea parametrilor de injecţie ai sistemului common rail, dar şi un sistem de supraalimentare în două faze, cu două turbocompresoare.

Prima caracteristică de drum a acestui motor a fost că este ceva cam zgomotos, însă cu o prestaţie foarte bună la turaţii joase şi senzaţia unui cuplu ce se întinde pe o plajă foarte largă de turaţii. Cutia de viteze manuală cu şase rapoarte este etajată bine, atât pentru a favoriza reprize bune în cazul depăşirilor, dar şi pentru a menţine o viteză de croazieră ridicată atunci când conduci pe autostradă. Schimbătorul este mare şi incomod, dar care nu ar trebui să reprezinte o problemă la un vehicul preponderent utilitar.

Caracteristicile off-road sunt în limitele unui vehicul foarte lung şi cu ampatament mare, adică destul de modeste. Totuşi, D-Max dispune de o gardă la sol de 235 mm şi o suspensie care s-a arătat confortabilă pe drumuri neamenajate şi cu o punte spate care flexează binişor. Aventurile în teren sunt limitate şi de unghiul de degajare modest, caracteristică ce urmăreşte toate modelele din această clasă. Sistemul de tracţiune este unul nepermanent, ce permite cuplarea punţii faţă cu ajutorul unui comutator rotativ amplasat în vecinătatea frânei de mână. Tot de aici se poate comuta şi treapta de reductor, ce va aduce suficientă demultiplicare în cazul urcărilor abrupte, un control superior în cazul coborârilor, dar şi capabilităţi în a transporta diverse greutăţi în condiţii vitrege de teren. Sistemul 4×4 al lui D-Max dispune şi de un sistem electronic de control al tracţiunii, ce poate rezolva anumite situaţii, cum sunt cele care presupun încrucişările de punţi şi atunci când roţile pierd aderenţa.

Pe şosea lucrurile stau foarte bine, D-Max fiind foarte sprinten datorită celor 163 CP, dar şi destul de agil în raport cu dimensiunile sale. Dacă aptitudinile dinamice pot fi totuşi comparate cu a altor modele concurente, D-Max vine cu două detalii care îl scot în evidenţă: capacitatea de tractare şi consumul de combustibil. Pe lângă faptul că vorbim de cel mai mic consum din acest segment, superior chiar şi lui Amarok, care este echipat cu un motor de doi litri, cu D-Max am reuşit să ating un consum (6,2 l/100km) chiar mai mic decât cel dat în specificaţiile tehnice (6,4 l/100km), lucru mai rar în ziua de azi, când aceste date sunt de cele mai multe ori lipsite de realism.

Ultima generaţie D-Max arată că experianţa acumulată de Isuzu de-a lungul timpului în domeniul utilitarelor şi a motoarelor diesel se regăseşte din plin la acest model, ce a reuşit acum să iasă dintr-un semi-anonimat în care s-au aflat nemeritat generaţiile precedente. Pe lângă aptitudinile de ordin tehnic, D-Max este interesant şi prin preţ sau consum, capitole la care reprezintă o ameninţare serioasă pentru modele concurente din segment, inclusiv Hilux sau Amarok.

Am testat: ISUZU D-MAX Double cab 4×4, preţ de bază 26.802 Euro (TVA inclus), preţ model testat 29.129 Euro (TVA inclus)

Text, foto: Răzvan Loghin

Date tehnice:

Dimensiuni, mase, capacităţi
Număr uşi 4
L/l/h (mm) 5.295 / 1.860 / 1.795
Ampatament /ecartament (mm) 3.095 / 1.570
Greutate (kg) 2.020
Capacitate tractare (kg)  3.500
Capacitate rezervor (litri) 69

 

Caracteristici off-road
Unghi de atac (grade) 30,0
Unghi de degajare (grade) 23,0
Garda la sol (mm) 235

 

Motor
Combustibil Motorină
Potere maximă CP – kW / rpm 163 – 120 / 3.600
Cuplu maxim Nm / rpm 400 / 1.400-2.000
Poziţionare Faţă longitudinal
Număr de cilindri 4 – în linie
Material bloc / chiulasa Fier / Aluminiu
Alezaj x cursă (mm) 95,4 x 87,4
Cilindree (cm3) 2.499
Raport de compresie 17,0 la 1
Distribuţie 4 supape pe cilindru/DOHC
Alimentare Injecţie directă common rail. Dual turbo

 

Transmisie
Tracţiune 4×4 nepermanentă cu reductor
Cutie de viteze Manuală, 6 trepte
Tip ambreiaj monodisc uscat

 

Şasiu
Suspensie faţă independentă, arcuri elicoidale
Suspensie spate punte rigidă, arcuri lamelare
Frâne faţă Discuri
Frâne spate Tamburi
Roţi 265/65 R17

Previous post

Rezultate Kamikaze Adventure Trophy- Piatra Neamţ 2014

Next post

Premiile şi detaliile de participare la trialul Off Road BWA 2014

No Comment

Leave a reply