Home»Teste»SUV»Un 4×4 în haine de coupe. Test cu BMW X4 35i xDrive

Un 4×4 în haine de coupe. Test cu BMW X4 35i xDrive

0
Shares
Pinterest Google+

BMW iubește coupe-urile, iar dovada acestui fapt este confirmată acum și de apariția lui X4, fratele mai mic al lui X6, pe care l-am testat într-o versiune de-a dreptul tulburătoare: xDrive 35i! Timpul a trecut repede de când BMW arăta publicului primul său Sports Activity Coupe, așa că cei care au aruncat la început cu pietre în această idee s-au obișnuit între timp cu faptul că formele de coupe dau destul de bine și pe un 4×4. Așa se face că apariția lui X4 deja nu a mai surprins pe nimeni, mașina fiind exact ce pare de la prima vedere, un X6 mai mic, care vine să atace o nișă substanțial mai mare de clienți.

Cu un design pe care îl apreciez ca fiind foarte dinamic și foarte atrăgător în special cu ajutorul pachetului optic M, X4 are proporții apropiate de X3, model a cărui platformă tehnică a și preluat-o, platformă care și ea la rândul ei a fost dezvoltată având-o la bază pe cea a Seriei 3. Sună complicat, dar fac aceste precizări pentru a înlătura de la începtut orice dubiu legat de orientarea către asfalt și accentul foarte redus pe care BMW l-a pus pe calitățile off-road încă din start.

Exemplarul condus în acest test are un motor respingător pentru cei care se gândesc mai întâi la consum, impozite și alte biruri, dar care ar trebui să fie un adevărat altar de închinăciune pentru oricine se declară fan BMW.
Caroseria a fost desenată pentru a inspira sportivitate, dar posedă proporții pe care utilizarea cotidiană, în special cea urbană, le fac mai atrăgătoare decât cele ale lui X5 sau X6, iar acesta pare să fie unul din scopurile urmărite pentru o mașiă care și-a propus să combine spiritul practic al lui X3, cu nota de dinamism a fraților mai mari. Pachetul aerodinamic M aduce un plus de agresivitate ce se poate observa în special la partea frontală și pică la fix cu caracterul deloc pașnic al acestei versiuni de motorizare.

Interiorul este construit după rețeta casei, mai precis a celei lui X3, care se păstrează în întregime în jumătatea față a habitaclului. Partea din spate este cea la care inginerii au trebuit să găsească formula magică prin care aplatizarea plafonului să nu știrbească confortul pasagerilor și, în linii mari, chiar au reușit. Spațiul pentru cap este decent, iar senzația de spațiu este dată de zona mare de confort de la nivelul picioarelor. Micșorarea geamurilor laterale comparativ cu X3 și a lunetei, au adus o atmosferă ceva mai claustrofobă și o vizibilitate către spate destul de limitată. Portbagajul a pierdut doar 50 de litri, dar este încă suficient prin volumul de 500 de litri rămas.
Pachetul tehnic este compus din cele mai sportive ingrediente, respectiv motorul turbo în șase cilindri, cutia de viteze automată cu opt trepte, sistemul de tracțiune integrală și șasiul înnobilat cu sistem EDC pentru optimizarea stabilității și confortului.
Față de X3, inginerii BMW au adus câteva schimbări discrete, cum ar fi creșterea sensibilă a raportului de demultiplicare pentru treapta întâi și scăderea celui pentru sistemul de direcție.

Mașina se descurcă foarte bine în mediile aglomerate, unde dozarea fină a puterii, sprintul excelent și manevrabilitatea sunt adevărate delicii. La drum întins lucrurile stau și mai bine, mai ales dacă itinerariul ales include și câteva viraje. Suspensia are o setare foarte fermă, dar care știe să filtreze bine și denivelările, iar tandemul cu sistemul de direcție este unul care vizează perfecțiunea.

Reprizele sunt foarte puternice, iar fiecare depășire este sub totalul confort al faptului că o explozie de putere este gata să erupă la fiecare gest făcut cu pedala de accelerație. Cutia reacționează instantaneu, iar liniaritatea motorului pe benzină face imposibilă experimentarea unor zone de „lag“, așa cum se întâmpă chiar și la cele mai performante turbodieseluri.
Conforutul acustic este desăvârșit, presărat cu nuanțele sonore ale unui motor care transpiră testosteron prin toți porii.

Dinamica off-road este în măsura așteptărilor, respectiv una ce nu va satisface decât foarte puțin din nevoia de a explora natura din afara asfaltului. Și la X4 ca și la celelate modele BMW dotate cu xDrive, există un pic de frustrare la acest capitol, iar aici am în vedere faptul că vorbim de unul dintre cele mai evoluate și mai inteligente sisteme de tracțiune, combinat însă cu un șasiu ce nu are prea multe în comun cu lumea bolovanilor și setat pentru a oferi senzații numai pe asfalt.

Dacă la început vorbeam de aspectul economic, ei bine, surprize apar și aici. Condus echilibrat, cu doar puține sesiuni de forță, X4 a reușit un consum mediu sub așteptări, de circa 8,5-9 litri. Acest fapt arată că nu este chiar la distanță de o galaxie față de dieselurile de trei litri din aceeași ogradă, iar trecera la un „benzinar“ cu atitudine nu ar trebui să fie un prag psihologic de netrecut.

Am testat: BMW X4 35i xDrive. Preț versiune 58.156 Euro (TVA inclus). Preț model testat 80.242 Euro (TVA inclus)

Text, foto: Răzvan Loghin

Performanțe și date tehnice
Viteză maximă (km/h) 247
Acelerație 0-100 km/h (s) 5,5
Consum urban (l/100 km) 10,7
Consum extraurban (l/100 km) 6,9
Consumo mediu (l/100 km) 8,3
Emisii de CO2 (gr/km) 193
Norma de emisii Euro VI
Dimensiuni, mase și capacități
Număr uși 5
L/l/h (mm) 4671 / 1881 / 1624
Ampatament / ecartament față-spate (mm) 2810 / 1616 – 1632
Coeficient aerodinamic Cx 0,34
Geutate proprie (kg) 1890
Capacități:
Volum rezervor (litri) 67
Volum maxim portbagaj (litri) 1400
Volum minim portbagaj (litri) 500
Număr locuri / dispunere 5 / 2 + 3
Motorizare
Combustibil Benzină
Putere CP – kW / rpm 306 – 225 / 5800-6400
Cuplu Nm / rpm 400 / 1200-5000
Poziționare Față longitudinal
Număr cilindri 6 – în linie
Material bloc / chiulasa Aluminiu / Aluminiu
Alezaj x cursa (mm) 84,0 x 89,6
Cilindree (cm3) 2979
Raport de compresie 10,2 a 1
Distribuție 4 supape pe cilindru. Doi arbori cu came în chiulasă
Alimentare Injecție directa. Turbo. Intercooler

Previous post

Land Rover a prezentat noul Discovery Sport

Next post

Honda anunță un nou SUV pentru Europa

No Comment

Leave a reply