Home»Teste»SUV»Un 4×4 cu buget redus. Test-drive cu Great Wall H6

Un 4×4 cu buget redus. Test-drive cu Great Wall H6

0
Shares
Pinterest Google+

Este destul de greu de exprimat o părere obiectivă despre Great Wall H6. În ţara lui ARO (la vremea sa, chiar cea mai avansată maşină de teren din blocul comunist), să vorbeşti despre o maşină fabricată în China şi montată în Bulgaria, este ca şi cum ai vorbi despre funie în casa spânzuratului. Este însă o utopie să crezi că, vreodată, doar prin forţe proprii, ARO ar fi ajuns să semene cu H6.

Pe de altă parte, SUV-ul acesta chinezo-bulgăresc atentează grav la supremaţia Duster, SUV-ul nostru francofon. Din fericire pentru Duster, H6 este poziţionat mai sus ca preţ şi dimensiuni, deci nu se vor intersecta direct. Fără a face o comparaţie amănunţită, la prima vedere, Duster pare mai rustic şi mai rezistent la uzură, iar H6 este mai confortabil şi mai sofisticat, el tinzând să se apropie de modelele consacrate din acest segment al SUV-urilor mici de oraş mare. Fabrica Great Wall din Bulgaria a fost dată în folosinţă acum patru ani, având o capacitate de asamblare de 50.000 vehicule/an, cu un total de 2.000 angajati. In prezent se lucrează cam la 10% din capacitate şi cu un număr proporţional de angajaţi. Proprietarii mărcii chineze au optat însă pentru o creştere lină, neforţată.

Revenind la maşina noastră de test, am parcurs un drum de vreo 600 de kilometri pe şosele timp de două zile şi ne-am întors sănătoşi şi odihniţi. Nimic de comentat negativ cu privire la echiparea interioară ori la confortul scaunelor şi suspensiilor de tip McPherson în faţă şi cu braţe suprapuse în spate şi bare de torsiune.

Se poate şi mai bine, dar la două treimi din preţul unui Sportage ori la o treime din cel al unui Evoque, nu poţi emite pretenţii de lux. Anumite meniuri din computerul de bord şi cel multimedia lasă de dorit, însă pentru şoferul tipic al acestor SUV-uri, acestea sunt neesenţiale.

Tot pentru această clasă de clienţi care apreciază în primul rând aspectul şi preţul, faptul că atunci când sunt forţate pe şosea, suspensiile îşi arată punctele slabe. Pe tărâmul siguranţei, H6 deţine cinci stele la NCAP, fiind echipat cu airbaguri laterale, frontale şi cortină, plus ABS, ESP şi controlul tracţiunii. Luminile de avertizare la frânarea bruscă sunt prea sensibile, declanşându-se prea uşor.

Şoferul are la dispoziţie cheie de contact cu telecomandă, dar trebuie să se mulţumească doar cu un schimbător manual cu şase trepte. Schimbătorul şi manevrarea sa trădează cel mai mult apartenenţa la categoria maşinilor ieftine şi noi, cu toate că între cadranele din bord există un indicator care îi sugerează şoferului când ar fi bine să mai schimbe treapta de viteză.

Economia de combustibil mai este favorizată şi de funcţia Start/Stop care acţionează asupra motorului diesel Euro5. Cu o cilindree de aproape 2000 cmc, el produce 143 CP la 4000 rpm şi un cuplu 310 Nm la 1800 rpm, fiind din toate punctele de vedere un propulsor modern şi la nivelul concurenţei. În ciuda datelor de pe hârtie, în realitate se simte o întârziere neplăcută în răspunsul motorului la turaţii mici, altfel destul de silenţios şi lipsit de vibraţii. Nu în ultimul rând, cumpătat la consumul de motorină.

Nu ne-am putut abţine să nu cercetăm şi cum arată H6 într-o poiană la munte. Este clar că maşina nu este făcută să meargă pe arătură şi nici pe drumuri forestiere, gradul de încrucişare al suspensiilor este mic. În completare, tracţiunea integrală este controlată doar electronic prin intemediul frânelor. În situaţii uşoare te poţi mişca şi chiar atunci când (oricare) două roţi au aderenţă. Ceea ce este suficient pentru astfel de SUV, restul mai ţine şi de anvelope şi de şofer.

Producătorul se laudă că H6 are cel mai mare portbagaj din clasa sa, cu un volum cuprins între 808 şi 2.010 litri. Aşa o fi, dar un argument mai bun pentru viitorul client care vrea să dea pe un H6 diesel 4×4 19-22.000 euro, este garanţia de  trei ani sau 100.000 km. Nu ştiu prin alte ţări cum se întâmplă, dar la noi îţi va creşte enorm cota printre vecini dacă îţi schimbi un Duster cu geamuri negre cu un Great Wall H6. La fel, impozitul, RCA şi Casco.

Text: Dan athanasiu Foto: Răzvan Loghin

Am condus: Great Wall H6 2.0 diesel, pret de la 19.542 Euro, cu TVA inclus.

Date tehnice:

Lungime: 4640 mm
Lățime: 1825 mm
Înălțime: 1745 mm
Ampatament: 2680 mm
Garda la sol: 180 mm
Unghi de atac față/spate: 26/22°
Portbagaj: 808 kg
Capacitate rezervor: 58 l

Motor – 2.0 common-rail turbo diesel
Capacitatea cilindrică: 1996 cc
Puterea maximă: 143 bhp
Cuplul maxim: 310 Nm
Accelerație 0-100 km/h: 11.2 s
Viteza maximă: 180 km/h
Consum combustibil combinat: 6.8 l/100 km

Previous post

Un Jeep Wrangler cu motor V8 - Furios și iute

Next post

O Toyota Land Cruiser FJ45 din 1974 - Restaurată și scoasă la vânzare

No Comment

Leave a reply