Home»Noutati»Auto»Testele de consum oficiale se schimbă de la 1 septembrie

Testele de consum oficiale se schimbă de la 1 septembrie

0
Shares
Pinterest Google+

Consumul de carburant al unui automobil declarat oficial este motiv de frustrare pentru mulți soferi. Standardul actual a fost gândit prin anii ‘80 și se numește NEDC, iar ultima sa modificare a fost făcută în anul 1997.

De fix două decenii, nu a mai fost modificat felul în care este stabilit consumul de carburant al unei mașini noi. Discutăm fix despre cifrele cu care producătorii de automobile se laudă apoi și le prezintă în toate broșurile oficiale, în reclame și peste tot pe unde apare acel vehicul.

Mulți dintre voi știu că este destul de greu să obții consumul de carburant declarat de un constructor în viața reală. Mai ales în România, dar și în alte țări. Este posibil în afara localității, dar devine greu spre imposibil în oraș.

Ei bine, ACEA a hotărât să schimbe felul în care măsoară consumul de carburant al unui autovehicul în laborator și să introducă și teste standardizate în condiții reale de trafic. Mai mult decât atât, acestea vor fi aplicabile pentru toate mașinile noi înregistrate în Uniunea Europeană de la 1 septembrie 2018. Până atunci, reglementările noi se vor aplica doar modelelor nou omologate în Europa începând din data de 1 septembrie 2017.

Cu alte cuvinte, ACEA a decis să renunțe la treaba cu ocaua mare și ocaua mică și să facă teste de consum pe bune în laborator, care să fie cât mai apropiate de rezultatele din viața reală, pe care le vor proba pentru a asigura veridicitatea informațiilor prezentate.

Să trecem în revistă principalele schimbări, pe lângă introducerea unui test de conducere pe drumurile publice. Acesta din urmă va fi efectuat în diferite condiții și se numește RDE, de la Real Driving Emissions.

În cazul testului de laborator, se vor efectua mai multe cicluri de testare pe banc, care vor duce distanța parcursă în total la 23.25 kilometri în loc de numai 11 cât sunt folosiți în prezent. Testul se va prelungi cu 10 minute, ajungând la un total de 30 de minute.

Întreaga probă de consum va avea patru faze, iar mai mult de jumătate (52%) din distanța parcursă va fi în mediul urban. Din moment ce majoritatea șoferilor conduce în principal în mediul urban, credem că înțelegeți de ce este important acest lucru.

Trei schimbări la fel de importante ca introducerea testului în viața reală sunt: creșterea vitezei medii în cadrul testului de la 34 km/h la 46.5 km/h, ceea ce ne aduce mai aproape de realitate pentru un traseu mixt; simularea unei viteze maxime de 131 km/h în loc de 120 km/h și schimbarea treptelor de viteză în mod diferit la fiecare mașină. Ultima parte va însemna că nu vom mai avea cutii de viteze cu trepte care-s ciudate în viată reală, dar care „scot” un consum excelent pe bancul de probă la o turație nefericită pe șosea.

Previous post

Aston Martin DBX este pregătit pentru debutul programat în 2019

Next post

Toyota C-HR Tonka - un vis frumos care nu se va împlini

No Comment

Leave a reply