Home»Teste»Car»Test Mercedes-Benz CLS 4Matic. Stilul se păstrează indiferent de condiţii

Test Mercedes-Benz CLS 4Matic. Stilul se păstrează indiferent de condiţii

0
Shares
Pinterest Google+

Se întâmplă uneori ca zăpada să te ia pe nepregătite şi atunci când în garaj ai o maşină de teren, ocazie cu care realizezi că utilitatea tracţiunii integrale este mult mai vastă decât domeniul vehiculelor recreaţionale. Aşa s-a întâmplat şi cu ocazia unui test ce se anuţa relaxant, la volanul unei maşini cu stil pe care în mod obişnuit nu ai scoate-o în bătaia viscolului şi punând-o să meargă pe şosele pline de gheaţă şi zăpadă. Surpriza de a ne trezi cu iarna la uşă a adus şi avantajul de a putea să vedem pe viu de ce merită să investeşti în tracţiunea integrală, chiar şi atunci când pare că nu ar fi nevoie.

Silueta unică cu care CLS se mândreşte în gama Mercedes-Benz este o creaţie care a luat prin surprindere lumea auto în urmă cu aproximativ zece ani când a debutat prima generaţie, iar acum, după faceliftul aplicat celei de-a doua generaţii, putem vorbi de desăvârşirea ideii unui coupe premium cu patru uşi.

Portierele cu geamuri fără ramă sunt cele care îţi permit să ajungi în locul din care înţelegi pe deplin un Mercedes-Benz, respectiv habitaclul. Aici lucrurile nu te pot surprinde decât plăcut, cu detalii rafinate, materiale conforme cu statutul premium cum sunt inserţiile din lemn de frasin şi opţionale care merită fiecare bănuţ, precum sistemul audio Harman Kardon sau scaunele faţă cu climatizare. Volanul are un design ceva mai sportiv decât restul componentelor şi este aşa pentru că face parte din pachetul sport AMG, care mai conţine şi jantele de aliaj de 18 inch, suspensia Direct Control şi elementele estetice specifice.

Partea care ne interesează pe noi se afla mai ascunsă vederii şi este un trio compus dintr-un motor diesel potent, o transmisie automată cu şapte trepte şi un sistem de tracţiune dintre cele rezervate premianţilor. Acestea alcătuiesc motivul pentru care CLS-ul, în ciuda celor aproape două tone, se mişcă cu o graţie greu de imaginat chiar şi după ce zăpada şi-a intrat bine în drepturi. Motorul de 252 CP îndeplineşte norma Euro 6 şi pare mereu că ar fi mai puternic decât este de fapt, lucru care se datorează unei cutii de viteze bine calculate şi cu un răspuns excelent inclusiv atunci când alegi modul secvenţial. Tracţiunea 4Matic este cea care face ca tot cuplul motorului să fie exploatat la maxim, cu pierderi minime chiar şi în cele mai dure condiţii de iarnă. Modul de lucru proactiv, ce ţine cont de o mulţime de factori, face din sistemul de tracţiune vedeta oricărei deplasări pe drumuri alunecoase, asigurând maşinii un control de excepţie. Nu doar că poţi pleca din parcare atunci când zăpada depăşeşte garda la sol a maşinii, dar poţi accelera ferm şi conduce foarte apropiat de felul în care ai face-o în condiţii normale, singura grijă fiind la frânare, acolo unde anvelopele joacă un rol mai important chiar şi decât întreaga inginerie din spatele maşinăriei germane.

După un traseu ce nu prevestea că experienţa cu CLS-ul va fi una de iarnă intrată pe deplin în drepturi, nu pot spune decât că germanii au adus acest model la potenţialul său maxim. Prezenţa unui diesel nu tulbură cu nimic atmosfera relaxantă din habitaclu şi aduce performanţe care altădată erau disponibile doar însoţite de motorizări mari pe benzină. Dintre toate capitolele la care CLS excelează, impresionantă rămâne până la urmă puterea evoluţiei, cea care a adus acest model la un mix ideal de performanţă, eficienţă şi stil.

Text şi foto: Răzvan Loghin

Am testat: Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC coupe

Preţ versiune: 66.972 Euro, cu TVA. Preţ model testat: 92.621 Euro, cu TVA.

 

Date tehnice

Capacitatea cilindrică 2.987 cc
Puterea maximă 185 kW
Puterea maximă 252 hp
Turatia la puterea maxima 3.600 rpm
Viteza maxima 245 km/h
Timpul de accelerare 0 – 100 km/h 6,7 s
Turatia maximă 4.750 1/min
Tip cutie de viteze automată, 7 trepte
Tip combustibil D
Consumul mixt, minim 6,1 l/100km
Consumul mixt, maxim 6,2 l/100km
Norma de poluare Euro 6
Emisii CO2 minim 160 g/km
Emisii CO2 maxim 162 g/km
VDA-spaţiu bagaje, inchis 475 L
Ampatament 2.874 mm
Tip anvelope faţă 245/45 R 17
Tip anvelope spate 245/45 R 17
Masa totală 2.400 kg
Masa proprie 1.915 kg
Numărul maxim de locuri 4

Previous post

Volkswagen Snowareg ne arată că poate...

Next post

Nissan Juke Nismo RSnow - Un altfel de japonez

No Comment

Leave a reply