Home»Teste»Car»Test: Honda CR-V cu noul motor 1.6 i-DTEC

Test: Honda CR-V cu noul motor 1.6 i-DTEC

0
Shares
Pinterest Google+

Atinşi de febra downsizingului şi încurajaţi de faptul că se pricep foarte bine mai ales la motoare mici, cei de la Honda au găsit o nouă provocare, aceea de a monta sub capota lui CR-V un diesel de doar 1.6 litri. Fiindcă vorbim de o reducere a capacităţii cu aproape o treime faţă de cunoscutul motor de 2.2 litri, era cazul să vedem ce s-a pierdut şi ce s-a câştigat din această mutare.

Nu ai nevoie de statistici şi calcule matematice pentru a realiza că mulţi utilizatori de SUV folosesc puţin sau deloc capacităţile 4×4 ale maşinilor lor, în detrimentul altor aptitudini, cum ar fi spaţiul, confortul, poziţia de condus înaltă şi caracteristicile on-road. Consumul şi nivelul taxelor este singurul impediment pentru care SUV-ul nu este privit  încă de toţi drept maşina ideală, însă Honda CR-V 1.6 i-DTEC pare a fi alternativa pliată fix pe cerinţele de mai sus.

Primul contact cu cea de-a patra generaţie CR-V l-am avut în versiunea cu motorizare 2.2, despre care am scris materialul ce se găseşte aici.  Actuala motorizare de 1.6 litri nu aduce nimic în plus caroseriei lui CR-V, singura caracteristică de care se bucură această versiune fiind o greutate proprie mai mică cu circa 120 kg, ce a rezultat din diferenţa de masă dintre cele două motoare şi, mai ales, din simplificarea trasmisiei şi trecerea la tracţiunea 4×2 (faţă). Interiorul este la fel de spaţios şi de bine realizat la capitolul practic, uşor de configurat în privinţa portbagajului şi cu dotări complete la capitolul confort.

Din punct de vedere tehnic, CR-V 1.6 i-DTEC a însemnat renunţarea la sistemul de tracţiune integrală şi la posibilitatea de a beneficia de cutie de viteze automată, singura transmisie disponibilă fiind una manuală, cu şase trepte. S-a mers astfel pe eficienţă, în defavoarea unor performanţe off-road care, aşa cum am observat şi cu ocazia altor teste, sunt oricum destul de diluate la acest model.

Testul nostru a început în oraş, acolo unde micul motor de 1.6 litri s-a arătat foarte silenţios şi lipsit de vibraţii, caracteristici ce se menţin chiar şi la viteze mari. Demarajele şi reprizele sunt mai mult decât decente, mai ales în condiţiile în care vorbim de un regim scăzut de încărcare a habitaclului, situaţie destul de întâlnită în mediul urban. Condusă în trafic aglomerat şi fără a avea grija carburantului, maşina noastră a reuşit consumuri între 6,8 şi 7,4 litri, care, chiar dacă reprezintă mai mult decât valoarea din cartea tehnică, putem vorbi încă de o performanţă incontestabilă pentru un SUV de aceste dimensiuni.

Oricum, dacă testul ar fi avut loc într-un oraş cu trafic mai normal, altul decât Bucureştiul, sunt sigur că CR-V-ul ar fi reuşit o apropiere mai mare de cei 4.8 litri pe care Honda îi promite pentru această versiune de motorizare. Deşi nu sunt un fan al tehnologiei Start-Stop, trebuie să remarc în cazul lui CR-V o prestaţie foarte bună a acestui sistem, în sensul în care poate fi activ mai mult decât în cazul altor maşini, inclusiv cu aerul condiţionat pornit sau la scurt timp după pornirea motorului, ceea ce contribuie la o economie vizibilă de combustibil şi nu la una mai mult imaginară, aşa cum am observat la unii producători. Pentru a fi şi mai prietenos, sistemul se poate dezactiva de la bord, prin intermediul unui buton ce va opri prestaţia “verde” a maşinii.

La drum întins lucrurile stau bine până la viteze de 140-150 km/h, dar se poate vorbi o diferenţă faţă de motorizarea de 2.2 litri în ceea ce priveşte reprizele şi chiar a zgomotului, care începe să îşi facă discret prezenţa în habitaclu la regimuri înalte de turaţie. Aceste lucruri au legătură şi cu greutatea pasagerilor şi a bagajelor, care au în cazul acestei motorizări o influenţă mai mare decât în cazul celei de 150 CP, inclusiv în ceea ce priveşte consumul. Din acest punct de vedere am putut constata variaţii destul de mari, ce încep de la o valoare de circa 5-6 litri pentru un regim de condus normal şi o încărcare redusă, dar care poate ajunge foarte aproape de consumul urban, în cazul unui regim de viteză ridicat şi cu ceva greautate la bord.

Din punct de vedere al prestaţiei off-road, vorbim de o maşină destul de limitată, ce nu a fost gândită pentru astfel de aventuri, mai ales în această versiune de motorizare. Deşi este disponibil doar cu tracţiune faţă, vorbim de o gardă la sol de 165 mm, identică cu cea a versiunilor 4×4 şi care ar putea să ajute în situaţii precum un drum de ţară denivelat, sau atunci când zăpada incepe să facă primele probleme.

Privit ca o maşină de familie şi nu ca un off-roader, CR-V 1.6 i-DTEC este o alegere foarte bună pentru cei ce nu caută în această clasă performanţe în teren, ci avantajele unui vehicul spaţios, confortabil şi, mai ales, economic. Cu un preţ foarte bun, o echipare de bază mai mult decât decentă şi un consum redus de combustibil, CR-V este în această versiune de motorizare şi un performer absolut în ceea ce priveşte valoarea taxelor, de la cea de înmatriculare, impozitul anual şi terminând cu valoarea poliţei de asigurare obligatorii.

Am testat: Honda CR-V Confort 1.6 M/T 2WD, preţ 24.788 Euro (TVA inclus)

Text, foto: Răzvan Loghin

Specificaţii tehnice:

Viteză maximă (km/h)   182
Aceleraţie 0-100 km/h (s)             11,2
Consum urban (l/100 km)             4,8
Consum extraurban (l/100 km)  4,3
Consumo mediu (l/100 km)         4,5
Emisii de CO2 (gr/km)    119
Norma de poluare           Euro V
Dimensiuni, mase şi capacităţi
Lungime / lăţime / înălţime (mm)             4.570 / 1.820 / 1.655
Ampatament / ecartament faţă-spate (mm)       2.630 / 1.570 – 1.580
Greutate proprie (kg)    1.541
Capacitate rezervor (litri)              58
Volum maxim portbagaj (litri)     1.669
Volum minim portbagaj (litri)      589
Număr locuri      5
Garda la sol (mm)            165
Motor
Combustibil        motorină
Putere maximă CP – kW / rpm    120 – 88 / 4.000
Cuplu maxim Nm / rpm 300 / 2.000
Poziţionare         faţă transversal
Număr cilindri    4 – în linie
Material bloc / chiulasa  Aluminiu / Aluminiu
Alezaj x cursă (mm)        76,0 x 88,0
Cilindree (cm3)                 1.597
Raport de compresie      16,0  la 1
Distribuţie           4 supape pe cilindru. Doi arbori cu came în chiulasă
Alimentare         Injecţie directă common rail. Turbocompresor cu geometrie variabilă
Transmisie
Tracţiune             Faţă
Cutie de viteze  Manuală, 6 trepte
Ambreiaj             Monodisc uscat
Şasiu
Suspensie faţă   Tip McPherson / Arc elicoidal
Suspensie spate                Paralelogram deformabil / Arc elicoidal
Bară stabilizatoare (faţă/spate) Da/ Da
Frâne faţă(diáametru mm)          Discuri ventilate (293)
Frâne spate (diametru mm)        Discuri simpe (302)
Direcţie:
Tip          Cremalieră servoasostată electric
Raport de demultiplicare              16,8
Roţi        225/65 R17

Previous post

Polar Expedition Concept Truck a ajuns de vânzare. Date tehnice, preţ şi fotografii detaliate

Next post

Acum şi în România: preţurile şi detaliile noului Nissan Qashqai

No Comment

Leave a reply