Home»Noutati»Taxa auto 2018: primele date orientative

Taxa auto 2018: primele date orientative

0
Shares
Pinterest Google+

Taxa auto 2018 ar trebui să devină realitate prin martie, iar acum avem și primele estimări ale acesteia.

Estimările respective nu vin de la guvernanți, așa cum ar fi fost normal, ci de la Cristian Muntean, președintele Asociației Societăților de Service Auto. Dânsul susține că a ajuns în posesia unor informații din interiorul Ministerului Mediului. Nu putem să confirmăm sau să infirmăm dacă afirmațiile sale sunt adevărate sau dacă informațiile obținute sunt corect, așa că nu ne rămâne decât să vă prezentăm cifrele anunțate de el.

Potrivit lui Cristian Muntean, taxa auto va fi achitată de toți proprietarii de vehicule, indiferent că au plătit până acum vreo formă a acestui bir, fie ea timbrul de mediu sau taxa de poluare.

Mașinile noi, cu motoare Euro 6, ar urma să plătească 50 de euro pe an, adică aproximativ 200 de lei la cursul din prezent. Însă această valoare, la fel ca altele din această declarație, reprezintă estimări în baza cărora se lucrează la forma finală a taxei auto 2018.

Cei cu motoare Euro 5 ar urma să plătească o taxă similară ca valoare cu mașinile Euro 6. Lucrurile nu sunt atât de roz pentru cei cu motoare Euro 1 sau non-Euro, unde se vorbește de aproape 1000 de lei pe an, adică aproximativ 200 de euro.

Ideea din spatele taxei este să descurajeze oamenii să dețină mașini foarte vechi și să folosească fondurile obținute pentru plata greșelilor din trecut, adică restituirea taxelor încasate ilegal în ultimii zece ani.

Descurajarea deținerii unui vehicul vechi va fi făcută prin faptul că plata unei taxe anuale de 1000 de lei să nu fie rentabilă pentru cei care dețin o mașină care valorează mai puțin de 1000 de euro. În acest caz, în cinci ani vei plăti mult mai mult decât ajunge să valoreze vehiculul la momentul respectiv. Din cauza recentelor schimbări propuse la Codul Rutier, care vor duce la suspendarea înmatriculării în cazul în care un cetățean lasă „în aer” actele unui vehicul după achiziție, ceea ce era o metodă folosită adesea pentru evitarea plății impozitelor, românii vor fi obligați să-și plătească atât impozitul auto, cât și taxa auto 2018 și variantele acesteia care vor urma.

Practic, dacă nu îți plătești impozitul riști să fii executat silit, iar o mașină nu mai poate să rămână înmatriculată dacă nu este declarată de noul proprietar la impozit. În cazul motoarelor de litraj mic, impozitele sunt oricum în creștere, ajungând aproape la 100 de lei pe an pentru motoarele de sub 1.8 litri.

Statul ar urma să încaseze mai mulți bani de la proprietarii de autovehicule datorită acestor schimbări legislative, ceea ce ar trebui să acopere diversele găuri aduse de tăierile de taxe sosite la 1 februarie 2017, când a fost eliminată taxa auto pe care o plăteai o singură dată.

Previous post

GM ne arată de ce să nu pui ornamente de Crăciun pe mașini

Next post

Chevrolet Silverado are o nouă generație

No Comment

Leave a reply