Home»Noutati»SsangYong ţinteşte sus. Drive test cu noul Rexton W 2.0 e-XDI

SsangYong ţinteşte sus. Drive test cu noul Rexton W 2.0 e-XDI

0
Shares
Pinterest Google+

Cei care au folosit vreodată un SsangYong pe şosea sau în teren, îşi amintesc de o maşină mare, rezistentă şi destul de capabilă off-road dacă era echipată corespunzător. Dincolo de aceste lucruri era designul aparte, cu prea puţine şanse de a fi fost plăcut sau apreciat de cineva, iar acest lucru se aplica mai tuturor modelelor din gama constructorului coreean.

După o prezenţă tot mai slabă, urmată de o firească dispariţie, marca SsangYong a apărut în forţă, cu o serie de modele ce şi-au propus să schimbe radical percepţia oamenilor despre acest producător. Modelul cu care ne-am intersectat de curând este chiar Rexton, cel care a reprezentat mereu apogeul mărcii în ceea ce priveşte spaţiul, confortul şi pachetul tehnic integrat.

Caroseria păstrează în linii mari acelaşi caracteristici privind dimensiunile şi designul ca şi modelul precedent, însă au fost operate unele retuşuri ce au contribuit la o imagine proaspătă şi un aspect general mult mai plăcut, ce face din Rexton o prezenţă mult mai agreabilă pe şosea. Aspectul masiv a fost redus, iar forma de SUV pare mult mai vizibilă decât cea de camion, de care Rexton a reuşit să scape destul de eficient.

Interiorul este foarte spaţios şi oferă, în funcţie de configuraţie, până la şapte locuri. Planşa de bord este simplistă, cu materiale şi finisaje bune şi lipsită de artificii inutile de design sau accesorii opulente. Scaunele sunt mari şi confortabile, la fel şi bancheta, ce permite rabatarea totală sau parţială, pentru a putea configura foarte eficient spaţiul pentru bagaje, ce poate ajunge la un maxim de 1.524 de litri. La nivelul dotărilor, Rexton stă foarte bine atât ca echipare standard, cât şi ca listă de opţionale, din care nu lipsesc încălzirea scaunelor şi banchetei, climatizare automată sau sistem Curise Control.

Maşina din testul nostru merge pe o soluţie old-school privind trasnmisia manuală şi construcţia body-on-frame, iar schimbarea majoră vine de sub capotă, acolo unde cei de la SsangYong au montat un motor diesel de construcţie proprie, cu cilindree de doi litri şi 155 CP. Faptul că acesta este destul de vânjos şi rafinat, dovedeşte că Rexton nu a pierdut din renunţarea la colaborarea cu Mercedes-Benz, ba chiar a avut de cîştigat prin prisma experienţei acumulate şi care, iată, a adus sub capota lui Rexton cel mai eficient motor de până acum. Comparativ cu fostele motoare de origine MB, de 2.7 şi 2.9 litri, actualul motor este ceva mai slab ca putere, însă prezintă avanataje incontestabile de eficienţă şi, mai ales, de ordin fiscal.

Dinamică on-road

Confortul la rulare este unul bun, atât datorită insonorizării, cât şi unei suspensii setate foarte corect. Anumite denivelări sau şocuri datorate gropilor din asfalt, îşi fac încă prezenţa datorită unei arhtecturi clasice a suspensiei, cu punte spate rigidă. Pentru mai mult confort, Rexton poate oferi opţional şi o punte spate independentă, ce va aduce mai multe beneficii pe şosea. Chiar şi în configuraţia maşinii de test, Rexton are un comportament on-road decent, cu limitările normale ale unei mase de două tone, ce apar la virajele abordate mai sportiv. Sistemul de direcţie este excesiv de asistat servo, dar acest lucru se întâmplă la viteze mici, ceea ce face ca manevrele prin spaţii aglomerate să fie foarte uşor de realizat. Chiar dacă asistarea servo se reduce la viteze mari, direcţia lui Rexton nu devine suficient de comunicativă pentru a favoriza un condus sportiv. Demarajul nu este fulgerător, dar reprizele în cazul depăşirilor sunt bune, semn că optimizarea transmisiei şi cele şase rapoarte ale cutiei de viteze manuale, au fost calculate foarte bine. Croazierele ce depăşesc viteze peste 120-130 km/h încep să facă perceput zgomotul motorului în habitaclu, dar să contribuie şi la o creştere substanţială a consumului, fapt pentru care Rexton poate fi considerată o maşină care nu iubeşte excesele.

Dinamică off-road

Rexton este oferit în mai multe configuraţii, începând cu sistemul de tracţiune, care poate fi 4×2 sau 4×4, dar şi cu posibilitatea de a alege între o cutie de viteze automată cu cinci rapoarte şi una manuală, cu şase. Mergând pe varianta clasică, maşina noastră de test era un 4×4 cu reductor şi cutie manuală, soluţii tehnice care, împreună cu prezenţa unei punţi riginde pe spate, poate fi considerată soluţia optimă pentru Rexton în ceea ce priveşte aptitudinile off-road.

Sistemul de tracţiune integrală este de origine Borg Warner şi este unul part-time cu comutare electrică prin intermediul unui comutator rotativ aflat la bord, ce oferă mai multe moduri de lucru, cum ar fi 4×2 (spate), 4×4 (fără diferenţial central) şi 4×4 cu reductor. Cuplarea şi decuplarea modului 4×4 se poate face şi din mers la viteze mici, cu condiţia ca maşina să ruleze în linie dreaptă. În teren accidentat, flexarea suspensiei nu este foarte mare, dar ajutorul în cazul încrucişărilor de punţi vine din partea sistemului electronic de control al tracţiunii, ce frânează roţile fără aderenţă, determinând comutarea cuplului acolo unde este nevoie. Din păcate, există şi situaţii acolo unde acesta nu ajută foarte mult, sistemul nefiind decuplabil, respectiv în noroi, unde un şofer iscusit se va folosi mai mult de acceleraţie şi de inerţie. Am apreciat în teren direcţia foarte puternică, protecţia şi rigiditatea date de şasiul masiv şi, nu în ultimul rând, de demultiplicarea bună a reductorului.

Concluzii

Noul Rexton este în continuare aceeaşi maşină solidă, spaţioasă şi confortabilă, iar seria de schimbări aduse recent nu a făcut decât să umple golurile resimţite la generaţia precedentă. Marea schimbare de strategie este adusă de motorul de doi litri, ce va face din Rexton o alternativă pentru clienţii care ocoleau acest model din pricina costurilor aduse de motoarele mari. Preţ extrem de competitiv este şi el un amănunt esenţial în favoarea lui Rexton, ce ar putea să devină interesant inclusiv pentru clienţii altor clase, prin cel mai bun raport calitate-preţ-aptitudini.

Am apreciat: preţul, dotarea tehnică, confortul, echiparea bună

Nu am apreciat: ineficient la viteze mari, submotorizat în unele situaţii

 

Text, fotografii: Răzvan Loghin

 

Am testat: SsangYong Rexton W DLX 4WD, M6 2.0 e-XDi 155 CP

Garanţie: 5 ani şi posibilitatea de returnare în primele 3 luni.

Preţ de bază: 24.490 Euro cu toate taxele.

Preţ de bază model testat (cu opţionale): 25.980 Euro, cu toate taxele.

Specificatii tehnice:

Viteză maximă (km/h) 181
Aceleraţie 0-100 km/h (s)
Consum urban (l/100 km) 9,4
Consum extraurban (l/100 km) 6,3
Consum mediu (l/100 km) 7,4
Emisii de CO2 (gr/km) 196
Norma de poluare Euro V

 

Dimensiuni
Număr uşi 5
Lungime / lăţime / înălţime (mm) 4.755 / 1.900 / 1.840
Ampatament / ecartament faţă-spate (mm) 2.835 / 1.570 – 1.570
Greutate proprie (kg) 2.035
Capacitate rezervor (litri) 78
Volum maxim portbagaj (litri) 1.525

 

Aptitudini off road
Unghi de atac (grade) 28,0
Unghi de degajare (grade) 25,5
Garda la sol (mm) 216

 

Motor
Combustibil Motorină
Putere CP – kW / rpm 155 – 114 / 4.000
Cuplu maxim Nm / rpm 360 / 1.500-2.800
Amplasare Faţă, longitudinal
Număr cilindri 4 – în linie
Material bloc / chiulasă fontă/ aluminiu
Alezaj x cursă (mm) 86,2 x 85,6
Cilindree (cm3) 1.998
Raport de compresie 16,5 a 1
Alimentare Injecţie directă common rail. Turbină cu geometrie variablă

 

Transmisie
Tracţiune 4×4 nepermanent
Cutie de viteze Manuală, 6 trepte. Reductor

 

Şasiu
Suspensie faţă independentă
Suspensie spate punte rigidă
Frâne faţă/spate Discuri ventilate/discuri
Sistem de direcţie Cremalieră servoasistată
Roţi 255/60 R18

 

Previous post

A fost lansat noul BMW X4

Next post

În teren cu Jimny. Test cu cel mai capabil 4x4 al lui Suzuki

No Comment

Leave a reply