Home»Teste»SUV»Sfârșit de mandat. Test cu Mercedes-Benz GLK 220 CDI

Sfârșit de mandat. Test cu Mercedes-Benz GLK 220 CDI

0
Shares
Pinterest Google+

Diversitatea pieței a impus schimbări rapide în zona SUV-urilor compacte, iar peisajul se schimbă și mai rapid atunci când vorbim de producătorii premium. Cu un urmaș bine pregătit și gata să intre în scenă, GLK mai poate convinge însă câțiva clinenți pe ultima sută de metri printr-un balans bun între aptitudini și avantajele unei oferte “last-minute”.

Designul rămas ușor în urmă este încă atrăgător pentru cei care apreciază un stil ceva mai clasic decât cel abordat acum de germani, cu linii ferme și un aspect general ușor de identificat. Interiorul este cel care suferă cel mai mult în comparație cu cel al lupilor tineri din portofoliul Mercedes-Benz însă beneficiază de aceleași materiale de calitate și îmbinări fără cusur, plus un confort mai mult decât decent pentru această gamă de dimensiuni. Dacă ar fi să reproșez ceva, m-aș lega layout-ul general, un pic cam bătrânesc și legătura prea firavă între acesta și stilul abordatde exterior.

Motorizarea 220 CDI este cea în compania căreia GLK devine o ofertă și mai interesantă, atât datorită prețului de achiziție, cât și din punct de vedere economic. Unitatea de 2.2 litri nu aduce calitățile unui performer desăvârșit atunci când vorbim de caracteristici dinamice, însă își face treaba decent în compania unei cutii automate cu șapte trepte. Rafinat și foarte puternic în zona de turații joase, dieselul în patru cilindri se face însă simțit în habitaclu după ce trece de pragul 2.500-3.000 rpm. Cu 170 CP și 400 Nm, GLK se descurcă binișor și atunci când este nevoit să iasă de pe șosea, dar este penalizat de unghiurile de atac și de degajare, dar și de o gardă la sol modestă. Suspensia este setată mai spre confort decât, să zicem, cea a rivalului tradițional, BMW-ul X3, însă reprezintă un balans bun între tipurile de activități pentru care a fost gândit GLK. Latura sportivă este penalizată și de direcție, mai puternic asistată și implicit mai puțin comunicativă decât ar fi fost nevoie în unele situații. Desigur că Mercedes-Benz oferă versiuni mai puternice și mai bine setate din punct din vedere dinamic, însă ceva mai îndepărtate de idealul economic pe care îl urmărește versiunea 220 CDI.

Elegant și rafinat chiar și după șapte ani de la apariție, GLK este încă atrăgător pentru mulți clienți, ce vor găsi în plus și motivația unui preț competitiv dictat de lichidările de stoc, pe care mulți dealeri îl practică pentru a netezi calea urmașului său, noul GLC.

Text, foto: Răzvan Loghin

Preț versiune: 39.184 Euro, cu TVA

Date tehnice

Combustibil        Diesel

Cilindree              2148 cmc

Putere maxima                                 170 CP (3.200 rpm)

Cuplu maxim      400 Nm(1.400 rpm)

Lungime               4.528 mm

Latime                  1.840 mm

Inaltime               1.689 mm

Viteza maxima                  205 km/h

Greutate             1.825 kg

Acceleratie 0-100 km/h                 8.8 s

Consum mediu               6,7 li/100 km

Tractiune             Integrala permanenta

Volum rezervor                66 litri

Cutie viteze        automata, sapte trepte

Volum portbagaj              450 litri

Previous post

Kahn Design vinde celebrul Land Rover Defender Flying Huntsman 6x6

Next post

Primul teaser cu versiunea europeană a lui Nissan Navara

No Comment

Leave a reply