Home»Noutati»Schimbări de atitudine. Test cu noul Peugeot 2008

Schimbări de atitudine. Test cu noul Peugeot 2008

0
Shares
Pinterest Google+

Francezii cochetează din ce în ce mai mult cu zona SUV, iar asta se vede cel mai bine in intentia lor de lansa anul acesta nu mai puțin de cinci modele destinate acestui segment. Cea mai recentă apariție o constituie noul 2008, un model revizuit la câteva capitole și pe care l-am putut conduce deja pe șoselele patriei.

Comparativ cu generația precedentă, schimbările la exterior nu sunt foarte ample, dar cei care s-au ocupat de designul acestei generații au punctat acele elemente care să aducă mai multă robustețe și care să facă o trecere, cel puțin vizuală, din crossover în SUV. Protecția laterală oferită de bandourile din plastic este cea care aduce cea mai mare utilitate în viața de zi cu zi, dar 2008 aduce și o parte frontală restilizată, blocuri optice revizuite tehnologic și barede plafon restilizate, ce facilitează la nevoie instalarea unui portbagaj aerodinamic.

Ambianța de la interior este specific franțuzească, cu un accent vizibil pe un stil sofisticat și unic ce rezultă atât din layoutul planșei de bord, al designului elementelor care te înconjoară și nu în ultimul rând al elementelor hi-tech precum iluminarea laser a plafonului, sistemul head-up display sau prezența ecranului tactil central, similar unei tablete, cel care concentrează toate funcțiile sisteumui audio, computer de bord, climatizare și navigație. Volanul de dimensiuni reduse și poziționarea cadranelor analogice în câmpul vizual de deasupra acestuia fac parte din ceea ce se cheamă i-Cockpit. Acesta îți propune un alt mod de a te bucura de condus, însă nu mi s-a părut ideal pentru cei care acceptă cu greu schimbări majore în viață. Scaunele sunt confortabile, iar spațiul este decent și ceva mai generos pentru cei care ocupă locurile din față.

La drum lucrurile arată foarte bine în ceea ce privește dinamica lui 2008. Direcția este precisă și confortabilă și care, chiar dacă nu este una sportivă, are o setare care mi se pare optimă pentru această clasă. Suspensia s-a dovedit confortabilă inclusiv pe porțiunile de macadam, însă care digeră mai greu gropile și încercările de a trece în zona de condus sportivă.

Pentru deplasările pe drumuri mai puțin amenajate, Peugeot propune exclusiv un sistem de tracțiune față, ajutat de sistemul electronic Grip Control care simulează un mod de lucru apropiat de cel al unui diferențial cu alunecare limitată. Acesta optimizează cuplul transmis roților motorare și oferă mai multe modui de lucru, pentru zăpadă, nisip, off-road, dar și un mod ESP Off. Din păcate, garda la sol este limitată la 165 mm, ceea ce va face dificilă abordarea altor trasee în afara celor de macadam, drumuri parțial amenajate și poate, cel mult, un forestier ușor. La capitolul transmisie vorbim de cutii manuale, dar și de prezența unei noi cutii automate EAT6, cu șase trepte și tehnologie Quickshift.

Gama de motorizări cuprinde propulsoare Euro6, atât diesel (BlueHDi), de 1,6 litri, cu puteri cuprinse între 75 și 120 CP, cât și pe benzină  (PureTech), în trei cilindri și capacitate de 1.2 litri, cu puteri cuprinse între 82 și 130 CP. Gama de motoare este una foarte economică, ce promite consumuri mixte de circa 3,7 litri pentru diesel și 5 litri pentru cele pe benzină, consumuri pe care însă le-am depășit categoric în testul nostru realizat cu mașini noi, abordând un regim de condus deloc economic și cu porțiuni lungi de trafic urban aglomerat.

Noul Peugeot 2008 aduce sisteme de siguranță noi, cum ar fi frânarea autonomă Active City Brake pentru a preîntâmpina tamponările în mediul urban, sistemul de asistență pentru parcare și apelul SOS în caz de coliziune. Noul SUV Peugeot pleacă în România de la un preț de 14.266 euro, cu TVA inclus, pentru varianta echipată cu motor pe benzină de 82 CP și echipare Access.

Text: Răzvan Loghin Foto:Dragos Savu

Previous post

Renault Alaskan se pregătește de debut

Next post

Renault Alaskan, ruda europeană a lui Navara

No Comment

Leave a reply