Home»Sport»Rally-raid»Ruta Dakar 2017; se ajunge in Paraguay; 6 zile la peste 4000 de m altitudine

Ruta Dakar 2017; se ajunge in Paraguay; 6 zile la peste 4000 de m altitudine

0
Shares
Pinterest Google+

Amaury Sport Organisation, organizatorul Raliului Dakar, a facut public traseul editiei din 2017. Startul se va da din Asuncion, capitala Paraguayului, se va merge catre La Paz, capitala administrativa a Boliviei, iar podiumul de finis va fi amenajat in Buenos Aires, capitala Argentinei.

Aceasta este cea de a noua editie din America de Sud a Dakarului si din pacate a doua in care nu se va merge in desert. Vor fi iarasi probe speciale in Muntii Anzi la altitudini mari, insa odiseea nu va mai traversa cordiliera pentru a ajunge in Atacama, cel mai arid desert din lume.

Cand a anuntat traseul Etienne Lavigne, directorul Dakarului, a precizat ca vor fi 12 zile de cursa, traseul va avea in total aproximativ 9.000 de km, 5.000 dintre acestia reprezentand lungimea probelor speciale.

Vor fi sase zile in care concurentii vor evolua pe probe speciale la altitudini de peste 4.000 de metri. Undeva intre 45 si 50% din lungimea totala a editiei va fi in zone total noi pentru Dakar. Pe langa altitudinile mari, un test de anduranta in plus pentru concurenti vor fi nenumaratele treceri de la temperaturi negative la temperaturi de peste 35 de grade C.

Startul oficial se va da in Asuncion, pe 2 ianuarie 2017, iar finisul este programat pe 14 ianuarie in Buenos Aires.

 

Povestea Raliului Dakar, cel mai dificil rally-raid din lume, a inceput in decembrie 1978, cand de la Paris s-a pornit catre Dakar, capitala Senegalului, intr-o aventura pe care Thierry Sabine, initiatorul ei, si-a dorito un prilej de a descoperii locuri si peisaje straine de noi europenii. Din pricina problemelor de securitate si a amenintarilor teroriste, in 2008 raliul nu a mai pornit din Lisabona catre Dakar si un an mai tarziu ASO a schimbat continentul.

 

 

 

Previous post

Aceeași Mărie, dar cu o altă pălărie. Faceți cunoștință cu noul Renault Koleos

Next post

IAT Kalman, transformarea succesului

No Comment

Leave a reply