Home»Noutati»Diverse»Red Bull Romaniacs 2016: Jarvis a controlat a doua zi de off-road

Red Bull Romaniacs 2016: Jarvis a controlat a doua zi de off-road

0
Shares
Pinterest Google+

Dupa “Brexit-ul” de miercuri cand Jonny Walker, Paul Bolton si Dan Hemingway au fost nevoiti sa se retraga, in a doua zi de off-road de la Red Bull Romaniacs 2016, lucrurile s-au intors in favoarea britanicilor. Graham Jarvis (Marea Britanie) si-a inceput inca de la primii kilometri atacul, iar in punctul numit “Triunghiul Bermudelor” (o coborare extrem de abrupta) a trecut de Wade Young (Africa de Sud), castigatorul primei zile si “deschizatorul de traseu” in ziua a doua.

Cand a ajuns la finisul de langa comuna Tocile, Jarvis avea un avans de peste 15 minute fata de urmaritorii sai. *Graham Jarvis #2*: /”Mi-a placut mult ziua de azi comparativ cu prima, a fost mai pe stilul meu de pilotaj cu cateva sectiuni chiar dificile si zone cursive. Am reusit sa castig ceva timp, de acum este vorba doar de castigarea secundelor si de marire a ecartului. Sper sa fie la fel si maine. Voi porni primul, insa se pare ca cine pleaca primul este prins din urma, asa ca va trebui sa ma asigur ca nu ma va prinde nimeni.” / Wade Young a fost primul pe traseu in ziua a doua si a inceput etapa care se anunta a fi cea mai dura la 06:30 dimineata. A fost prins din urma si de Alfredo Gomez (Spania), iar cand a ajuns la finis a anuntat ca are probleme cu ambreiajul.

Dupa rezolvarea problemei tehnice, Young a revenit in joc si a rulat o mare parte din timp alaturi de Gomez. A incheiat ziua cu al treilea timp si ocupa aceesi pozitie si in clasamentul general. *Wade Young #5*:/”La jumatatea traseului din aceasta dimineata am ramas fara ambreiaj, este frustrant cand vrei sa rulezi intr-un ritm si nu poti. Chiar am pierdut mult timp, va fi greu sa ii prind din urma, insa voi incerca.”/ *Alfredo Gomez #3*: /”A fost o zi grea pentru mine.

Am avut de dimineata un lemn care a ramas blocat in roata fata si dupa-amiaza unul care mi-a blocat roata spate, am si cazut de cateva ori. Am facut foarte multe greseli.”/Madrilenul conducea cursa dupa prima zi de off-road, insa dupa locul patru din ziua a doua a fost nevoit sa ii cedeze lui Jarvis pozitia de lider. Mario Roman, debutant la Red Bull Romaniacs a fost toata ziua in coada lui Gomez si a lui Young si in unele portiuni chiar a izbutit sa ii depaseasca. *Mario Roman Serrano #28*: /”Ma bucur ca am depasit rideri precum Graham, Alfredo si Wade. Devin pe zi ce trece mai bun la capitolul navigatie pe GPS, este primul meu Red Bull Romaniacs si deja am ajuns al doilea la finis chiar in a doua zi de off-road. Sper sa devin din ce in ce mai bun, nu ma uit la rezultatul din clasamentul general, vreau doar sa progresez in fiecare zi. Prima zi de off-road a fost lunga, insa a doua a fost mai dificila dar m-am bucurat de ea, mi-a placut mai mult.”/ Dintre cei doi rideri romani care au luat startul la clasa Gold, doar Ervin Kovacks #25 a izbutit sa ajunga la finis. Zsolt Varga #26 a fost nevoit sa se retraga.

La clasa Silver, Andy Noakley (Marea Britanie) a ajuns cu 15 minute inaintea urmaritorilor sai si dupa ziua a doua se afla la conducerea clasamentului general, avand un avans de 20 de minute. Locurile doi si trei sunt ocupate de fratii Maconald, cei care si-au propus sa readuca steagul neo-zeelandez pe prima treapta a podiumului. Alexandru Dumitrescu a terminat ziua a doua pe un surprinzator loc cinci si isi doreste sa si ajunga la finisul raliului tot in primii cinci. Emanuel Gyenes s-a chinuit sa recupereze ora pe care a pierdut-o la doar 10 km dupa start, cand a fost pe punctul sa abandoneze. In cele din urma, satmareanul a izbutit sa schimbe aprinderea si a continuat, insa dupa ce a luat startul al treilea acum avea peste 70 de rideri in fata. A recuperat destul de mult, insa a incheiat ziua doar cu al 47-lea timp si nu mai poate face nimic sa revina in top cinci. Riderii clasei Bronze au fost surprinsi sa vada ca a doua zi nu a fost mai grea comparativ cu cea in care au intrat in ritmul “Red Bull Romaniacs”.

Riderul italian *Lorenzo Quinn* declara la finis: /”Unul dintre cele mai importante aspecte la Red Bull Romaniacs este faptul ca poti concura alaturi de riderii profesionisti, la un momentdat am fost depasit de Graham Jarvis, Wade Young si Alfredo Gomez, care din intamplare a tipat salut cand m-a depasit! Nu este nici un alt sport in care ai aceasta oportunitate.”/ Quinn este incantat sa se afle in top treiul clasei Bronze. Traseul creionat sub supravegherea directorilor de traseu Klaus Sorensen (Danemarca) si Teo Isac (Romania), s-a ridicat la asteptarile tuturor claselor. Pentru cei de la Gold a fost intr-adevar “cea mai dura zi din istoria Red Bull Romaniacs”. Cu cei 130 de km de traseu extrem, riderii au stat in sa intre 6 si 10 ore. Un punct inedit al zilei a doua a fost instalarea parcului de service in complexul de ski si snowboard Arena Platos din muntii Cindrel. Multi dintre membrii echipelor de asistenta tehnica s-au bucurat printre picaturi si de atractiile de vara. Unii au facut zorbing, altii s-au dat cu sania de vara si cei care au avut un pic mai mult timp la dispozitie au testat si tiroliana. Ziua a treia de off-road va debuta in forta pentru riderii de la Gold, imediat dupa start fiind o urcare foarte abrupta.

De-a lungul zilei vor fi foarte multe portiuni comune si multe intersectii intre toate clasele, iar unul dintre cele mai interesante puncte de la inceputul zilei este “Twin brother please no rain”. O coborare cu o diferenta de altitudine de 1000 de metri, unde riderii claselor Gold si Silver se vor ruga sa fie uscat. Mai sunt in meniu urcari foarte abrupte cu piatra, culmi pline de zig-zaguri, muchii infricosatoare, coborari in care majoritatea concurentilor vor trebui sa coboare pe langa motocicleta, etc. Va fi iarasi o zi lunga, iar dupa ploile care sunt asteptate peste noapte, in multe sectiuni vor exista probleme de aderenta. Riderii Gold au de parcurs 144 de km, cei de la Silver 141 km, Bronze-ul are un traseu de 138 km, iar clasa Iron 116 km.

Previous post

Mazda și Isuzu bat palma pentru viitoarea generație de pick-upuri

Next post

Grupul PSA atinge pragul de 1 milion de autovehicule comercializate în Europa în primul semestru

No Comment

Leave a reply