Home»Noutati»Diverse»Recall de 4.8 milioane de unități la FCA: probleme la cruise control

Recall de 4.8 milioane de unități la FCA: probleme la cruise control

0
Shares
Pinterest Google+

Fiat Chrysler Automobiles va rechema în service aproximativ 4.8 milioane vehicule pentru a remedia o problemă la cruise control.

Potrivit unei analize făcute de NHTSA, un organism concentrat pe siguranța rutieră din SUA, sistemul de cruise control al vehiculelor afectate s-ar putea bloca în mers pe poziția de activ și ar putea să nu mai fie posibilă deblocarea sa prin mijloacele obișnuite. Practic, dacă șoferul unui vehicul afectat se întâlnește cu problema, mașina va încerca să păstreze viteza setată chiar dacă este apăsată frâna, accelerația sau butonul de oprire a tempomatului, respectiv de anulare a vitezei setate.

Problema afectează modelele Chrysler 200 și 300 de generație 2014-2018, dar și modelele Dodge Challenger, Charger, Journey și Durango de generație 2014-2018. Totodată, în cazul Jeep, sunt afectate modelele Cherokee și Gran Cherokee de generație 2014-2018, dar și Wrangler 2018.

Pentru marca Ram, sunt afectate modelele 1500, 2500, 3500, 4500/5500 și 3500 cabină dublă de generație 2014-2019. Cei de la FCA spun că este necesară o secvență de evenimente puțin probabilă pentru a duce la un accident, pentru că sistemul ar trebui să se defecteze fix la accelerarea în rampă pentru ca accelerația să rămână blocată. Problema este cauzată de un scurt circuit, dar riscul de accident apare dacă această defecțiune electrică are loc în momentul în care vehiculul este accelerat de sistemul de tempomat.

Reprezentanții FCA au declarat că nu au cunoștință de niciun accident cauzat de această probleme și că vor notifica proprietarii cunoscuți ai vehiculelor afectate de rechemarea în service. Există mașini afectate de această problemă vândute și în afara SUA, respectiv în Canada și Mexic, dar și în afara spațiului NAFTA. Așadar, dacă ai o mașină de pe lista de mai sus, ar trebui să îi cauți seria de șasiu pe site-ul NHTSA și să vezi dacă este vizată de acea rechemare în service. În caz de îndoieli, întreabă în scris un dealer autorizat al mărcii respective.

În cazul în care sunteți la volanul unei mașini al cărui tempomat se defectează rămâne blocat pe pornit, trebuie să treceți transmisia în punctul mort și apoi să încetiniți folosind sistemul de frânare al vehiculului ca să puteți opri. Pentru autovehiculele cu transmisie automată, trebuie să apăsați pedala de frână ca să puteți debloca selectorul treptelor de viteză pentru a putea trece din D în N, dar funcționează la orice mașină cu transmisie automată. Dacă vehiculul accelerează în continuare, apăsați ferm pedala de frână și cuplați avariile pentru a semnaliza o problemă tehnică și apăsați și pe butonul de oprire a motorului – în cazul mașinilor cu pornire de la buton. Însă, țineți cont că nu veți mai putea vira după ce faceți această manevră, lucru valabil și la automobilele care au pornire doar cu cheia.

Pe scurt, dacă vă treziți vreodată într-o asemenea situație, păstrați-vă sângele rece și apăsați frâna, activați avariile și treceți vehiculul în punctul mort. Încetiniți până la oprire și opriți apoi și motorul.

Previous post

Test de siguranță: Cât de greu este să răstorni un Tesla Model X?

Next post

SsangYong confirmă o viitoare variantă electrică a lui Korando

No Comment

Leave a reply