Home»Noutati»Diverse»RAR vrea să ofere istoricul unei mașini rulate prin SMS

RAR vrea să ofere istoricul unei mașini rulate prin SMS

0
Shares
Pinterest Google+

Registrul Auto Român lucrează împreună cu Autoritatea de Supraveghere Financiară la un sistem informatic pentru cei care vor să cumpere o mașină rulată.

Scopul sistemului este informarea ușoară a consumatorilor care sunt interesați să afle istoricul unei mașini second hand înainte de achiziție. Înainte să investească sute de lei într-o verificare în service, cei de la RAR propun un sistem care funcționează prin SMS și le va oferi acestora rezultate din două baze de date puse să lucreze împreună pentru consumator.

Practic, un client ar putea să afle că o mașină a picat în trecut ITP-ul, a avut accidente și chiar și rulajul acesteia. Toate aceste date sunt obținute din istoricul verificărilor la RAR și din bazele de date ale asiguratorilor. Practic, dacă a fost deschis un dosar de daună în care este implicată mașina interogată, clientul va fi notificat.

Această idee de serviciu nu este nouă nici măcar în România, fiind mai multe afaceri independente bazate pe această idee. Însă, acestea nu aveau acces la baza de date a RAR și este posibil ca accesul acestora la bazele de date ale asiguratorilor din România să fie restricționat.

Ei bine, acum RAR și ASF vor să lanseze acest sistem care nu va fi infailibil, dar va fi un ajutor în plus la achiziția unei mașini rulate care este deja înmatriculată în România și are un istoric pe meleagurile noastre. În cazul mașinilor rulate de import, sistemul ar putea să nu ofere rezultate.

Prețul unei interogări va fi cuprins între trei și cinci euro, a explicat purtătorul de cuvânt al Registrului Auto Român. Prețul serviciilor de pe piața liberă este mai mare, însă operatorii acestora susțin că oferă mai multe date, fiind făcute interogări în mai multe țări și în bazele de date corespondente.

Evident, nicio asemenea verificare nu este infailibilă, iar escrocii încă au șanse de izbândă dacă reușesc să fenteze complet canalele oficiale. Situația este posibilă și în ceea ce privește accidentele din istoric, în măsura în care reparațiile au fost efectuate fără deschiderea unui dosar de daună. Așadar, sistemul propus de RAR nu este perfect și infailibil, dar poate fi un ajutor pentru cei care vor să cheltuiască multe mii de euro pe o mașină rulată și se întreabă dacă merită să îi facă o verificare în service sau dacă să meargă direct la următoarea mașină de pe lista lor.

Având în vedere rețeaua extinsă a celor de la RAR, am propune și un sistem de inspecții la cerere, contra cost, gândite special pentru vehiculele rulate. Până de curând, obținerea certificatului de autenticitate sau o identificare era o cale de a descoperi dacă un vehicul era declarat furat sau avea nereguli tehnice, dar RAR ar putea îmbunătăți serviciul printr-o verificare tip ITP pentru vehiculele rulate. 

Previous post

Opel GT X Experimental ne arată viitorul design al mărcii

Next post

Renault Arkana aduce primul SUV-Coupe de volum

No Comment

Leave a reply