Home»Teste»Prim Contact»Primul test cu noul Duster: echipare mai bună şi un nou motor!

Primul test cu noul Duster: echipare mai bună şi un nou motor!

0
Shares
Pinterest Google+

Dacia nu schimbă echipa câştigătoare, iar de acest fapt m-am convins la volanul noului Duster, recent revizuit şi lăsat să zburde în premieră pe drumurile din Franţa.

La scurt timp după ce a fost prezentat presei din România, noul Duster s-a lansat oficial pentru piaţa din Europa, ocazie cu care l-am putut cunoaşte şi testa la el acasa, în minunata zonă Provence (Franţa). Succesul lui Duster a numărat până în prezent aproximativ 450.000 de unităţi vândute la nivel global, dar acesta nu a fost un motiv ca Dacia să nu aducă acestui model câteva schimbări care să-i asigure succesul şi în anii ce vor urma.

Caroseria este cea mai puţin vizată de modificări, fiind vorba doar de un facelift,  însă putem remarca cu uşurinţă retuşuri la nivelul părţii frontale şi a blocurilor optice, montarea unor noi bare transversale inscripţionate “Duster”, jantele de aliaj cu aspect “dark metal”, dar şi o paletă de culori extinsă.

Interiorul a câştigat în primul rând la capitolul insonorizare, iar acest lucru a fost posibil datorită modificărilor aduse elementelor de etanşare ale uşilor, dar şi a separatorului dintre compartimentul motor şi habitaclu. Noul design al planşei de bord este mai elegant desenat şi au fost adăugate mai multe spaţii de depozitare, dar şi sistemul MediaNav. Acesta dispune de ecran color tactil de 18 cmşi integrează sistemul audio cu conectivitate USB şi Bluetooth, dar şi un sistem de navigaţie. Poziţionarea acestuia acestuia nu este însă cea mai fericită şi a necesitat coborârea semnificativă a privirii atunci când am apeat la sisemul de navigaţie. Lucruri bune sunt poziţionarea mult mai inspirată a butonului pentru sistemul de control al vitezei de croazieră, prezenţa uni shift-indicator şi a unui termometru pentru temperatura exterioară, dar şi un sistem de asistenţă pentru parcarea cu spatele.

Faptul că Dacia a ţinut cont de părerile clienţilor dar şi de criticile presei, este dovedit de poziţionarea ( în sfârşit) a butoanelor de comandă a geamurilor pe portiere. Butonul pentru comada oglinzilor a râmas însă în acelaşi loc incomod, respectiv în zona frânei de mână. Materialele nu au făcut un salt calitativ spectaculos, dar sunt disponibile patru tapiţerii noi, inclusiv una din piele. Scaunele au un design ceva mai ergonomic, iar spătarul banchetei spate a fost ranforsat. Habitaclul rămâne fidel în continuare caracteristicilor iniţiale, cu un look spartan şi rezistenţă foarte bună la uzură.

Din punct de vedere dinamic, prestaţia noului Duster este aceeaşi ca şi până acum, nefiind operate modificări la partea de transmisie şi suspensie. Noutatea o reprezintă introducerea celui mai puternic motor din gamă, de 125 CP. Acesta este un propulsor în patru cilindri de 1.2 litri, pe benzină supraalimentat. Condus intensiv cu ocazia primului test, acesta a dovedit că este soluţia cea mai confortabilă pentu Duster, cu un nivel foarte redus al vibraţiilor şi al zgomotelor. Motorul TCe este disponibil doar pe versiunea 4×2 şi este cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, ce s-a dovedit optim setată pentru a susţine un regim de croazieră ridicat şi un consum care în testul nostru s-a dovedit foarte apropiat de cel al dieselului 1.5 dCi de 110 CP, respectiv cam 1-1.5 litri în plus, la un regim de condus combinat urban-extraurban. Deşi demarajul 0-100 km/h este unul de top în gama Dacia, Duster pare mai bine animat de dCi-ul de 110 CP la depăşiri şi în general acolo unde este nevoie de reprize puternice. La capitolul economie, Dacia a anunţat şi diponibilitatea unui Duster cu propulsie mixtă benzină-GPL, variantă ce are la bază motorizarea 1.6 litri, cuplată la o transmisie cu cinci rapoarte şi tracţiune 4×2.

Dieselul 1.5 dCi rămâne în continuare imbatabil în afara şoselei, acolo unde este favorit în faţa singurei variante pe benzină oferite de Dacia, respectiv motorul de 1.6 litri cu aspiraţie normală. Aptitudinile în teren le-am putut cântări cu ocazia lansării oficiale în cadrul unui poligon de off-road cu urcări şi coborâri, treceri peste obstacole, înclinaţii laterale, încrucişări de punţi şi traversări prin apă.

Amatorii acestui tip de activităţi la bordul lui Duster ar putea fi dezamăgiţi de repoziţionarea la versiunea diesel 4×4 a tobei de eşapament, care a fost mutată din extremitatea posterioară, undeva înaintea punţii spate, poziţie din care pare vizibil mai expusă lovirilor la trecerea peste denivelări (vezi foto).

Noul Duster porneşte de la un preţ sensibil mai mic, respectiv 10.900 de Euro cu TVA pentru versiunea 4×2 şi motor pe benzină de 1.6 litri, în condiţiile unei echipări de serie mai generoase, ce include sistem electronic de control al traiectoriei (ESP) şi patru airbaguri.  Toate versiunile Duster sunt acoperite de aceeaşi garanţie de 3 ani/100.000 km precum întreaga gamă Dacia.

Text: Răzvan Loghin

Foto: Dacia

Date tehnice:

MOTORIZARE
1.2 Tce 125 CP 4×2
Cod motor M2
Tip cutie de viteze BVM 6
Nivel de depoluare Euro 5
Numar de locuri 5
TVV HSDA26
Tip motor H5FT
CARACTERISTICI MOTOR
Tip motor H5Ft 404
Cilindree (cm3) 1,197
Alezaj x Cursa (mm) 72 x 73,2
Numar de cilindri / de supape 4/16
Raport volumetric 9.5
Putere maxima: kW (CP) 92 (125)
Regim putere maxima (tr/min) 5250
Cuplu maxim CEE (Nm) 205
Regim cuplu maxim (tr/min) 2000
Tip injectie Injecţie directă
Carburant Benzină
CUTIE DE VITEZE
Tip cutie de viteze ăi indice TL4*082
Număr de rapoarte 6+1
Viteze la 1000 tr/min : in prima viteză 7.58
in a 2-a viteza 14.50
in a 3-a viteza 21.36
in a 4-a viteza 28.97
in a 5-a viteza 37.01
in a 6-a viteza 44.25
PERFORMANTE
Viteza maximă (Km/h) 175
0 – 100 Km/h (s) 10.4
400 m D.A. (s) 17.2
1000 m D.A. (s) 32.1
CONSUMURI ŞI EMISII (în l/100km si g/km)*
CO² ciclu mixt ( g/km ) 143
Ciclu urban (l/100 km) 7.5
Ciclu extra-urban (l/100 km) 5.6
Ciclu complet (l/100 km) 6.2
MASE (kg)
Gol în ordine de mers (min-max) (kg) 1277 – 1367
Gol în ordine de mers pe puntea faţă (min-max) (kg) 767 – 812
Gol în ordine de mers pe puntea spate(min-max) (kg) 510 – 555
Masa maximă autorizată (M.M.A.C.) (kg) 1752
Masa totală rulantă  (M.T.R.) (kg) 2952
Sarcina utilă (min-max) (kg) 385 – 475
Masa maximă remorcabilă cu frânare (kg) 1400
Masa maximă remorcabilă fără frânare (kg) 635

 

Previous post

CORB 24H Challenge 2013 - Târgovişte

Next post

Noul Nissan Qashqai a fost lansat oficial

No Comment

Leave a reply