Home»Noutati»Polar Expedition Concept Truck a ajuns de vânzare. Date tehnice, preţ şi fotografii detaliate

Polar Expedition Concept Truck a ajuns de vânzare. Date tehnice, preţ şi fotografii detaliate

0
Shares
Pinterest Google+

Frigul şi zăpada sunt vitregii ale naturii ce pun la grea încercare orice vehicul motorizat. Când ai de străbătut Antarctica, lucrurile se complică înzecit, iar o maşină de serie care să poată face acest lucru, nu s-a fabricat încă. Şi totuşi, folosind ca bază de plecare o Toyota Tacoma, o echipă de la Lotus Engineering a dezvoltat în baza unui design conceput de Jason de Carteret, un vehicul ce avea să devină foarte cunoscut, prin doborârea a două recorduri Guiness. Realizarea acestui proiect a însemnat o colaborare internaţională ce a durat doi ani şi numeroase teste de anduranţă ce s-au realizat în Islanda.

Jason de Carteret este un renumit aventurist care, ajutat de alţi doi coechipieri, Kieron Bradley şi Jason Thomas, au reuşit să stabilească în 2011 cu această maşină, cea mai rapidă incursiune terestră către Polul Sud. Având ca punct de plecare Patriot Hills, acesta a străbătut distanţa până la Polul Sud şi retur, în 39 de ore şi 54 de minute, la o viteză medie de  43,5 km/h. Faptul care merită subliniat este că pe parcursul întregului traseu nu a existat o echipă de asistenţă, aşadar fiabilitatea maşinii a contat decisiv în succesul expediţiei.

Proiectul, denumit „Polar” este, aşadar o Toyota Tacoma 4×4, ce are sub capotă un motor V6 de patru litri, pe benzină,  care a fost upgradat cu un sistem de supraalimentare realizat de TRD (Toyota Racing Development). Motorul produce 341 CP şi este cuplat la o cutie de viteze automată, ce a fost pentru a gestiona mai mult cuplu. Pentru pornirile la temperaturi foarte scăzute, motorul dispune de încălzire auxiliară cu sistem Webasto.

Suspensia şi trenul de rulare au fost dezvoltate de Marconi şi a însemnat inclusiv cardane custom şi sisteme pneumatice de blocare a diferenţialelor. Caroseria este ranforsată după standarde militare, din panouri de oţel cu grosimi cuprinse între 9 şi 12 mm, realizate şi sudate manual. Roţile sunt cu jante din trei bucăţi, echipate cu anvelope Dick Cepek, de 44 inch. Maşina dispune de şapte rezervoare, ce totalizează o capacitate aproximativă de 1.250 de litri şi de o pompă ce poate face alimentarea direct din butoaiele de combustibil.

Planşa de bord, uşile şi geamurile sunt toate standard Tacoma. Interiorul a fost dotat cu patru scaune sport individuale şi centuri. Cabina a fost ranforsată suplimentar şi dotată cu rollcage. Maşina este echipată cu trei camere video HD, două montate în interior şi una în exterior, plus două GPS-uri, unul pentru a monitoriza cât mai precis viteza de deplasare şi un altul pentru navigaţie, conectat prin Bluetooth la sistemul de management al motorului.

Două baterii de mare amperaj asigură curentul pentru toate sistemele maşinii, dar există şi un sistem de încărcare auxiliar, ce foloseşte un panou solar montat pe cabină, ce poate fi cuplat de la bord.

Proiectul Polar a necesitat o investiţie iniţială de circa 400.000 dolari, iar în prezent este înmatriculat în Michigan şi poate circula legal pe drumurile publice. Cei care vor să cumpere o maşină unicat, posesoare de certificat Guinness World Record şi capabilă de a parcurge cele mai vitrege condiţii de iarnă, o pot face acum pentru un preţ de 125.000 de dolari, de la RUF Auto US, maşina fiind disponibilă pentru livrare oriunde în lume.

 

Documentare: Răzvan Loghin

Credit foto: Thomas Briggs Photography

Previous post

În teren cu Jimny. Test cu cel mai capabil 4x4 al lui Suzuki

Next post

Test: Honda CR-V cu noul motor 1.6 i-DTEC

No Comment

Leave a reply