Home»Retro»Off-Road retro la ATA in weekendul 9-10 iulie

Off-Road retro la ATA in weekendul 9-10 iulie

0
Shares
Pinterest Google+

Retromobil Fest 2016, eveniment ce se desfășoară la Academia Titi Aur între 8 și 10 iulie are și o parte dedicată off-roadului, în program fiind inclus și un trial.

Despre Retromobil Fest 2016

Ideea organizării Retromobil Fest, care preia pentru prima dată în România rețeta de desfășurare a marilor festivaluri de gen din Europa s-a conturat încă de anul trecut odată cu inaugurarea Academiei Titi Aur, o locație considerată ideală pentru o manifestare atât de complexă. Practic, Retromobil Fest, reunește în același weekend, în aceeași locație, atât automobile și motociclete de epocă cât și comercianți de piese accesorii și colecții automobilia pentru pasionați. Pe parcursul a două zile se vor desfășura concursuri de grand-prix auto și moto, concurs de off-road (tip trial) pentru automobile de epocă 4 x 4. Totul presărat cu momente artistice și concerte.

Retromobil Fest oferă tuturor, participanți sau vizitatori posibilitatea de a petrece un weekend memorabil, după cum a ținut să sublinieze în discursul său Iorgos Ladopoulos:

„Oricine poate veni însoțit de prieteni și se poate simți pe tot parcursul weekendului foarte bine împreună cu familia. Și mai ales pentru că totul se învârte în jurul mașinilor istorice despre care toată lumea știe că în momentul de față generează o explozie la nivel mondial dar și în România. Retromobil Fest 2016 se dorește a fi un landmark pentru viitorul mișcării retro, un eveniment care să adune atât pasionați cât și pe cei care vor să vadă altceva. Avem acolo, competiții de mașini istorice, concerte, vânzări de piese și obiecte de colecție și multe alte activități. Toată lumea are câteceva de făcut, are cum să se simtă bine. În Europa acest gen de eveniment atrage zeci și sute de mii de oameni care vin ca să petreacă un weekend altfel, un weekend de clasă și care găsesc multe pasiuni în jurul automobilului. Vreau să mulțumesc sponsorilor noștri Garanti Credite de Consum, BCR Leasing, MOTUL, YATO, MotorClasicMagazin, AllianzȚIriac, Porsche și celorlalți care sunt alături de noi”

La rândul său Bogdan Coconoiu, președintele RCR a oferit câteva detalii de culise, și a subliniat că deși în România mișcarea retro nu are avnergura celor din occident, daor anul trecut s-au organizat peste 35 de evenimente de gen. Iar dacă ținem cont că toate acestea s-au derulat pe aprcursul a doar șase luni este de înțeles de ce se impunea comasarea mai multora într-un astfel de eveniment:
„Practic proiectul este foarte vechi, dar nu a putut fi pus în practică pentru că nu aveam un circuit. Anul trecut când s-a deschis Academia Titi Aur am adus aici Retromobil Grand Prix, care până atunci se desfășura pe circuitul de karting din Pipera, dar condițiile nu erau optime. Pentru prima oară în România vehiculele istorice au concurat pe un circuit adevărat, în paralel. După testul de anul trecut am văzut că pista este ceea ce ne doream și că pentru public sunt condiții bune, astfel că am decis că e momentul să punem în aplicare proiectul mai vechi, de a organiza un festival.

Practic Retromobil Fest include nu doar ceea ce se întâmplă pe pista autodromului ATA, ci și alte două evenimente de mare tradiție organizate de Retromobil Club România. Sâmbătă, un alt eveniment, respectiv „Fabricat în România”, expoziție aflată la a cincea ediție și care reunește vehicule de fabricație românească se organizează în Pracul Lumea Copiilor din București între orele 9-10.30. Vor fi expuse camioane, automobile, motociclete chiar și biciclete. Celălalt eveniment se va organiza Duminică fiind a 12-1 ediție a „Antebellum”, automobile din perioada interbelică urmând a fi expuse în fața Garajelor Leonida de pe Bulevardul Aviatorilor, după care mașinile vor pleca spre Academia Titi Aur la ora 11.30:
„Am reunit Retromobil Grand Prix, care este partea cea mai cu greutate a acestui eveniment, lărgindu-l pe mai multe categorii, respectiv pentru prima oară în România o cursă de motociclete istorice, o categorie de muscle car, categoria clasic – unde se face regularitate cu medie orară mică- și categoria expert – cu medie orară mare și cu mașini de epocă preparate pentru competiție cu echipamente și sisteme specifice. Alături de GP am adus alte două evenimente, unul dintre ele este la a 12-a ediție, Antebellum, expoziția mașinilor și motocicletelor fabricate înainte de 1945 care va avea loc Duminică pe 10 iulie la ora 10.00 în fața Garajelor Leonida din Piața Victoriei.”

De altfel, ca o paranteză, aceste veniment se vrea un manifest al mișcării retro pentru realizarea primului muzeu al automobilului din România după cum precizează Bogdan Coconoiu:
„Dorim să atragem atenția asupra acestor imobile pe care fostul ministru al culturii se gândea să le demoleze, dar acele garaje sunt inima automobilismului românesc. Practic în 1906 Leon Leonida a introdus automobilul prin acele garaje în România. El a fost primul dealer de automobile. A murit în 1911, fiind primul român mort într-un accident de automobil. Firma sa pentru că a fost construită pe baze solide a devenit ulterior societate pe acțiuni și ulterior a fost naționalizată, în 1948. Este un spațiu pe care statul l-a luat abuziv și pe care dorea să-l demoleze. Din fericire s-a renunțat la acest proiect, dar noi Retromobil Club România, vrem să transformăm acestă clădire într-un muzeu. Avem chiar și finanțare, iar de săptămâna viitoare începem din nou ofensiva, o luâm de la Președinte până la Ministrul Culturioi, Primării, RAPPS etc și v-aș rămâne recunoscător dacă atunci când o să începem această campania presa ne va sprijini, așa cum ne bazăm și pe sprijin politic”

Pasionații, colecționarii și restauratorii de vehicule istorice vor putea vizita expoziția și târgul dedicat vânzătorilor de piese și servicii, o altă premieră absolută pentru România. Astfel, acest proiect mai vechi al unei piețe a pieselor de schimb va prinde contur:
„Ne dorim să lansăm o piață a pieselor de schimb, a serviciilor de cromaj, de sablare, vopsire electrostatic de reproducere de piese etc, iar acum avem această zonă dedicată unde vor veni oameni din toată țara cu piese de prin garaje, colecționari de cărți de broșuri, cărți poștale, fotografii, colecționari de discuri de vinil, și unde toți partenerii noștri vor avea standuri” precizează Bogdan Coconoiu

De asemenenea în incinta complexului vpr exista inclusive spații de campare pentru cei care vor să-și petrează noaptea pe circuit, așa cum se întâmplă la toate marile festivaluri de motorsport.
„Aceasta este rețeta și în alte locuri, deși nu ne putem compara cu Goodwood, dar vreau să-l felicit pe Titi pentru ceea ce a făcut și sunt convins că va fi o reușită acest eveniment pentru că locația este foarte bună. Mulțumesc partenerilor și tuturor celor care ne sprijină necondișionat…și cărora sper eu că le oferim un suport consistent de promovare prin acest eveniment.”
„FIVA aniversează 50 de ani de activitate, toate evenimentele de anul acesta fiind sub auspiciile UNESCO.În premieră, Adunarea Generală FIVA 2017 va avea loc la București, acesta fiind cel mai important for care reunește lumea de pe toate continentele. Sper să fiți prezenți în număr mare, dar și în general să fiți alături de noi în tot ceea ce facem” – Bogdan Coconoiu

Adriana Frățilă, din partea Garanti Credite de Consum: „Ne bucurăm foarte tare că sprijinim astfel de acțiuni. Creditele noastre de cosum de până la 100 000 euro pot susține orice vis, inclusiv pentru aceia care își doresc o astfel de mașină în garajul propiru. Vreau să vă spun că tot ceea ce e vechi prinde azi o mai mare valoare. Noi vrem să sprijinim aceste acțiuni și îmi doresc ca evenimnetul să aibă un mare succes și ne dorim să fim parteneri și la alte evenimente. Vă dorim succes.”

Ștefan Vasile, Șeful Comisiei Tehnice a precizat câteva detalii despre partea de Grand Prix: „Acest concurs este unul de regularitate, cu patru categorii de automobile și în funcție de categorie, există limite de viteze medii impuse. Categoria clasic 30-50 km/h. Categoria Experți între 60-80km/h. Pentru fiecare concurent se vor parcurge câte 5 ture. La primul tur concurentul allege viteza medie, iar celelalte vor fi în acea medie orară pentru a fi punctată. Orice depășire se penalizează. Pe circuit vor merge 6 mașini odată. Viteza de 80 km/h va fi una mare. Experții vor merge foarte tare în concurs. Sâmbătă sunt antrenamente libere, după a miază calificări, iar sâmbătă concursul. Pentru secțiunea 4 x 4 circuitul are și o zonă de off-road, unde vor concura mașini Aro, Volvo, Mercedes și Toyota și alte mărci care vor avea probe în premieră. Acolo se va organiza un trial. O premieră o reprezintă motocicletele. Vom folosi capacitatea acestui circuit la maxim iar publciul nu se va plictisi. Mai ales familile vor avea permanent acces la zonele de acțiune.”

Ziua de sâmbătă se va încheia cu un concert în premieră. „Conform teoriei, cine are o pasiune nu are numai una și astfel concertul care va încheia seara de sâmbătă urcă pe scenă, cei care cândtă din pasiune. Începem la 17.00 și ne întindem cât putem. Cei care vor presta artistic au fost invitați to dintre colegii pasionați retro, dar va fi un moment de calitate.. Trupele care vor concerta sunt Steelborn, Ziua Liberă, Micul Paris, Ozon Karyu. Concertul se va derula pe o scenă făcută dintr-un camion retro American, pusă la dipsoziție de un alt coleg de club Paul Sindie, un camion Cummins emblematic, o scenă de altfel istorică folosită în SUA în anii 70 la concertele moto. Și astfel fiecare detaliu al evenimentului face trimitere la pasiunea noastră.” – Șerban Ciușcă

Pasionații de vehicule istorice, motorsport și off-road, colecționari, restauratori, comercianți de piese și servicii sunt așteptați între 8 și 10 iulie la Academia Titi Aur, satul Cocani, comuna Crevedia, pentru a petrece un weekend plin de pasiune. Organizatorii Retromobil Fest au pregătit un amplu program pentru toți cei prezenți, fie că vorbim de expozanți, concurenți, presă sau public. Evenimentul, o premieră pentru România, realizat în stilul marilor festivaluri de gen, cuprinde:

• Grand Prix Auto pentru patru categorii de participanți la regularitate:
1. Experți (viteza medie impusă 80km/h)
2. Sport (viteza medie la alegere 55 si 70km/h)
3. Muscle Cars (viteza medie la alegere intre 45 si 60km/h)
4. Clasic (viteza medie la alegere intre 30 si 50km/h)
• Grand Prix Moto (viteză medie la alegere, fară limită inferioară sau superioară);
Off Road Trial (viteza medie impusă se va anunța ulterior);
• Expoziție de masini istorice cu vanzare;
• Târg de piese și obiecte Retro și de Colecție.

De asemenea, sâmbăta 9 iulie începând cu orele 18.00 vor concerta trupele de muzică: Steelborn, Ziua Liberă, Micul Paris, Ozon Karyu.

Accesul publicului se face pe baza biletelor ce pot fi achiziționate direct de la Academia Titi Aur.Preț bilete:10 lei bilet de o zi, 15 lei bilet de doua zile, copiii sub 12 ani au acces gratuit.

Program

Sâmbătă, 9 iulie

08:00 – 10:00 Verificari administrative si Control Tehnic
10:30 – 11:00 Antrenamente GP Experti
11:00 – 11:30 Antrenamente GP Sport
11:30 – 12:00 Antrenamente Muscle Cars
11:30 – 12:00 Recunoasteri traseu Trial 4×4
12:00 – 13:00 Calificari Trial 4×4
12:00 – 13:00 Recunoasteri traseu Classic si Moto (optional)
15:30 – 16:00 Pauza
15:00 – 15:30 Calificari Muscle Cars
15:30 – 16:00 Calificari GP Sport
16:00 – 16:30 Calificari GP Experti
17:00 Concert

Duminică, 10 iulie

10: – 11:00 Finala mica si Finala Mare 4×4 TRIAL
11:00 – 11:30 Moto GP
11:30 – 12:00 Finala Classic
12:30 – 13:00 Finala Muscle Cars
13:00 – 13:30 Finala GP Sport
13:30 – 14:00 Finala GP Experti
14:00 – 16:00 Pauza
16:00 – 17:00 Ceremonia de Premiere si inchidere

Previous post

Chevrolet Silverado râde pe seama lui Ford F-150

Next post

A apărut ediţia iunie-iulie a revistei 4x4 adventure!

No Comment

Leave a reply