Home»Teste»Prim Contact»Noul Nissan X-Trail a sosit în România

Noul Nissan X-Trail a sosit în România

0
Shares
Pinterest Google+

Apreciat printre SUV-urile compacte pentru abilitățile sale de a se descurca rezonabil în afara șoselei, X-Trail continuă astăzi într-o formulă care își propune să accentureze caracterul polivalent, pentru a putea face față nu doar provocărilor din teren, cât și celor de ordin practic sau economic.

Caroseria este cea care vorbește prima despre schimbările ce au vizat noul model, ce merge acum pe noul limbaj de design dezvoltat de Nissan, mult mai agresiv și mai dinamic. Multe din aceste linii le-am văzut deja aplicate la Qashqai, lucru firesc având în vedere că vorbim de un împrumut al întregii platforme tehnice. Formele pătrățoase și muchiile drepte ale generației precedente sunt înlocuite de un aspect cu aer futurist și ambiții premium, versiunile superioare de echipare fiind dotate standard cu jante din aliaj de 19 inch și faruri cu tehnologie LED.

Habitaclul a trecut și el prin schimbări care să aducă mai mult confort și versatilitate. Portbagajul cu podea dublă permite organizarea mai eficentă a spațiului, iar acționarea hayonului este electrică. Scaunele au susținere bună, iar planșa de bord folosește principiile unei ergonomii simple și funcționale.

Noua generație X-Trail a făcut un pas înainte din punct de vedere al calității fabricației și al materialelor folosite în interior. Pasagerii locurilor din spate se bucură de mai mult spațiu la nivelul picioarelor, dar există unele limitări la nivelul capului din cauza plafonului coborât la versiunile cu trapă panoramică.

Tehnologia a pătruns foarte adânc în habitaclul lui X-Trail, iar aici vorbim de prezența ultimei generații a sistemului NissanConnect, ce reunește funcțiile de navigație, informații și divertisment.În noua versiune, sistemul poate fi conectat la smartphone pentru a folosi conexiune internet, dar și aplicațiile diverse pentru muzică, rețele sociale sau divertisment, toate afișate prin intermediul unui ecran de 7 inch.

La capitolul dinamică, noul X-Trail se manevrează excelent și posedă un ruliu mic atunci când traseul include succesiuni de viraje sau, pur și simplu îți dorești o abordare mai sportivă. Traseul pe care l-am parcurs cu ocazia lansării în România și care nu a dus lipsă de gropi și denivelări, a arătat că suspensia noii generații X-Trail este mai fermă și mai puțin dispusă la un astfel de tratament. X-Trail preferă șosele bune, dar se descurcă și pe un drum de țară, macadam sau un forestier nu foarte accidentat.

Sistemul de tracțiune integral este preluat de la vechea generație și dispune de aceleși setări ce permit comutarea între 4×2 (tracțiune față), Auto și Lock, ultima fiind similară ca efect cu un diferențial central blocat. În modul Auto, sistemul ALL MODE 4x4i transferă cuplul către puntea spate numai în funcție de necesități, lucru care se face automat până la viteze de 80 km/h. Pentru abordarea mai ușoară a pantelor și a rampelor, X-Trail beneficiază de un suport venit din partea sistemelor electronice de asistență precum Uphill Start Suppor și Advanced Descent Control.

Noul X-Trail este disponibil cu o singură variantă de motorizare și posibilitatea de a opta între tracțiune față sau 4×4. Dieselul de 1.6 litri produce 130 CP și a arătat că ne poate duce peste tot cu un consum de circa 7 litri, cu trei persoane și ceva bagaje, o valoare rezonabilă pentru o mașină care nu a fot menajată sau condusă după cele mai economice principii. Mașina de test era echipată cu o cutie de viteze manuală cu șase rapoarte, destul de bine setată pentru a exploata la maxim cei 130 CP disponibili. Motorul nu excelează la regimuri de turație scăzute, dar își intră în drepturi de pe la 2.000 rpm și o ține așa până după 4.000 rpm, oferind la nevoie reprize foarte lungi. O cutie de viteze automată tip CVT este și ea disponibilă, dar numai împreună cu tracțiunea 4×2, variantă care pornește de la un preț de 29.490 de Euro, cu TVA.

Noul X-Trail a pășit în România cu intenția de a concura SUV-urile din segmentul C cu abilități noi și un pachet tehnologic foarte evoluat. Deși posedă o gardă la sol de 210 mm și un sistem de tracțiune apreciat deja pe generațiile anterioare, actualul model transferă o parte din abilitățile off-road către un comportament mult mai dinamic pe șosea și a dezvolta mai mult latura practică. Cea mai ieftină variantă 4×2 cu cutie manuală pleacă de la 26.990 Euro cu TVA, iar vârful gamei este un 4×4 care ajunge la 36.440 Euro, cu TVA.

Text, foto: Răzvan Loghin

Specificatii Tehnice 1.6 litri diesel cu DPF
Caroserie   5 usi
Nr. de locuri   5 locuri / 7 locuri
MOTOR          
Nr.de cilindri, configuratie   4, in linie
Nr. valve / cilindru   4
Cilindree cm³ 1598
Putere maxima 1) kW(CP)/min-1 96 (130)/4000
Cuplu maxim 1) Nm/min-1 320/1750
Tip carburant   Diesel
Filtru de particule (DPF)   DPF
Nivel emisii   Euro 5B+
TREN DE RULARE          
Transmisie   manuala 6 trepte XTRONIC CVT manuala 6 trepte
Sistem Stop/Start     da da da
Tractiune   2WD 2WD All Mode 4×4-i
SASIU          
Suspensii fata   Independenta McPherson
  spate   Independenta multibrat
Directie   Asistata electric
Frane   Discuri fata/spate, asistate electric cu ABS, EBD si Brake Assist
Dimensiuni roti   17×7.0J, 19×7.0J
Dimensiuni pneuri   225/65R17, 225/55R19
MASE SI DIMENSIUNI          
Lungime mm 4640
Latime mm 1820 (1830 cu pneuri 19″)
Inaltime mm 1710 (1715 cu galerii longitudinale plafon)
Ampatament mm 2705
Ecartament fata mm 1575 (1580 cu pneuri 19″)
spate mm 1575 (1580 cu pneuri 19″)
Diamentru min. de intoarcere (intre borduri) m 11.2
Garda la sol mm 210
Masa proprie min./max.   2) kg 1500/1550 1540/1595 1580/1615
Masa totala kg 2260 2310 2320
Sarcina utila maxima   2) kg 470 470 470
Masa maxima remorcabila (remorca cu franare) kg 2000 1500 2000
Masa maxima remorcabila (remorca fara franare) kg 750 750 750
Capacitate portbagaj L 550 (versiune 5 locuri)
445 (versiune 7 locuri, al 3-lea rand de scaune pliat)
135 (versiune 7 locuri, al 3-lea rand de scaune montat)
1982 (max. cu rand 2 si 3 de scaune pliate)
Capacitate rezervor L 60
PERFORMANTE          
Consum 3) Urban l/100 km 5.7 5.8 6.2
Extra urban l/100 km 4.5 4.7 4.8
Mixt l/100 km 4.9 5.1 5.3
Emisii CO2 3) g/km 129 135 139
Viteza maxima km/h 188 180 186
Acceleratie 0 – 100 km/h sec 10.5 11.4 11.0
OFF-ROAD          
Unghi de atac grade 18.1
Unghi de degajare grade 26.5
Unghi de rampa grade 20
Rampa maxima abordabila (gradient)                          (in conditii de incarcare completa) grade 30
Unghi maxim de inclinare laterala grade 50

 

Previous post

Surprize de la Paris: Suzuki prezintă noul Vitara

Next post

Atac la Duster: Chevrolet Niva Concept a fost prezentat la Moscova

No Comment

Leave a reply