Home»Teste»Prim Contact»Noul Mercedes ML s-a lansat in Romania. Primul drive test cu noua Clasa M

Noul Mercedes ML s-a lansat in Romania. Primul drive test cu noua Clasa M

0
Shares
Pinterest Google+

A treia generatie a Clasei M a sosit in Romania chiar la sfarsit de Noiembrie, prilej cu care am putut vedea in premiera schimbarile si aptitudinile celui mai nou Mercedes ML.

Modificarile aduse exteriorului sunt primele pe care le vei observa cand vei avea in fata noul model si se gasesc la nivelul tuturor detaliilor, cele mai vizibile fiind in zona spatelui, unde ies in evidenta designul original al montantul C si stopurile prelungite mult catre lateral. Rotile au fost optimizate aerodinamic si au diametre de 17 sau 20 de inchi, iar optional de 21 de inchi pentru versiunea AMG.
Interiorul este cel care atrage atentia prin ambianta deosebita si foarte mult confort. Desi a fost ajustat doar de ordinul zecilor de milimetri (evident, in plus) habitaclul pare mai spatios si mai primitor ca niciodata.

Mi-a placut ergonomia scaunelor si faptul ca bancheta spate suporta reglaj pe mai multe unghiuri, dar si calitatea materialeor si a finisajelor. O atentie deosebita a fost acordata reducerii zgomotelor si vibratiilor, iar de acest lucru iti dai seama imediat ce pornesti la drum. Cei peste 300 km parcursi pe sosea si drumurile forestiere abordate cu viteza deloc de neglijat au aratat ca noul ML si-a facut bine temele la un capitol la care a stat oricum bine si in trecut.

Toate comenzile de care dispune soferul sunt implementate electric, inclusiv frana de mana, iar lista de dotari este departe de a se opri aici. Inca din standard exista directia asistata electric, tractiune integrala permanenta 4MATIC, sistem electronic de control al tractiunii, sistem de asistare a plecarii din rampa si asistenta la coborarea pantelor.

Pachetul optional ON&OFFROAD permite sase setari selectabile, pentru imbunatatirea confortului, stabilitatii sau capacitatilor de trecere. Acesta include un scut pentru motor, un reductor cu raport 1:2,93, un diferential central blocabil si o suspensie AIRMATIC care permite ajustarea garzii la sol pina la 285 mm. Barele stabilizatoare fata-spate sunt active si au rolul de a reduce considerabil ruliul pe sosea si imbunatatirea flexarii in teren accidentat.

Aceste sisteme le-am putut vedea la lucru pe drumurile neamenajate din zona Santa (Sibiu), dar si intr-un poligon special amenajat aproape de Rasinari, unde masina s-a descurcat mai mult decat onorabil pe inclinatii laterale si urcari cu trepte la unghiuri de aproximativ 30 de grade, incrucisari de punti si obstacole mai mari de 200 mm, cat masoara garda la sol a majoritatii SUV-urilor.

Din punct de vedere al motorizarilor, Mercedes-Benz a urmarit pentru Clasa M cresterea rafinamentului si a eficientei. Noul model este mai economic decat generatia pe care o inlocuieste, iar acest lucru a fost posibil datorita noilor motorizari diesel BlueTEC si a celor pe benzina BlueDIRECT, ce aduc o autonomie extinsa si emisii poluante scazute. Dieselul V6 al fostei versiuni ML 300 CDI a fost inlocuit cu un propulsor in patru cilindri si capacitate de 2.2 litri/204 CP folosit deja pe Clasa S, rezultatul fiind optimizarea consumului cu pana la 28%. Versiunea diesel de top este un V6 CDI de 306 CP, prezent pe ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY. Tehnologia BlueEFFICIENCY include o serie de masuri special adoptate pentru a spori economia. Este vorba de functia Eco start/stop disponibila ca dotare standard, coeficientul aerodinamic redus la 0.32 si cutia de viteze automata 7G-TRONIC PLUS.

Fiindca vorbim de un etalon al sigurantei, noul ML dispune de un pachet de dotari preluate in cea mai mare parte de la Clasele E si S, avand in standard ATTENTION ASSIST, PRE-SAFE, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, lumini de frana adaptive si Brake Assist. Optional, noul ML poate fi dotat cu Asistent pentru mentinerea pe banda de rulare (Active Lane Keeping Assist) si Asistentul pentru unghiul mort (Active Blind Spot Assist). Pana la noua airbaguri se ocupa de protectia pasagerilor in caz de impact, iar structura caroseriei poseda zone de deformare controlata in fata si spate pentru diminuarea energiei rezultate in urma impactului.

Desi vine cu o carte de vizita ce o recomanda drept cea mai eficienta si mai dinamica Clasa M din toate timpurile, actuala generatie se vinde apropiat de valoarea modelelor anterioare, cu preturi incepand de la 55.676 euro cu TVA pentru varianta ML 250 4MATIC.

Text: Razvan Loghin
Foto: Andrei Tobosaru/Mercedes-Benz

Previous post

Range Rover se reinventeaza. Drive test cu noul Evoque

Next post

Gala Campionilor şi clasamentul final pe 2011.

No Comment

Leave a reply