Home»Teste»Prim Contact»Noul Jeep Wrangler – primul test in Romania

Noul Jeep Wrangler – primul test in Romania

0
Shares
Pinterest Google+

Revizuit la cateva capitole importante, actualul Jeep Wrangler poseda un nou motor diesel de 200 CP pe care l-am vazut de curand la lucru impreuna cu cutia de viteze manuala cu sase trepte.
Exteriorul nu a fost atins de ‘’febra marilor schimbari’’ decat la nivelul catorva detalii ce vizeaza mici imbunatatiri aerodinamice si o paleta de culori noi. Hard-topul este vopsit in culoarea caroseriei pentru versiunea Sahara, iar demontarea lui este simpla daca ai la indemana sculele potrivite. Soft-topul este rulat in portbagaj si este tot timpul gata de a fi folosit, inlaturand riscul ca habitaclul sa fie surprins de ploaie atunci cand hard-topul a fost demontat si depozitat cumva in garaj.

Interiorul se prezinta mult mai bine comparativ cu vechea generatie, este mai putin spartan si ofera mai mult confort. Bordul are o ergonomie superioara, iar materialele sunt decente calitativ avand in vedere ca vorbim de o masina al carei habitaclu este mai predispus la praf si noroi, decat la conditiile pasnice de bulevard. Scaunele sunt si ele mai confortabile decat in trecut, volanul are un design nou si este imbracat in piele, iar comenzile de pe consola centrala cunosc un upgrade estetic si functional. Suspensia este cea care la drum a aratat ca poseda o setare noua, mai moale si care nu mai e dispusa la oscilatiile pe care puntile rigide le transformau in trecut in “topait”.

Sub capota am gasit unele lucruri care m-au bucurat si care arata ca cei de la Jeep stiu cat de important este sa nu ai probleme atunci cand iesi in teren : baterie Optima Yellow ca dotare standard, alternatorul si priza filtrului de aer montate in cea mai inalta pozitie posibila. Motorul diesel a fost upgradat atat ca putere, ajunsa acum la 200 CP, dar si in privinta emisiilor poluante, reduse pentru a fi conforme normelor Euro 5. Motorul si cutia de viteze cu sase trepte ajuta la un sprint bun si la viteze pe care forma caroseriei te-ar face sa crezi ca nu sunt posibile (172 km/h). Prestatia motorului sub 2.000 rpm este sub asteptarile pe care le inspira cei 200 CP, dar odata trecut de acest prag, CRD-ul este de neoprit decat de zona rosie a turometrului. In teren, Wrangler se descurca bine, tolereaza mai bine drumurile forestiere si se descurca decent si in cazul in care obstacole sunt pietrele si bolovanii.

Sasiul solid si puntile rigide sunt in continuare parte din reteta unui model legendar, familiarizt cu conditiile grele. Tractiunea integrala este nepermanenta, cu reducor, iar comanda cutiei de transfer este ca si pana acum clasica, cu levier. Nu am avut timp decat pentru o scurta incursiune pe teren accidentat, iar pimele impresii sunt ca suspensia flexeaza bine, iar demultiplicarea este suficienta pentru a nu avea probleme cu obstacolele mari. Singura limitare a fost datorata anvelopelor de tip AT, cu care nu e bine sa te aventurezi prea departe fara a avea echipament minim de recovery.

Incursiunea la munte din zona Voineasa a fost una scurta, dar suficienta cit sa putem creiona primele impresii despre noul Wrangler.
Am apreciat: confortul imbunatatit, plusul de putere oferit de motor, noua setare a suspensiei, capabilitatile in teren accidentat, plansa de bord revizuita, scaunele.
Minusuri: prestatia motorului sub 2.000 rpm, schimbatorul de viteze usor imprecis, instabilitatea in viraje

Text si foto: Razvan Loghin

Date tehnice:

Motor: 2.8 CRD
Putere: 200 CP/3.600 rpm
Cuplu: 410 Nm/2.000-3.200 rpm
Transmisie: manuala, 6 trepte
Sprint 0-100 km/h: 10.6 sec
Viteza maxima: 172 km/h
Consum (urban/extraurban/mediu): 8.3/6.5/7.1
Greutate proprie: 1.881 kg
Unghi de atac: 38.3 grade
Unghi de degajare: 31.4 grade
Adancime maxima vad: 48.3 cm

Previous post

Iata cum arata noul Hilux!

Next post

SsangYong se transforma. Acesta este noul Korando!

No Comment

Leave a reply