Home»Teste»Prim Contact»Noul Jeep Wrangler a fost lansat oficial. Test în premieră cu generaţia 2018

Noul Jeep Wrangler a fost lansat oficial. Test în premieră cu generaţia 2018

0
Shares
Pinterest Google+

Wrangler este unul din foarte puţinele maşini 4×4 legendare care au reuşit să se adapteze timpurilor şi să reziste pe piaţă în ciuda pretenţiilor tot mai mari ale clienţilor în raport cu confortul, economia şi siguranţa, aspecte pe care se bate monedă din ce în ce mai mult în ziua de azi. Dacă generaţia precedentă (JK) aducea o primă schimbare majoră pentru Wrangler, respectiv versiunea cu patru uşi (Unlimited), actuala generaţie (JL) vine cu şi mai multe schimbări necesare şi dorite de clientul modern, conservând totodată imaginea şi aptitudinile unui offroader tradiţional.

Imaginea preluată de la Willys şi şlefuită treptat în timp este şi astăzi o caracteristică definitorie pentru noul Wrangler, îmbunătăţirile aduse caroseriei vizând în principal aspecte legate de aerodinamică şi de funcţionalitate. Parbrizul a fost uşor înclinat, în timp ce elementele părţii frontale au fost redesenate şi s-a optat pentru schimbarea blocurilor optice în favoarea unelor cu iluminare LED. Capota şi uşile sunt realizate acum din aluminiu pentru reducerea greutăţii, acelaşi material fiind folosit şi pentru aripi la versiunea Sahara, în timp ce pe Rubicon rămân în continuare din plastic, mai rezistente fiind la utilizarea off-road. Pentru că este un model de suflet pentru o mulţime de clienţi, inginerii de la Jeep au transpus unele dorinţe ale acestora legate de câteva aspecte funcţionale ale noului Wrangler. Uşile sunt mult mai uşor de demontat şi mai uşoare, decapotarea şi rabatarea parbrizului se fac uşor şi intuitiv, iar demontarea hardtopului sau configurarea soft-topului sunt mult mai lesne de realizat. În varianta cu soft-top avem canoutate pentru varianta Unlimited un pavilion retractabil electric, iar pentru varianta scurtă unul acţionabil manual şi o configuraţie Safari care permite doar menţinerea părţii superioare, lateralele putând fi demontate uşor printr-un sistem cu şine, mult mai simplu şi mai fiabil, dar şi mai resitent la praf şi noroi decât vechiul sistem cu fermoar, aşa cum ne-au asigurat inginerii Jeep.

Interiorul este şi el un aspect la care actuala generaţie a făcut un mare pas înainte. Întegul design al habitaclului a fost realmente îmbunătăţit, păstrând însă caracteristicile de ergonomie specifice acestui model. Butoanele, comenzile şi materialele folosite sunt rezistente la apă şi intemperii, partea inferioară a habitaclului putând fi spălată cu furtunul, întocmai ca la bătrânul Willys. Primul lucru sesizat la drum este antifonarea superioară şi zgomotul mai redus la vânt faţă de generaţia precedentă. Gadgeturile au ajuns şi ele la bordul lui Wrangler, acestea fiind cerute de o mare parte din publicul actual, iar cei de la Jeep au integrat un display central cu 8,4 inch diagonală în varianta de top, cu Apple CarPlay şi Android Auto, pe care sunt redate în plus şi informaţii suplimentare la rualarea în off-road, dar şi informaţiile diverselor sisteme de asistenţă, inclusiv camera de marşarier.

Noul Wrangler aduce motorizări noi, un diesel de 2.2 litri cu 200CP, mult mai rafinat şi mai economic şi un propulsor pe benzină, de doi litri turbo şi 272 CP. Ambele motorizări sunt disponibile în compania unei cutii de viteze automate cu opt trepte şi a unui sistem 4×4 îmbunătăţit, Command-Trac pentru versiunile Sport şi Sahara şi Rock-Trac pentru versiunea Rubicon. Cele două sisteme au la bază acelaşi tip de cutie de transfer care integrează acum un cuplaj multidisc pilotat electronic şi care oferă patru moduri de lucru, respectiv 2H (spate), 4H Auto (angrenare progresivă a punţii faţă în funcţie de aderenţă), 4H Part-Time (4×4 în raport fix 50:50) şi 4LO (4×4 cu reductor). Diferenţa între modelele Sport/Sahara şi Rubicon este dată de raportul de demultiplicare al cutiei de transfer şi de punţi (Dana 44 la Rubicon), dar şi de modul de existenţa unui LSD pe puntea spate pentru Sport/Sahara şi de diferenţiale blocabile electric şi bară stabilizatoare faţă decuplabilă, disponibile doar pentru Rubicon. Şasiul şi elementele de legătură cu părţile mobile sunt aceleaşi ca la generaţia precedentă, însă au fost aduse unele îmbunătăţiri în privinţa rigidizărilor, dar şi un detaliu aşteptat de mulţi clienţi – protecţie anticorozivă a şasiului prin galvanizare.

Din punct de vedere al senzaţiilor la volan, noul Wrangler se simte în primul rând mult mai confortabil, atât din punct de vedere al trenului de rulare, cât şi acustic. Direcţia este mult mai agilă şi mai responsivă, dinamica generală a maşinii fiind una net superioară oricărei generaţii anterioare, lucru la care a contribuit decisiv şi noua cutie cu opt trepte care aduce un demaraj mai bun şi mai liniar şi care eficientizează mai bine resursele mototului diesel, singurul pe care l-am avut la dispoziţie pentru testare la Spielberg, Austria. Despre cum se descurcă în teren şi ce alte capitole interesante bifează noua generaţie Wrangler, veţi putea citi pe larg în următoarea ediţie a revistei 4×4 Adventure, pe care o veţi găsi la tarabe începând cu a doua jumătate a lunii august.

Noul Wrangler va fi disponibil pe piaţa din România din septembrie, însă Autoitalia, importatorul mărcii Jeep nu are momentan disponibil un preţ pentru acesta. Având în vedere multitudinea de dotări noi prezente pe actuala generaţie, dar şi diferenţa (cu plus, desigur) înregistrată pe pieţele unde deja acesta este disponibil, este de aşteptat ca noul Wrangler să fie simţitor mai scump.

Text: Răzvan Loghin, Foto: Jeep

Date tehnice:
MOTOR Wrangler Rubicon 2 uşi diesel
2.2 ATX 200 HP
Nr cilindri/tip 4–în linie
Cilindree (cm3) 2143
Alezaj x Cursă (mm) 83.8 x 99.0
Nr. supape/cil. 4
Raport compresie 15,5:1
Putere kW @rpm 147 kW @ 3.500
Cuplu Nm @ rpm 450 Nm @ 2.000
Tip injecţie Directă, Common Rail
Combustibil Motorină
Capacitate rezervor (l) 66
Capacitate AdBlue (l) 18.9
Transmisie
Tip 8-viteze, automată

Performanţe
Acceleraţie: 0-100 km/h (s) 9,6
Vit. Maximă (km/h) 160
Consum şi emisii
Standard emisii EU6D
Consum urban (l/100 km) 9,0
Consum extra-urban (l/100 km) 6,5
Consum mixt (l/100 km) 7,4
CO2 – urban (g/km) 237
CO2 – extra-urban (g/km) 170
CO2 – combinat (g/km) 195

Greutate, dimensiuni şi mase
Proprie (kg) 2.086
Distribuţie faţă-spate (%) 50/50
Utilă (kg) 405
Tractabilă (kg) 1497
Înălşime (mm) (w/ soft top) 1.879
Lăţime (mm) 1.894
Înălţime (mm) 4.334
Ampatament (mm) 2.459
Gardă la sol(mm) 255
Portbagaj min. (litri) 192
Portbagaj max. (litri) 587

Altele
Atac/degajare/ventral (unghi, grade) 36.4/30.8/25.8
Diametru bracaj (m) 10,36
Adâncime vad [mm] 760

xriders-iasi-1-casuneanu

Picture 1 of 500

Previous post

Cel mai lung circuit de off-road din România a fost deschis la Ciolpani

Next post

Red Bull Romaniacs 2018: Cel mai lung eveniment din World Enduro Super Series e gata de Start

No Comment

Leave a reply