Home»Teste»Prim Contact»Noul Ford Ranger a ajuns în România

Noul Ford Ranger a ajuns în România

0
Shares
Pinterest Google+

Noul Ranger este al doilea model ce face parte din programul de globalizare pe care Ford l-a implementat de curând şi care are ca scop creearea de modele care să nu mai difere de pe o piaţă pe alta. Noul Frord Ranger a fost proiectat în cea mai mare parte in Australia şi este produs în aceeaşi formă în America de Sud, Thailanda şi Africa de Sud.

După cum se poate observa destul de uşor, designul urmăreşte fidel stilul de design american, masiv, cu elemente cromate solide şi un aspect general de muscle car. Maşina vine deja hotărâtă să spulbere concurenţa cu aptitudini noi pentru acest segment, cum ar fi cea mai mare masă remorcabilă, cel mai bun nivel de siguranţă şi aptitudini off-road printre care trebuie amintită garda la sol de 230 mm şi capabilitatea de a putea traversa vaduri adânci de 80 cm.

Ranger Este primul şi singurul pick-up care a reuşit un punctaj de 5 stele EuroNCAP. Ca şi până acum sunt disponibile trei versiuni de caroserie, Single Cab, Rap Cab şi Double Cab, pentru care există patru niveluri de echipare.
Motorizările disponibile pentru piaţa europeană sunt un 2.2 Duratorq (150 CP) şi un 3.2 Duratorq (200 CP). Sistemul de injecţie este de ultimă generaţie şi este produs de Continental şi lucrează la presiuni de 1.800 bar. Injectoarele piezoelectrice au opt orificii de pulverizare, iar turbocompresorul cu geometrie variabilă dispune de comanda electronică. Sunt disponibile două cutii manuale cu cinci şi şase trepte şi una automată, cu şase trepte. Cutiile manuale sunt cu trei arbori, iar cutia automată este cea preluată de la modelul F150 şi poate gestiona până la 800 Nm.

Tracţiunea integrală este part-time, cu angrenarea permanentă a roţilor din spate, cu cutie de transfer cu lanţ şi comandă electrică. Diferenţialul spate este de tip deschis în varianta standard şi poate fi echipat opţional cu LSD. Diferenţialul blocabil manual există în echiparea lui Ranger, dar nu şi pentru piaţa europeană, la fel cum nu este disponibilă nici motorizarea pe benzină. Există o mulţime de sisteme electronice de asistenţă, cum ar fi cel de asistenţă la plecarea din pantă, de control a vitezei la coborâre, de control al tracţiunii şi prevenirii derapajului.

Noul Ranger am apucat sâ îl vedem la lucru atât pe şosea, cât şi în teren, în zona Curtea de Argeş-Transfăgăraşan, unde a fost chiar amenajat un poligon off-road de către baieţii din Club X3M din Râmnicu Vâlcea.

Interiorul lui Ranger este mult mai bine organizat şi ergonomic decât în trecut, dar şi mai confortabil. Suspensia este şi ea confortabilă şi s-a descurcat bine pe forestier unde încurajează viteze mari, dar şi în teren unde puntea spate flexează satisfăcător. Frâna de mână nu mai este de tipul american, poziţionată în bord, ci este una normală, plasată între scaune. Selectorul cutiei de transfer este electric şi se face cu ajutorul unui comutator rotativ amplasat în vecinătatea schimbătorului de viteze. Motorul este silenţios şi nu aduce în cabină vibraţii şi zogomote neplăcute, iar prestaţia sa este bună inclusiv la regimuri joase de turaţie. Ford Ranger este disponibil acum în România începând cu un preţ de 21.047 Euro, pentru motorizarea diesel 2.2 Duratorq.

Text şi foto: Răzvan Loghin

VIDEO: trecere prin vad (Demo)

Previous post

Programul şi harta evenimentului din acest weekend, Bucharest Wheels Arena .

Next post

Am fost la întalnirea Dusteriştilor, ediţia a treia.

No Comment

Leave a reply