Home»Teste»SUV»Mr. John. Test MINI JCW Paceman ALL4

Mr. John. Test MINI JCW Paceman ALL4

0
Shares
Pinterest Google+

Cu dimensiuni compacte, motorizare pe benzină 1,6 turbo/218 CP și tracțiune integrală, cel mai puternic Paceman din oferta MINI își caută identitatea.

MINI John Cooper Works Paceman este un model excentric, la granița dintre un MINI Cooper cocoțat și un Countryman, dar care, prin performanțele oferite, dorește a fi un hot hatch premium. Este genul de mașină “pachet de mușchi”, cu o lungime care îți permite să găsești locuri de parcare fără probleme și o gardă la sol suficientă cât să poți părăsi, pentru puțin timp, asfaltul. Scriu pentru puțin timp, deoarece anvelopele cu talon mic (standard 18 inch) sunt primele care cad pradă condițiilor neprielnice și care pot fi avariate de prima piatră cu personalitate. Chiar dacă discutăm de un facelift, datele au rămas aceleași – motorizarea de 1,6 litri turbo și 218 CP, sistem de tracțiune integrală ALL4 oferit standard și cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Toate aceste informații îl propulsează direct în lupta cu hot hatch-uri consacrate, cum ar fi Volkswagen Golf R, dar nu-l scapă nici de adversari precum Megane R.S. Spre deosebire de aceștia, MINI JCW Paceman vine cu o imagine de marcă mai bine studiată și o valoare mai bună la revânzare. Dimensiunile compacte nu se simt la fel din spatele volanului, unde, ca de obicei, sistemul de direcție este perfect calibrat, însă masa de 1,5 tone a mașinii își spune cuvântul – plecand de la accelerația 0-100 km/h în 6,8 secunde, până la ieșirea dintr-o succesiune de viraje unde tracțiunea integrală are ceva de muncă. În condiții normale de aderență, puterea este împărțită frățește între cele două punți – 50% față și 50% spate, dar sistemul ALL4 poate livra, la nevoie, până la 100% către puntea spate, în funcție de o mulțime de factori, precum viteza, unghiul de virare sau poziția pedalei de accelerație.

Motorizarea de 1,6 litri, specialitatea casei, transmite puterea o idee mai liniar și pierde la capilolul fun, chiar dacă există o funcție overboost care crește cuplul de la 280 Nm la 300 Nm pentru câteva secunde. Personal, aș fi apreciat în această configurație o cutie de viteze automată – manuala este pusă la mare încercare de plecările în grabă, specifice traficului urban. La drum întins, suspensia își intră în formă, rigidă în prima parte a cursei, dar nu deranjeaza dacă optezi să parcurgi distanțe scurte și medii.

O scurtă escapadă pe un drum de macadam și trenul de rulare setat sportiv începe să jelească, în timp ce toata atenția ta este preluată de la modul în care lucrează ALL4 și captată de jantele mari și articulațiile sensibile chiar și la o trecere peste o monedă așezată la orizontală.

Mai aproape de ideea de hot hatch compact decat de crossover în două portiere, MINI JCW Paceman ALL4 preferă plimbările liniștite pe suprafață de calitate, chiar și în condiții de aderență scazută, și vociferează la orice pornire de a evada în afara asfaltului.

Text: George Botezatu    Foto: Razvan Loghin

Am testat MINI Paceman John Cooper Works All4, preț de bază 37.510 euro, cu TVA

Date tehnice

MOTOR
Arhitectură motor/ Număr supape în linie/4/4
Capacitate 1,598 cm³
Putere 160 kW (218 CP) la 6,000 rpm
Cuplu maxim/ turaţii 280 (300) Nm la 1,900-5,000 rpm
Alezaj/ cursă 85.8 / 77.0 mm
Raport compresie/ Combustibil recomandat 10.5 / ROZ91-98 ( ROZ95 )
Viteză maximă 229 [226] km/h
Inducţie forţată Turbocompresor Twin Scroll
Acceleraţie (0-100 km/h) 6.8 [6.8] s
GREUTATE/ VOLUM
Masa la gol (UE) 1,475 [1,495] kg
Masa maximă admisă 1,870 [1,890] kg
Încărcătura maximă 470 kg
Spaţiu portbagaj (min.-max.) 330 – 1,080 l
CONSUM COMBUSTIBIL
Consum de combustibil (urban) 9.2 – 9.1 [10.6 – 10.4] l/100km
Consum de combustibil (extraurban) 6.1 – 6.0 [6.1 – 5.9] l/100km
Consum de combustibil (mixt) 7.3 – 7.1 [7.7 – 7.5] l/100km
Emisii de CO2 169 – 165 [179 – 175] g/km
Capacitate portbagaj 47 l

Previous post

Renault va prezenta la Sao Paulo conceptul Duster Oroch

Next post

Comparativ între portabile CB: President Randy II vs Midland Alan 52

No Comment

Leave a reply