Home»Teste»Car»Mişcări elegante: test BMW Seria 5 Gran Turismo xDrive

Mişcări elegante: test BMW Seria 5 Gran Turismo xDrive

0
Shares
Pinterest Google+

Dorinţa celor de la BMW de a ataca orice segment şi de a descoperi nişe noi în care să vină cu modele interesante, a dus şi la apariţia Seriei 5 Gran Turismo, model ce împrumută cu nonşalanţă din caracteristicile mai multor clase. Designul de inspiraţie Coupe a fost aplicat de această dată pe o caroserie cu dimensiuni ce bat la fix pe cele ale modelului de clasă superioară Seria 7, dar în acelaş timp beneficiază şi de o parte din masivitatea unui SUV, de la care împrumută şi sistemul de tracţiune xDrive pe care îl oferă opţional.

Avem aşadar formula unei maşini premium spaţioase şi cu un pachet tehnic de invidiat, în măsură să aducă performanţe dinamice dintre cele mai înalte, lucru posibil şi în varianta diesel. Interiorul este unul care se departajează mult de cel al unui Seria 5 obişnuit, influenţat mult de dimensiunile caroseriei ce au adus un habitaclu mai spaţios şi mai luminos datorită plafonului panoramic. Portierele cu ferestre fără ramă şi sistem de închidere Soft Close sunt cele care te invită într-o atmosferă rafinată şi un loc în care dotările de confort şi siguranţă pot alcătui o listă impresionantă, maşina din testul nostru fiind un bun exemplu în acest sens, cu opţionale în valoare de 25.597 euro.

Scaunele sunt mari şi confortabile, iar bancheta dispune de reglaj individual pe mai multe direcţii pentru cele două locuri. Portbagajul este modest în raport cu dimensiunile maşinii însă oferă un acces foarte bun şi dispune de sistem de închidere şi deschidere electric. Insonorizarea perfectă este cea care face ca zgomotul şi vibraţiile să stea departe de ocupanţi, iar de filtrarea denivelărilor din asfalt se ocupă o suspensie setată exemplar, cu setări avansate în funcţie de regimul de condus.

Motorul diesel de trei litri este în măsură să urnească cu multă dezinvoltură cele două tone şi să asigure reprize intereseante pentru cei 258 CP, iar de acest lucru se face responsabilă o transmisie automată cu opt trepte, cea care contribuie şi la realizarea unui consum mediu foarte bun şi pe care fişa tehnică îl încadrează optimist în jurul valorii de 6,2 litri şi care nu creşte prea mult în condiţii reale de trafic. Setările în privinţa dinamicii se pot face prin alegerea unuia dintre modurile Sport, Comfort şi Eco Pro, acestea fiind dedicate, aşa cum le sugerează şi numele, pentru obţinerea maximului de performanţă în materie de sportivitate sau consum. Sistemul xDrive este dedicat unui plus de performanţă adus rulajului pe asfalt şi responsabil cu a pune la sol cuplul de 560Nm dezvoltat de motor, iar lista sistemelor care se ocupă de comportamentul la drum este completată de Adaptive Drive, un sitem care limitează ruliul şi împiedică tendinţele de sub şi supravirare. Maşina se simte neaşteptat de agilă în raport cu greutatea sa şi îşi poate însuşi la nevoie veleităţi sportive destul de bune, mărturie în acest sens fiind reprizele puternice, ruliul temperat şi timpul de doar 6,2 secunde în care maşina poate atinge 100 km/h.

Cu toate că nu este decât o părere subiectivă, aspectul exterior al lui Seria 5 Gran Turismo nu este poate fi considerat unul la fel de atrăgător precum alte modelelor mai atletice din gama BMW. Cu toate acestea, clienţii care pun pe primul loc confortul şi nu sunt pregătiţi emoţional sau din alt punct de vedere pentru un exemplar Seria 7, pot găsi acum o variantă optimă care să bifeze o mulţime de aspecte interesante, de la spaţiu, dotări şi economie, până la un grad de sportivitate mai mult decât rezonabil. Dacă deja Gran Turismo v-a făcut deja cu ochiul, nu uitaţi că opţionalele trebuie alese cu grijă dacă nu vreţi să adăugaţi o sumă importantă preţului final, tentaţie pe care altinteri nu merită să o irosiţi dacă vreţi să călătoriţi pe patru roţi la clasa Business.

Text şi foto: Răzvan Loghin

Am testat BMW 530d xDrive Gran Turismo.

Preţ versiune 67.208 Euro, cu TVA. Preţ model testat 92.805 Euro, cu TVA

Date tehnice

Combustibil: motorina

Capacitate cilindrica (cmc): 2.993

Putere/cuplu (CP/Nm): 258/560

Viteza maxima (km/h): 243

Acceleratie 0-100 km/h (s): 6,2

Consum mediu (l/100 km): 6,2

Emisii CO2 g/km: 163 g/km

Capacitate rezervor (l): 70

Portbagaj (l): 500

Greutate proprie: 2.120 kg

Lxlxh(mm): 5.040x 1.900×1.560

Previous post

ŠKODA incepe sezonul de ciclism!

Next post

Viitorul Land Rover Defender ar putea avea și o variantă SVR

No Comment

Leave a reply