Home»Teste»SUV»Mic şi provocator. Am testat BMW X1 facelift

Mic şi provocator. Am testat BMW X1 facelift

1
Shares
Pinterest Google+

Mezinul familiei “X” nu promite mare lucru în teren dacă e să ne luăm după aspectul domestic şi după faptul că BMW nu şi-a propus până acum să construiască maşini de off-road. Fiindcă surpriza de a avea la test exact “acel X1”, vopsit alb, cu interior roşu şi pe care te aştepţi cel mai probabil să-l vezi condus pe Dorobanţi, am zis să-i întoarcem surpriza şi să-l ducem şi noi acolo unde zona cafenelelor de lux este marcată cu “slab vizibil” sau, mai bine spus, lipseşte cu desăvârşire.

După ultimele retuşuri aplicate anul trecut caroseriei, BMW X1 se prezintă astăzi suficient de matur şi de bine angrenat în rândul maşinilor practice, aşa cum era şi de aşteptat de la un SUV compact. E drept că dimensiunile reduse şi faptul că X1 a temperat agresivitatea regăsită la fraţii mai mari nu mai sunt pe gustul clientului tradiţional de SUV bavarez, dar şi priorităţile acestui model sunt cu totul altele.

Interior

Habitaclul este mai spaţios decât ţi-ai putea imagina la prima vedere şi are posibilităţi de personalizare foarte bune, aşa cum îi stă bine unui model premium. Din lista de opţionale am aflat că pielea roşie costă 1.657 de euro cu tot cu TVA, iar sistemul de navigaţie Professional ajunge la 2.490 de euro, lucru care arată că BMW nu se vinde ieftin şi că ar fi bine să vă scoateţi din vocabular cuvântul “full” atunci când nu aveţi nepărat nevoie de unele dotări.

Calitatea este la ea acasă în interiorul lui X1, iar butoanele şi comenzile sunt plasate foarte inspirat. Am apreciat vizibilitatea bună, confortul scaunelor şi spaţiul de care dispun pasagerii locurilor din spate. Chiar şi spaţiul portbagajului este unul bun, cu un volum de 480 de litri.

Dinamică on-road

BMW X1 poate fi comandat şi cu tracţiune doar pe spate, dar exemplarul din testul nostru era echipat cu sistemul xDrive, pe care îl recomand pentru o dinamică exemplară şi nu doar în cazul unui SUV. Motorizarea în cazul nostru a fost una de doi litri, ce corespunde versiunii 18d şi care produce 143 CP. Acesta nu este la fel de impresionant precum celelalte dieseluri din gama BMW cu puteri mult mai mari, dar este foarte bine ajutat de cutia de viteze cu opt trepte, care reprezintă un must-have în raport cu cea de şase trepte. Aceasta aduce repize foarte bune şi favorizează un consum greu de imaginat pentu un autoturism 4×4, respectiv o medie de 6-6,5 litri, pe care am reuşit să o obţin fără bătăi de cap şi mergând aproximativ 30% în oraş. Cel mai important dezavantaj pentru motorul de doi litri este rafinamentul, ce rămâne la o distanţă apreciabilă faţă de propulsoarele mai mari făcute de BMW. Direcţia este precisă, iar suspensia are o setare de compromis, mai puţin agilă decât a modelelor superioare din gamă, dar mai confortabilă în cazul denivelărilor.

Dinamică off-road

La capitolul “deformare profesională” intră şi faptul că orice maşină 4×4 ajunsă pe la noi, ar trebui să se intersecteze cumva şi cu coclaurii, bineînţeles, în măsura în care subiectul nostru are ceva de arătat. În cazul lui X1 nu au fost aptitudinile de ordin tehnic, ci mai mult cele de ordin estetic, la care a contribuit decisiv întrebarea “oare ce ai putea să faci în teren cu o maşină echipată pitzy-style?”. Garda la sol este modestă, de 179 mm, dar unghiurile de atac şi de degajare s-au dovedit suficiente pentru a ne de jos de pe şosea şi a încerca câteva locrui interesante. Suspensia îşi face bine treaba în ciuda jantelor late şi a anvelopelor cu talon foarte mic. Se poate vorbi fără probleme de o setare mai aptă pentru teren decât o au fraţii mai mari X5 sau X6 şi de avantajele pe care le oferă o caroserie uşoară de dimensiuni mai mici. Flexarea este mediocră după standardele unei maşini “de teren”, dar este rezonabilă dacă e să luăm în calcul că vorbim de o suspensie cu braţe independente, gândită mai mult pentru asfalt. Dacă este să enumerăm punctele forte pe care le-ar putea avea X1 în off-road, atunci ele sunt toleranţa ridicată la înclinaţiile laterale şi sistemul xDrive, care gestionează foarte eficient repartiţia cuplul pentru fiecare roată. Maşina nu are nici o setare manuală pentru sistemul de tracţiune, aşa că experienţa pe care o ai în off-road o poţi folosi doar ţinând volanul şi căutând o trasă mai bună. Urcările accenuate aduc unele probleme deoarece vor trebui rezolvate din cuplu şi nu cu ajutorul vreunui sistem mecanic, aşadar orice abordare mai dificilă are nevoie de ceva avânt. E clar că avem de a face cu o maşină care trebuie să facă asta doar ocazional şi doar dacă este neapărat nevoie, însă motivul pentru care îţi iei un SUV compact nu se leagă de off-road, ci de a te putea baza la nevoie pe o maşină care poate aborda un drum cu zăpadă sau unul de ţară, pe care te-a surprins o ploaie de vară.

Concluzii

Chiar dacă nu am rezonat foarte bine cu configuraţia maşinii avute la test, am putut aprecia faptul că BMW îţi poate oferi o mulţime de posibilităţi de configurare pentu X1. Acest lucru va trebui făcut însă cu mare atenţie deoarece vorbim de un producător premium, la care preţul opţionalelor influenţează foarte mult valoare finală a maşinii. Principalele atuuri ale lui X1 rămân economia, confortul interior şi prestaţia pe şosea. Mare atenţie ca nu cumva să omiteţi cutia cu opt trepte şi sistemul xDrive, dacă cumva X1 a început deja să vă facă cu ochiul.

Am testat: BMW X1 xDrive 18d

Preţ de bază: 32.116 euro, inclusiv TVA

Preţ model testat (cu opţionale): 48.519 euro, inclusiv TVA

Text, foto: Răzvan Loghin

Date tehnice:

Consum de combustibil
Consum urban în l/100 km 5,7 [5,6]
Consum extraurban în l/100 km 4,4 [4,7]
Consum mixt în l/100 km 4,9 [5,0]
Emisii de CO2 în g/km 128 [132]
Capacitate rezervor în l (aprox.) 61

 

Performanţă
Viteza maximă în km/h 202 [202]
Acceleraţie 0 – 100 km/h, în sec. 9,6 [9,6]
Acceleraţie 80 – 120 km/h în treapta a 4-a/ a 5-a (în sec.) 8,2 / 10,9
Greutate
Masa la gol (EU), în kg 1.555 [1.570]
Masa maximă admisă, în kg 2.030 [2.055]
Sarcina admisă, în kg 550
Sarcina admisă pe puntea faţă/ spate, în kg 940 / 1.155
Motor
Cilindri/ supape 4/4
Capacitatea în cmc 1.995
Alezaj/ cursă în mm 90,0 / 84,0
Putere maximă în kW (CP) la 1/min. 105 (143) / 4.000
Cuplu maxim în Nm la 1/min. 320 / 1.750–2.500
Raport compresie : 1 16,5

 

Jante
Dimensiuni pneuri faţă 225/50 R17 94H
Dimensiuni pneuri spate 225/50 R17 94H
Dimensiuni şi material jante faţă 7,5 J x 17 inch, oţel
Dimensiuni şi material jante spate 7,5 J x 17 inch, oţel

Previous post

Detalii şi imagini oficiale despre următorul Land Cruiser. Toyota va lansa noul model în 2014

Next post

Noi setări pentru Land Rover Discovery începând cu 2014

No Comment

Leave a reply