Home»Noutati»Diverse»Mercedes-Benz eVito prezintă viitorul livrărilor urbane la 40.000 euro

Mercedes-Benz eVito prezintă viitorul livrărilor urbane la 40.000 euro

0
Shares
Pinterest Google+

Mercedes-Benz și-a extins gama de vehicule comerciale cu modelul eVito, o autoutilitară electrică.

Modelul eVito este o variantă 100% electrică a lui Vito și a fost prezentat în Berlin în cadrul eDrive@VANs, un eveniment dedicat vehiculelor comerciale cu propulsie electrică. Pe piața din Germania, acest model pornește de la aproape 40.000 de euro fără TVA și promite livrări în mediul urban și nu numai cu zero emisii de CO2 sau alte noxe.

Primele livrări ale lui eVito vor avea loc în cea de-a doua jumătate a lui 2018, iar eVito are o autonomie de aproximativ 150 de kilometri. Însă, dacă transportă o sarcină de peste o tonă la temperaturi reduse, autonomia scade la aproximativ 100 de kilometri.

Asta înseamnă că mașina nu poate funcționa de dimineață până seara, însă poate să facă o tură de livrări cu zero emisii de noxe pe o anumită suprafață pe care o poate deservi.

Clienții pot alege între varianta cu ampatament mărit și cea extra-lungă, care au o lungime de 5.140 mm sau 5.370 mm. Mai departe, clientul trebuie să aleagă între o viteză maximă de 80 km/h și 120 km/h, în funcție de necesitățile de livrare ale afacerii sale.

Mercedes-Benz eVito va fi urmat în gamă de un Sprinter electric și de varianta electrică a lui Citan. În cazul celui de-al doilea model, fratele său de platformă, francezul Renault Kangoo, poate să meargă până la 274 kilometri conform testelor standard NEDC.

Râdem și glumim de vehiculele utilitare electrice, dar conștientizăm că în viitor nu va trebui să mai acceptăm toate furgonetele cu lungime de cinci metri care lasă o dâră de fum de zece metri în spate. Cu timpul, aceste vehicule vor avea o autonomie mai mare și vor putea fi folosite o tură întreagă de livrare pentru o firmă de curierat, ceea ce ne va aduce aer mai curat în orașe.

Avantajele pentru clienți sunt evidente: nu necesită întreținere deosebită, nu consumă carburant, nu necesită ulei și nu au ambreiaj. Frânele au o uzură mai mică, iar lichidul de parbriz este singurul consumabil care necesită înlocuire frecventă. În rest, un schimb de lichid de răcire la doi ani și același interval pentru lichidul de frână și ești gata de drum. Bucureștiul are deja suficiente prize la numeroase centre comerciale, deci o parte dintre turele de livrări de aprovizionare ar putea fi efectuate fără probleme cu asemenea vehicule.

Există deja autoutilitare electrice pe piată, iar România are deja oferte în acest segment, însă necesită puțină încredere din partea antreprenorilor pentru această soluție de mobilitate. E simplu. Dacă nu faci zeci de livrări pe zi, ci doar câteva valoroase, îți poți permite să renunți la cel puțin o autoutilitară diesel pentru una electrică.

Previous post

Transformare extremă pentru Toyota Prius: exterior șocant și interior comod

Next post

MINI în Dakar 2018: două mașini de curse sunt gata să cucerească Peru

No Comment

Leave a reply