Home»Teste»SUV»Lecția de eficiență. Test cu BMW X4 20d xDrive

Lecția de eficiență. Test cu BMW X4 20d xDrive

0
Shares
Pinterest Google+

Dacă primul nostru contact cu X4 a fost exact cu versiunea cea mai dinamică, cu motor pe benzină și 306 CP sub capotă, era timpul să cunoaștem și extrema cealaltă, respectiv versiunea 20d, ce pune un accent vizibil pe economie.

Fratele mai mic al lui X6 este mai puțin opulent la exterior, însă păstrează aceleași caracteristici aerodinamice aduse de aplatizarea spatelui și încercarea de a se apropia cât mai mult de forma unui coupe, de la care împrumută avantaje dinamice, dar, în același timp și unele probleme legate de vizibiliatate. Interiorul este însă decent ca spațiu inclusiv pentru ocupanții locurilor din spate, chiar dacă distanța de confort la nivelul capului ar putea să-i nemulțumească pe ce mai înalți. F.inisajele sunt la nivelul așteptat de la un producător premium, în timp ce layout-ul general este preluat în mare parte de la X3. Cele care fac diferența de aspect și confort sunt și în acest caz opționalele, ce alcătuiesc o listă lungă, inclusiv pachetul M Sport, care aduce printre altele scaune mai bine profilate și volanul “M”.

Motivul pentu care am realizat acest test este însă unul de ordin tehnic, mai ales că sub capotă găsim un diesel de doi litri ce promite că va satisface o gamă mai largă de clienți, lucru ușor de realizat dacă e să ne raportăm doar la două caracteristici interesante din fișa tehnică, respectiv 190 cai putere și un consum mediu de 5, 2 litri la suta de kilometri.

Dinamică

Ținuta de drum este asigurată de platforma tehnică împrumutată de la X3, cea care vine cu un tren de rulare extrem de bine reglat pentru a asigura un mix de confort cu agilitatea pe care o așteaptă orice posesor de BMW. Aventura urbană a scos la lumină imediat un comportament ce urmărește eficiența și care este influențat de cutia automată cu opt rapoarte și de un sistem Start-Stop bine setat. Drumurile lungi sunt însă cele care au arătat mai multe lucruri despre această versiune de motorizare. Silențios și capabil să asigure un regim de croazieră la concumuri în jurul valorii de cinci litri, propulsorul de doi litri nu este cel mai potrivit pentru cei care caută performanțe de top, însă se descurcă onorabil atunci când ai nevoie de reprize pentru depășiri sau, pur și simplu, pentru a atinge repede viteza de croazieră. Drumurile în afara asfaltului sunt cele care ar trebui să facă parte doar ocazional din viața unui astfel de vehicul. Deși sistemul xDrive este foarte eficient, nu poate compensa lipsurile aduse de o suspensie gândită pentru șosea și o gardă la sol modestă. Un drum de macadam, ceva ninsoare și poate chiar un pic de noroi pe un drum de țară, sunt însă situații pe care X4 le poate rezolva însă destul de eficient chiar și cu anvelopele din echiparea standard.

Concluzii

În mod cert, cei de la BMW și-au dorit o versiune care să mulțumească pe toată lumea atunci când au hotărât ca de dimanica mașinii să se ocupe un diesel mic, dar împins până aproape de limita de 200 CP. Modul în care acesta livrează puterea și faptul că vorbim de o transmisie foarte avansată, te pot convinge încă de la primul drum prin oraș că dispui de o rețetă foarte bine pusă la punct. Cele mai bune argumente în favoarea unei astfel de motorizări sunt însă de oridin economic și încep cu prețul cel mai mic cu care se poate cumpăra un X4, dar și consumul sau fiscalitatea, ce râmân la un nivel mai mult decât decent.

Autor Răzvan Loghin

Am testat: BMW X4 20d xDrive, preț de bază 47.430 euro, cu TVA

Specificații:

Combustibil: motorină
Cilindree: 1.995 cmc
Putere: 190 CP/4.000 rpm
Cuplu: 400 Nm/1.750-2.500 rpm
Demaraj 0-100 km/h: 8.0 s
Viteză maximă: 212 km/h
Volum portbagaj: 400 litri
Transmisie: automată, opt trepte
Tracțiune: integrală permanentă
Greutate: 1,820 kg
Consum mediu: 5,2 l/100 km

Previous post

Great Wall și premierele din cadrul Salonului Auto de la Sofia

Next post

Lupta finală din Campionat se dă în acest weekend la Târgoviște

No Comment

Leave a reply