Home»Noutati»Lansare naţională şi prim-test cu noul Ford Kuga

Lansare naţională şi prim-test cu noul Ford Kuga

0
Shares
Pinterest Google+

De curând a fost lansată şi pe piaţa din Romania cea de-a doua generaţie a SUV-ului compact Ford Kuga, model ce vine cu preţuri cuprinse între 24.800 şi 31.550 euro cu TVA, dar şi cu oferte speciale de lansare (21.950 euro cu TVA, pentru versiuna 1.6 EcoBoost 2WD). Noul model  aduce un design Kinetic mai evoluat şi mai agresiv, o paletă extinsă de culori şi dimensiuni crescute la nivelul lungimii totale şi înălţimii, ampatamentul rămânând însă neschimbat.

La interior lucrurile au fost ajustate la nivelul ergonomiei şi materialelor, a poziţiei de condus, care este acum mai înaltă, dar şi în ceea ce priveşte sistemul audio/informaţii, îmbunătăţit. Au fost adăugate de asemenea sisteme de asistenţă cum sunt BLIS (Blind Spot Information System), destinat avertizării prezenţei vehiculelor în unghiul mort şi Active City Stop, destinat preîntâmpinării accidentelor care au loc la viteze mici, cum sunt cele din traficul urban.

Spaţiul pentru bagaje a fost crescut faţă de vechiul Kuga de la 410 litri la 456 litri, iar deschiderea hayonului dispune acum de acţionare electrică şi de posibilitatea ca aceasta să se poată face fără mâini. Un sistem ce include trei senzori permite utilizatorului, în cazul în care acesta are mâinile ocupate, să comande deschiderea portbagajului plimbând uşor piciorul sub bara spate. Pentru ca hayonul să nu atingă de sus atunci când maşina este parcata într-un loc cu înălţime redusă, un senzor are rolul de a limita cursa de deschidere în funcţie de spaţiul disponibil.

Sistemul de tracţiune Intelligent AWD a făcut un pas important prin utilizarea unei versiuni Haldex de generaţia a patra, ce poate varia cuplul dintre cele două punţi în funcţie de informaţiile primite de la mai mulţi senzori, inclusiv a celor care monitorizează acceleraţiile laterale. Angrenarea punţii spate intervine rapid şi progresiv în  situaţii cum sunt atunci când maşina demarează, se află în urcare sau în coborâre, proactiv şi fără să aştepte mai întâi pierderea aderenţei de către roţile din faţă, aşa cum se întâmpla la sistemele mai vechi. Sistemul Torque Vectoring Control este o altă facilitate adusă de noul sistem de tracţiune, ce ajută la o dinamică superioară, inclausiv la limitarea efectului de subvirare, printr-o repartiţie eficientă a cuplului către roţile cu aderenţă mai bună.

Noul Kuga ia în vizor principalii săi concurenţi, VW Tiguan, Hyundai ix35 şi chiar zona premium reprezentată de BMW X3, iar aşteptările sunt ca în acest an în România să fie vândute aproximativ 400-500 de unităţi, aşa cum a afirmat domnul Zoltan Brassai, reprezentantul Ford România.

Pentru că lansarea oficială a inclus şi un drive-test Bucureşti-Poiana Braşov şi retur, am putut sublinia “la cald” şi primele impresii cu noul Kuga, pe care l-am putut vedea la drum în versiunea echipată cu motor 2.0 TDCi. Este aşadar de notat faţă de vechiul Kuga poziţia de condus foarte înaltă, comportamentul superior pe viraje, un plus de confort al trenului de rulare, zgomotul diminuat la viteze mari plus o suprimare mai bună a vibraţiilor în habitaclu, o livrare mai liniară a cupului, un spaţiu mai generos pentru pasageri şi pentru bagaje.

Text, foto: Răzvan Loghin

 

Video oficiale:

 

 

Previous post

Noul RAV4 a venit în România

Next post

Noul Range Rover Sport - debut oficial la New York

No Comment

Leave a reply