Home»Teste»Prim Contact»Lansare naţională pentru noul Jeep Grand Cherokee

Lansare naţională pentru noul Jeep Grand Cherokee

0
Shares
Pinterest Google+

După mai bine de douăzeci de ani de prezenţă pe piaţă, Jeep Grand Cherokee s-a bucurat de reputaţia unuia dintre cela mai capabile SUV-uri în materie de confort, dinamică on-road şi abilităţi de top pentru această clasă în teren accidentat. Ultimul model a fost lansat de curând şi pentru piaţa din România, iar noua generaţie Grand Cherokee vine cu îmbunătăţiri substanţiale de ordin tehnic, în ciuda unui aspect ce păstrează în linii mari caracteristicile generaţiei precedente. Modificările caroseriei sunt aşadar destul de discrete, aşa că putem vorbi de un facelift ce a urmărit sublinierea unui caracter agresiv şi dinamic, cât mai apropiat de noile aptitudini ale maşinii. Blocurile optice cu LED şi noul design al grilei radiatorului sunt detaliile cele mai cosmetizate şi, implicit, mai uşor de observat.

Interiorul a făcut obiectul unor schimbări ceva mai radicale şi care au adus mai multă tehnologie şi confort în habitaclul lui Grand Cherokee. Planşa de bord a fost redesenată pentru a putea găzdui sistemul infotainment  UConnect, cu ecran tactil de 8,4 inch, dar şi un dyspay TFT de 7 inch plasat în zona indicatoarelor de bord. Centralizarea comenzilor sistemului audio, climatizării şi navigaţiei au adus un bord mai aerisit şi mai ergonomic. Materialele au făcut şi ele un salt calitativ . Planşa de bord dispune de inserţii din lemn şi piele naturală cusută manual. Versiunile de echipare disponibile sunt Limited, Overland şi SRT, iar gama de vârf o reprezintă echiparea Summit.

Din punct de vedere tehnic, Grand Cherokee vine cu acelaşi motor diesel V6 ridicat la 250 CP, dar şi cu un HEMI V8 de 6,4 litri şi 468 CP. Cele trei sisteme de tracţiune sunt oferite în funcţie de echipare, respectiv Quadra-Trac II, Quadra Drive II şi Quadra-Drive Active on demand pentru versiunea SRT, toate incluzând un diferenţial spate LSD controlat electronic. Arhitectura suspensiei este aceeaşi ca şi la modelul precedent, cu braţe independente pe ambele punţi. Aceasta poate benefica acum de avantajele sistemului opţional Quadra-Lift, ce aduce mai mult confort şi o gardă la sol reglabilă, ce poate ajunge la un maxim de 28 cm.

Pe lângă echiparea cu reductor, transmisia lui Grand Cherokee mai dispune de avantajele unei cutii de viteze de ultimă generaţie, cu opt trepte, marca ZF. Sistemul Selec-Terrain dispune de cinci moduri de lucru şi este oferit standard pe toate versiunile Grand Cherokee. Acum, acesta integrează funcţia Selec-Speed Control, ce asigură o viteză constantă la urcarea rampelor sau la coborâri în pantă. Versiunea SRT dispune în plus de sistemul Jeep Selec-Track ce asigură transferul a 70% din cuplu către puntea spate la setarea pentru circuit.

Fiindcă orice lansare Jeep include şi un drive-test pentru presa de specialitate, Grand Cherokee ne-a arătat de ce este în stare pe un traseu Bucureşti-Susai şi retur, ocazie cu care am putut trasa primele impresii despre noul model. Dacă aspectul exterior este doar o evoluţie firească de design, interiorul este cel care a ridicat simţitor ştacheta la capitolul ergonomie şi confort. Am apreciat creşterea nivelului calitativ al execuţiei şi al materialelor, dar mai ales gradul de tehnlogizare. Acustica bună şi confortul de rulare au fost foarte bune pe asfalt, iar la acest capitol se poate aprecia prestaţia bună a sistemului Quadra-Lift. Chiar dacă nu a câştigat foarte mult la capitolul putere, motorul V6 se simte mult mai vioi datorită cutiei automate cu opt rapoarte, setată optim şi cu o schimbare a treptelor foarte rapidă. Ruliul este în valori rezonabile pentru o maşină trecută bine de două tone, iar frânele sunt surprinzător de eficiente.

În teren vorbim de compromisul oferit de caroseria autoportantă şi suspensia independentă. Puntea spate este uşor zgomotoasă la denivelări, dar se descurcă bine la un regim de raid pe drumuri forestiere. Flexarea este modestă, dar capabilităţile de trecere peste obstacole sunt asigurate de suspensia cu gardă la sol reglabilă. Pierdera contactului cu solul la flexări este rezolvată destul de eficient de diferenţialul cu alunecare limitată montat pe puntea spate. Motorul trage excelent inclusiv la turaţii joase, iar prezenţa reductorului aduce rezerve pe care cel mai bine le vor putea experimenta fanii acestui model, nerăbdători să comande extra o mulţime de upgade-uri oferite de o adevărată industrie creată în jurul mărcii Jeep.

Noul Grand Cherokee este disponibil cu motorizare diesel începând de la 48.600 euro cu TVA (preţ special de lansare) în echiparea Limited şi ajunge la 81.860 euro cu TVA în varianta de top, SRT.

Răzvan Loghin

 

Specificaţii tehnice Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 AT:
Motor
Nr. cilindri, dispunere 6, în V
Cilindree (cm³) 2.987
Nivel ecologic EURO 5+
Raport compresie 16,5:1
Putere max: CP(kw)/ rpm 250(184)/ 4.000
Cuplu max: Nm/ rpm 550/1.800-2.800
Alimentare Injecţie directă Common Rail Multijet II
Transmisie
Tracţiune 4×4
Cutie de viteze AT8
Direcţie
Tip Cremaliera servoasistată
Diametru de întoarcere (m) 11,60
Frâne: D(disc)
Faţă (diametru-mm) Discuri ventilate 350
Spate (diametru-mm) D330
Suspensii
Faţă independente cu braţ dublu oscilant, arcuri elicoidale sau pneumatice, amortizoare cu gaz, bară stabilizatoare
Spate Independente Multilink, arcuri elicoidale cu amortizatoare cu gaz sau pneumatice, bară stabilizatoare
Dimensiuni
Lungime (mm) 4.828/4.875 versiunea Summit
Lătime (mm) 1.943
Inălţime (mm) 1.802/suspensii mecanice 1.792/suspensii pneumatice
Ampatament (mm) 2.915
Garda la sol (mm) 218/270 cu Quadra Lift
Unghi de atac 26 º cu suspensii mecanice 34,3 º cu Quadra Lift în pozi tie Off-Road II si spoiler anterior eliminat
Unghi de trecere a vârfului de 19º cu suspensii mecanice
rampă 23,1º cu Quadra Lift în pozi tie Off-Road II si spoiler anterior eliminat
Unghi de degajare 24º cu suspensii mecanice 27,3º cu Quadra Lift în pozi tie Off-Road II si spoiler anterior eliminat
Capacitate portbagaj (dm³) 782/1.554(cu bancheta rabatat a)
Roţi
Pneuri 265/60 R18 sau 265/50 R20
Mase/Capacităţi
Masa proprie în ordine de mers (kg) 2.403 -2.522
Masa maximă remorcabilă (kg) 3.500/ 2.949 versiunea Summit
Capacitate rezervor combustibil (l) 93,5
Performanţe
Viteza max (km/h) 202
Acceleraţie 0-100 km/h (s) 8,2
Consum carburant (l/100km)
Urban 9,3
Extraurban 6,5
Combinat 7,5
Emisii CO2 (g/km) 198

Specificaţii tehnice Jeep Grand Cherokee 6.4 V8 HEMI:
Motor
Nr. cilindri, dispunere 8, în V
Cilindree (cm³) 6.417
Nivel ecologic EURO 6
Raport compresie 10,9:1
Putere max: CP(kw)/ rpm 468(344)/ 6.250
Cuplu max: Nm/ rpm 624/4.100
Alimentare Secven tial a, Injec tie multipunct controlată electronic
Transmisie
Tracţiune 4×4
Cutie de viteze AT8
Distribuţie cuplu (axa faţă – axa spate) Variabilă – 40/60 Auto, 50/50 Snow, 35/65 Sport, 30/70 Track
Directie : cremaliera servoasistată specifică SRT
Diametru de întoarcere (m) 11,60
Frâne: D(disc)
Faţă (diametru-mm) Discuri ventilate 380 mm, cu etriere Brembo cu 6 pistoane
Spate (diametru-mm) Discuri ventilate 350 mm, cu etriere Brembo cu 4 pistoane
Suspensii
Faţă independente cu braţdublu oscilant, arcuri elicoidale, amortizoare adaptive Bilstein, bară stabilizatoare
Spate Independente Multilink, arcuri elicoidale, amortizoare adaptive Bilstein, bară stabilizatoare
Dimensiuni
Lungime (mm) 4.859
L atime (mm) 1.954
In al time (mm) 1.749
Ampatament (mm) 2.914
Garda la sol (mm) 211
Unghi de atac 18,45 º
Unghi de trecere a vârfului de rampă 17,84º
Unghi de degajare 21,9º
Capacitate portbagaj (dm³) 782/1.554 (cu bancheta rabatată)
Pneuri 295/45 ZR20 – cu posibilitate de rulare în caz de pană
Masa proprie în ordine de mers (kg) 2.417 – 2.458
Masa maximă remorcabilă (kg) 2.949
Capacitate rezervor combustibil (l) 93,1
Viteză max (km/h) 257
Acceleraţie 0-100 km/h (s) 5
Consum carburant (l/100km)
Urban 20,9
Extraurban 10,1
Combinat 14,0
Emisii CO2 (g/km) 327

Previous post

Categoria grea: President JFK II

Next post

Se întâmplă în weekend: Xtreme Challenge Fiskars - Maramureş

1 Comment

  1. […] Noul Jeep Grand Cherokee se comercializează şi în România, având pentru versiunea diesel un preţ de pornire de 48.600 euro (TVA inclus). O versiune similară a lui Jeep Grand Cherokee am testat şi noi, cu ocazia lansării oficiale a acestui model în România, iar primul test 4x4adventure.ro cu Grand Cherokee V6 îl puteţi citi AICI […]

Leave a reply