Home»Teste»Car»La puterea trei. Test cu BMW M550d xDrive

La puterea trei. Test cu BMW M550d xDrive

0
Shares
Pinterest Google+

Seria 5 M550d xDrive adaugă încă o turbină la cele două care echipează deja 535d-ul de 313 CP, iar rezultatul sună fabulos: 3 litri, tri-turbo, 381 CP și sistem de tracțiune integrală xDrive.

În liga modelelor de clasă mare s-au spus multe până acum, de la motorizări de 2 litri diesel, până la greii clasei  – V8-uri cu puteri care depășesc 500 CP. Este un segment foarte competitiv și în același timp foarte profitabil, care țintește o gamă variată de clienți. În ultima perioadă, motorizările diesel au primit o atenție specială, atât din partea producătorilor, cât și a diferitelor firme cu renume în domeniul tuningului.

Premianții diesel oferă motorizarea de top de 3 litri în cel puțin două versiuni de putere: în jurul a 250 CP sau puțin peste 300 CP, diferența de putere venind la pachet cu încă o turbină. BMW, însă, aruncă mănușa cu al său M550d xDrive.  Litera M din față aduce un aer de motorsport, aer alimentat și de cele numai 4,7 secunde până atinge 100 km/h, dar și de un sistem de tracțiune integrală hotărât să aștearnă la sol cei 740 Nm. Cu o poziție de condus rapid configurabilă, o cutie de viteze automată cu 8 trepe care pur și simplu îți ghicește gândurile, inginerii BMW au mers pe mâna a trei turbine: una la turații mici, o turbină mai mare pentru turații medii și înca una pentru a menține valul de putere și la turații înalte. Nota finală înseamnă 381 CP și un cuplu de 740 Nm ghidați de o direcție ca-n povești – asistată hidraulic și nu electric ca la majoritatea modelelor, inclusiv la 535d xDrive.

Se poate opta pentru patru moduri de condus: Eco Pro, Confort, Sport și Sport Plus, dar lipsește posibilitatea de a configura individual răspunsul direcției, al suspensiei, transmisiei sau motorului. Nu trebuie să-ți faci griji deoarece ai la dispoziție o armată de senzori care îți veghează și analizează cu sfințenie orice impuls. În modul Eco Pro am reușit să rulez la drum întins chiar și cu valorile de consum declarate de către producător. M550d xDrive este foarte rafinat în exploatare și prezinta mai puțin turbo lag – acest lucru se traduce prin eficiență mai ales la ieșirea din viraj, unde scad șansele să destabilizezi mașina când accelerezi prea devreme. Dacă alegi modul Sport Plus, electronica despre care am scris, deși pare că se odihnește, în realitate este atentă la mișcările de ruliu sau tangaj. Intervine prompt atunci când este nevoie, dar pentru un șofer cu experiență pe circuit poate aplica anumite măsuri neortodoxe.

Acest comportament este dat în mare parte de modul cum funcționează sistemul de tracțiune integrală: xDrive are la bază propulsia și, în mod obișnuit, mai mult de 90% din putere se află către puntea spate. La nevoie, xDrive poate comuta același procent către puntea față.

Concluzie

Cum, inevitabil, prețul are un cuvânt important de spus, diferența între un M550d xDrive și un 535d xDrive este de peste 20.000 de euro, valoarea pentru care primești o turbină în plus, 0,3 secunde mai puțin până la 100 km/h, o electronică incisivă, amortizoare speciale, direcție hidarulică, dar și un pachet în plus de opţionale.

Am testat: BMW M550d xDrive 381 CP, preţ de bază 85.312  Euro, TVA inclus

Text: George Botezatu   Foto: Răzvan Loghin

 

Date tehnice:

Viteza maximă (km/h) 250
Aceleraţie 0-100 km/h (s) 4,7
Aceleración 0-1000 m (s) 23,7
Consum urban (l/100 km) 7,5
Consum extraurban (l/100 km) 5,4
Consum mediu (l/100 km) 6,2
Emisii de CO2 (gr/km) 162
Normade poluare Euro VI
Dimensiuni, mase, capacităţi
Număr uşi 4
L/l/h (mm) 4.910 / 1.860 / 1.454
Ampatament/ecartament faţă-spate (mm) 2.968 / 1.594 – 1.599
Coeficient Cx 0,30
Greutate (kg) 1.955
Capacitate rezervor (litri) 70
Volumen minim portbagaj (litroi) 520
Motorizare
Combustibil Motorină
Putere CP – kW / rpm 381 – 280 / 4.000-4.400
Cuplu Nm / rpm 740 / 2.000-3.000
Poziţionare Faţă longitudinal
Număr cilindri 6 – în linie
Material bloc-chiulasă Aluminiu / Aluminiu
Alezaj x cursă 84,0 x 90,0
Cilindree (cm3) 2.993
Raport de compresie 16,0 la 1
Distribuţie 4 supape pe cilindru, doi arbori cu came în chiulasă
Alimentare Injecţie directă, trei turbocompresoare, intercooler
Transmisie
Tracţiune Integrală permanentă
Cutie de viteze Automată, opt trepte

Previous post

Citroen pregătește un nou crossover

Next post

Primul teaser video cu viitorul pick-up Nissan Titan

No Comment

Leave a reply