Home»Noutati»Diverse»Joan “Nani” Roma câştigă Raliul Dakar 2014. Podium integral MINI

Joan “Nani” Roma câştigă Raliul Dakar 2014. Podium integral MINI

0
Shares
Pinterest Google+

Joan “Nani” Roma (Spania), aflat la volanul modelului MINI ALL4 Racing de culoare galbenă, a câştigat Raliul Dakar 2014. Pilotul Monster Energy X-raid Team a terminat cel mai dur rally-raid din lume cu un avans de 5’32” în faţa coechipierului Stéphane Peterhansel (Franţa), aflat la volanul MINI ALL4 Racing de culoare neagră. Nasser Al-Attiyah (Qatar), pilotul MINI ALL4 Racing predominant alb, a încheiat pe locul al treilea. Podiumul a fost dominat de maşinile MINI, care s-au dovedit cele mai rapide şi  mai fiabile pe toată durata competiţiei.

A fost prima victorie obţinută de Nani Roma cu o maşină în Raliul Dakar. Anterior, în 2004, spaniolul îşi trecuse numele pe lista câştigătorilor la categoria moto, pe când celebrul rally-raid era organizat în nordul Africii. “Obiectivul meu a fost să câştig Raliul Dakar nu doar la motociclete, ci şi la categoria auto. Pentru mine este un vis devenit realitate şi vreau să mulţumesc întregii echipe X-raid şi celor de la MINI pentru efortul deosebit pe care l-au depus!”  a declarat Roma.

Lider al clasamentului general pe parcursul a nouă zile şi câştigător în două etape, Roma a mai spus: “MINI ALL4 Racing este o maşină deosebită şi s-a dovedit foarte fiabilă şi rapidă pe întregul parcurs al raliului. A fost o plăcere să o pilotez! De asemenea, mulţumirile mele trebuie să i le adresez şi navigatorului Michel Périn, care a fost şi de această dată la înălţime când a fost vorba de orientare pe traseu! Un rezultat mare pentru MINI, acum este vremea să sărbătorim!”

Raliul Dakar 2014 a fost unul dintre cele mai dure din întreaga istorie a competiţiei. Traseul, cu o lungime de 9.374 km, a pornit de la Rosario (Argentina), a traversat peste Munţii Anzi şi Deşertul Atacama, punctul terminus fiind la Valparaíso (Chile), pe coasta Pacificului. Piloţii s-au confruntat cu numeroase schimbări ale condiţiilor meteo şi ale solului. De la macadamul din Anzi până la interminabilul nisip fin din toridul Atacama. MINI a trecut cu bine peste toate aceste provocări şi a triumfat în 11 din cele 13 etape. A fost a treia victorie consecutivă de când MINI şi-a făcut debutul în Raliul Dakar în 2011.

Fiabilitatea deosebită a modelului MINI ALL4 Racing, care este bazat pe MINI John Cooper Works Countryman, a fost subliniată şi de faptul că toate cele 11 maşini care au luat startul în competiţie au ajuns la linia de sosire din Valparaíso. Şapte dintre acestea s-au clasat în Top 10, inclusiv cele Monster Energy X-raid Team pilotate de echipajele Orlando Terranova (Argentina) – Paulo Fiúza (Portugalia), care a ocupat locul al cincilea, respectiv de Krzysztof Holowczyc (Polonia) – Konstantin Zhiltsov (Rusia), clasat al şaselea. Acesta este cel de-al treilea titlu consecutiv obținut de MINI la Dakar.

MINI la Raliul Dakar 2014.

În total, 11 MINI ALL4 Racing au luat parte la Raliul Dakar 2014. Toate au fost bazate pe MINI John Cooper Works Countryman, modificările fiind realizate de echipa X-raid Team – susţinută de uzină – pentru a îndeplini cerinţele deosebite ale Raliului Dakar, cel mai important concurs din lumea off-roadului. Prin combinaţia de putere, fiabilitate şi eficienţă, MINI ALL4 Racing s-a dovedit competitiv încă de la prima participare la Dakar, în 2011, reuşind imediat să atragă atenţia fanilor.

La doar a doua apariţie în Dakar, MINI ALL4 Racing a reuşit să dea lovitura şi să câştige ediţia 2012 a competiţiei. În 2013, marca MINI a demonstrat că succesul din Dakar nu a fost o simplă întâmplare şi şi-a apărat titlul la prima încercare. Anul acesta, când caravana s-a pus în mişcare la Rosario, echipa X-raid şi brandul MINI au vrut să obţină al treilea succes. Misiune îndeplinită!

Raliul Dakar 2014, clasamentul general final

1. Joan “Nani” Roma (Spania) / Michel Périn (Franţa)………………………………… MINI ALL4 Racing…………… 50h44m58s

2. Stéphane Peterhansel (Franţa) – Jean-Paul Cottret (Franţa)…………………. MINI ALL4 Racing…………… 50h50m36s

3. Nasser Al-Attiyah (Qatar) – Lucas Cruz (Spania)…………………………………….. MINI ALL4 Racing…………… 51h41m50s

4. Giniel de Villiers (Africa de Su) – Dirk von Zitzewitz (Germania)……………… Toyota………………………………. 52h04m05s

5. Orlando Terranova (Argentina) – Paulo Fiúza (Portugalia)……………………… MINI ALL4 Racing…………… 52h12m42s

6. Krzysztof Holowczyc (Polonia) – Konstantin Zhiltsov (Rusia)…………………. MINI ALL4 Racing…………… 54h40m40s

9. Martin Kaczmarski (Polonia) – Filipe Palmeiro (Portugalia)…………………….. MINI ALL4 Racing…………… 57h43m10s

10. Vladimir Vasilyev (Rusia) – Vitaliy Yevtyekhov (Ucraina)……………………….. MINI ALL4 Racing…………… 57h44m32s

11. Boris Garafulic (Chile) – Gilles Picard (Franţa)………………………………………. MINI ALL4 Racing…………… 58h20m13s

12. Federico Villagra (Argentina) / Jorge Perez Companc (Argentina)………. MINI ALL4 Racing…………… 59h05m50s

19. Stephan Schott (Germania) – Holm Schmidt (Germania)…………………….. MINI ALL4 Racing…………… 64h10m36s

31. Zhou Yong (China) – Pan Hong Yu (China)…………………………………………….. MINI ALL4 Racing…………… 74h19m03s

Previous post

Suspensii off-road performante: am testat două versiuni IRONMAN 4x4

Next post

O echipă Transsylvania Offroad Club, mai eficientă decât autorităţile

No Comment

Leave a reply