Home»Noutati»Jeep Gladiator: Primul pick-up al mărcii după un sfert de veac de pauză

Jeep Gladiator: Primul pick-up al mărcii după un sfert de veac de pauză

0
Shares
Pinterest Google+

Jeep Gladiator este numele noului pick-up al mărcii americane. Acesta sosește la 26 de ani de la ieșirea din producție a vechiului pick-up oferit de acest constructor, Comanche.

Noul Jeep Gladiator a fost prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles. După cum bănuiau fanii mărcii și nu numai, partea frontală a lui Jeep Gladiator este identică cu Wrangler la nivel stilistic.

Numele Galdiator vine de la vechiul J10, care a ieșit din producție în 1987 și era numit Gladiator la momentul lansării comerciale. La fel ca vechiul J10, noul Gladiator are caroserie pe șasiu. Platforma tehnică este identică cu cea a lui Wrangler JL la nivel conceptual, dar ampatamentul și lungimea totală sunt mai mari. Este cu 78 de centimetri mai lung decât Wrangler și are un ampatament mărit cu 49 de centimetri. Bena are o lungime de 152 de centimetri.

Un element interesant la Jeep Gladiator este faptul că parbrizul poate fi pliat pe capotă, iar plafonul poate fi scos, exact ca la Wrangler JL. Portierele pot și ele să fie demontate. Practic, prin această configurație inedită, Jeep Gladiator este primul pick-up oferit în SUA în ultimii 27 de ani care are plafon decapotabil.

Echipat cu pachetul opțional de tractare, Gladiator poate să tragă până la 3.469 de kilograme, cea mai mare valoare din segment în rândul pieței din SUA și nu numai. 

Varianta Rubicon a lui Gladiator va putea să tracteze maximum 3.175 kilograme. Sarcina utilă maximă este de 725  de kilograme, dar asta depinde de versiunea aleasă. Unghiul de atac este de 46.3 grade, unghiul ventral este de 20.38 grade, iar unghiul de degajare este de 26 de grade.

Garda la sol este de 28.1 centimetri și Gladiator poate să traverseze un vad de 76 de centimetri. Versiunile Sport și Overland ale lui Gladiator primesc punți Dana44 față și spate și au sistemul de tracțiune integrală Command-Trac.

Versiunea Rubicon are sistemul de tracțiune integrală Rock-Trac, bară stabilizatoare decuplabilă electronic și diferențiale blocabile față și spate. Tot versiunea Rubicon are anvelope de 33 inchi în standard, bară spate din oțel și poate fi comandată cu o bară față din oțel, cu capace detașabile și pregătire pentru troliu.

Motorizarea acestui model este un V6 Pentastar de 3.6 litri și 285 CP, la fel cum este oferit și pe Wrangler JL. Clienții îl pot cumpăra atât cu o automată cu opt trepte, cât și cu o transmisie manuală cu șase trepte, cu mențiunea că transmisia manuală nu va fi disponibilă în compania tuturor motorizărilor din ofertă. Debutul comercial are loc în a doua parte a lui 2019. Anul 2020 va aduce în gamă și un diesel de 3.0 litri de origine FCA, însă configurația sa nu a fost detaliată.

Previous post

Cea mai nouă mașină de poliție din Dubai: Giath

Next post

Kia Soul EV a debutat în Los Angeles

No Comment

Leave a reply