Home»Teste»SUV»Test Drive Lexus NX 300h AWD – Confort în stil japonez

Test Drive Lexus NX 300h AWD – Confort în stil japonez

1
Shares
Pinterest Google+

Lexus, marca premium a Toyota a fost lansată prima dată pe tărâmul nord-american, piaţă care îi acaparează în continuare mare parte din volumele de vânzări. Acest lucru şi-a pus amprenta şi pe felul în care au fost construite automobilele, setate după chipul şi asemănarea cumpărătorului american. Prin Lexus NX, constructorul japonez se aruncă direct în ghearele concurenţei teutone cu Audi Q5, BMW X3 şi Mercedes GLK, dar şi a opulentului SUV britanic Range Rover Evoque.

Nu mai este de mult un secret că europenii şi britanicii fac volumele de vânzări din propulsoare Diesel, care au ajuns la performanţe dinamice impresionante. Japonezii vin ca răspuns la variantele de vârf cu un sistem hibrid şi un motor termic alimentat pe benzină. În testul nostru vom vorbi despre modelul de top NX300h AWD în echiparea F-Sport. Este de ajuns să-i arunci o privire şi să-ţi dai seama că este un automobil făcut să iasă în evidenţă. Departamentul de design Lexus a avut mână liberă, renunţând la orice notă de conservatorism.

Exteriorul emană sportivitate şi exotism prin toţi porii, reuşind să atragă destul de multe priviri admirative. Dacă europenii mizează mai mereu pe linii ferme şi puternice, japonezii au jucat cartea ruperii de ritm. Acest lucru se vede mai ales la partea frontală, unde luminile de zi LED au forma unui bumerang , iar grila radiatorului este imensă, făcând corp comun cu bara de protecţie. Forma de clepsidră a acesteia a devenit definitorie pentru noile modele Lexus. Profilul este şi el unul dinamic, ce preia forma generală a fratelui mai mare RX, dar îi dă un plus de sportivitate. Din orice unghi l-ai privi, Lexus NX îţi dă impresia că designerii au avut în minte un animal de pradă atunci când l-au proiectat.

 

Interiorul, în contrast cu exteriorul agresiv are o notă puternică de sobrietate. Planşa de bord are o ergonomie bună, dar este uşor cam aglomerată. Touchpad-ul prin care controlezi sistemul multimedia reprezintă o soluţie facilă şi plăcut de folosit. Sistemul Remote Touch Interface este bine gândit ergonomic, scoţând totuşi prea mult în evidenţă parametrii de funcţionare ai propulsorului hibrid. Cu toate că interiorul are o notă puternic masculină, oglinda detaşabilă din consolă ne arată că japonezii au realizat un automobil ce se vrea plăcut şi de sexul frumos. Materialele sunt de calitate bună, la nivelul clasei din care face parte, pierzând puncte doar din cauza celor câteva şuruburi vizibile. Scaunele sunt ergonomice şi confortabile, făcând din Lexus NX o maşină cu care să-ţi doreşti să faci drumuri lungi. La fel te îmbie şi sonorizarea bună, dar şi multitudinea de sisteme de asistenţă prezente.

Odată pornit  la drum, realizezi că exteriorul agresiv este în oarecare contradicţie cu temperamentul maşinii, care te duce fără doar şi poate cu gândul la confort şi linişte. Sub capotă găsim un sistem de propulsie format dintr-un motor termic pe benzină de 2.5 litri şi 155 CP şi două motoare electrice pentru varianta cu tracţiune integrală. În mod normal automobilul este pus în mişcare de motorul de pe puntea faţă, ce dezvoltă 143 CP, iar la nevoie porneşte şi cel ce acţionează puntea spate şi dezvoltă 68 CP. Din acest motiv, pe suprafeţe cu aderenţă scăzută este bine să aveţi în vedere că nu este la fel de performant precum un sistem 4×4 convenţional. Totuşi pentru un utilizator obişnuit va face faţă cu brio în majoritatea cazurilor.  Pentru a creşte eficienţa sistemului motorul de pe puntea spate are şi rol de generator în momentele în care se recuperează energia prin frânare sau deccelerare.

În ciuda dimensiunilor Lexus NX300h se simte extrem de bine în traficul urban. Acolo antifonarea bună şi silenţiozitatea te fac să te detaşezi de agitaţia exterioară şi să ajungi relaxat către destinaţie. Dacă adopţi un stil de condus tipic pentru un hibrid, adică eşti blând cu pedala de acceleraţie şi laşi maşina să ruleze cât mai mult din inerţie poţi atinge chiar şi în traficul bucureştean un consum de aproximativ 7l/100 km. Dacă ai talpa grea şi un stil agresiv vei creşte semnificativ consumul. La drumuri lungi te bucuri de nivelul înalt de confort şi de dotări. Acceleraţiile sunt decente pentru masa de aproape două tone, dar motorul urcă foarte mult în sarcină atunci când pedala este apăsată mai puternic. Suspensia, deşi destul de rigidă este silenţioasă la trecerea peste denivelări. Caroseria nu are ruliu puternic pe drumurile virajate, dar ne-am fi dorit un feedback mai bun al direcţiei. Este o maşină care te va duce relaxat la destinaţie, oricât de lung ar fi drumul, dar care nu va scoate la iveală pilotul ce stă ascuns în fiecare dintre noi.

În concluzie putem spune că Lexus NX este o maşină pentru cei ce-şi doresc un nivel ridicat de confort şi vor să iasă în evidenţă ca o prezenţă exotică pe străzile noastre. Fiind o maşină hibridă va pune automat pe cumpărător şi eticheta de persoană prietenoasă cu mediul înconjurător. Preţul relativ piperat este compensat de multitudinea de dotări standard, disponibile chiar începând cu echiparea de bază, Business.

 

Text: Matei Covaci-Putna

Foto: Razvan Loghin

Pret 45.500 Euro TVA inclus in echiparea Business,

56.400 Euro TVA inclus in echiparea F-Sport

 

Date tehnice Lexus NX 300h

Motor:

Capacitate cilindrica (см3) 2494

Cilindri / supape L4/16

Sistem de distributie Dual VVT-i

Combustibil Benzina, cifra octanica 95+

Putere maxima (kW / rpm) 114/ 5700

Putere maxima (CP / rpm) 155 / 5700

Cuplu maxim (Nm / rpm) 210 / 4200-4400

Putere maxima sistem hibrid (kW) 145

Putere maxima sistem hibrid (CP) 197

Sistem Hibrid

Motor electric fata

– Tip AC tip sincron cu magneti permanenti

– Putere maxima (kW ) 105

– Cuplu maxim (Nm) 270

Motor electric spate (doar pentru AWD)

– Tip AC tip sincron cu magneti permanenti

– Putere maxima (kW) 50

– Cuplu maxim (Nm) 139

TRANSMISIE NX 300

Tractiune: Е-FOUR AWD

Transmisie Transmisie hibrida cu variator continuu de turatie, gestionata  electronic (E-CVT), inclusiv mod de lucru secvential (Sequential Shift Mode)

 

Performante dinamice

Viteza maxima (km/h) 180

Acceleratie 0-100 km/h (sec) 9.2 sec.

Consum(l/100km)

Urban   5.4

Extraurban  5.2

Mixt 5.3

Norma de poluare Euro 6

Emisii CO2(g/km): 123

Dimensiuni: Lxlxh(mm) – 4630x1845x1646

Capacitati:

Volum rezervor(l) – 56

Volum portbagaj(l)min/max – 475/1520

Previous post

Jeep infirmă zvonurile cu privire la un rival pentru BMW X6

Next post

Mercedes-Benz Vito 4x4 - Poze și detalii

1 Comment

  1. […] jos. Pentru a afla părerea noastră despre cel mai proaspăt crossover japonez, accesați link-ul ACESTA și citiți testul […]

Leave a reply