Home»Teste»SUV»În ape tulburi. Test cu Toyota RAV4 2.0 A/T

În ape tulburi. Test cu Toyota RAV4 2.0 A/T

0
Shares
Pinterest Google+

Se împlinesc 21 de ani de când Toyota a creat segmentul SUV compact. Mai exact, în anul 1994 prima generație RAV4 își făcea debutul, un produs revoluționar pentru bătrânul continent și care se bucura de o marcă cu veleități reale în zona autovehiculelor de teren. Livrat publicului sub titulatura de “Vehicul Recreațional cu tracțiune integrală”, RAV4 a reprezentat un model de urmat pentru toți constructorii. Explozia de SUV-uri din ultima perioadă nu a fost tocmai pe placul Toyota, noul RAV4 înotând în ape tulburi, alături de modele precum Tiguan sau Qashqai, dar și, mai nou, Mazda CX-5 sau Renault Kadjar. A patra generație a modelului este și cea mai încercată: vânzările de RAV4 în România nu au mers conform planurilor, în contextul în care majoritatea constructorilor au cel puțin un competitor serios în gamă.

În încercarea de a găsi o posibilă explicație, am testat un astfel de model în configurația 2.0 benzină, 151 CP și cutie de viteze automată de tip CVT cu 7 trepte. Din punctul meu de vedere, design-ul este cel cu care te obișnuiești cel mai greu, genul de mașină futuristă, sofisticată, dar care refuză să renunțe la prezența masivă, tipică mărcii.

Creșterea în dimensiuni se poate observa cel mai bine la interior, unde, din nou, avem o combinație delicată între tehnologia integrată într-un layout de modă veche. Luate punctual, toate elementele sunt realizate cu simț de răspundere, de la butoanele trainice până la tapițeria de piele care va arăta impecabil și peste 10 ani de utilizare. Simți că ești la bordul unei japoneze pur-sânge, dar la care, spre exemplu, îi poți număra pixelii display-ului color.

Această liniște interioară este păstrată și după ce apeși butonul Start și trezești la viață unitatea de 2 litri benzină valvematic, aspirat natural, cu 151 CP. Într-un segment dominat de diesel, un motor pe benzină te va surprinde plăcut atâta timp cât conștientizezi că pentru a “mișca lucrurile” este nevoie de ture. Apasă butonul Sport și vei fi surprins plăcut de modul cum răspunde pedala de accelerație și îți vei reaminti cu plăcere de limita celor 6.500 de ture. Cutia de viteze cu 7 trepte Multidrive S se descurcă onorabil atât la mersul prin oraș, cât și la depășiri, cu mențiunea că treptele pot fi schimbate și manual cu ajutor padelelor de pe volan.

Pe cât de lin funcționează ansamblul motor, cutie și direcție, pe atât de vehementă este suspensia. Indiferent că rulam pe asfalt denivelat sau macadam, mi-aș fi dorit o cursă a suspensiei ceva mai mare și o preluare mai bună a șocurilor. Cu sistemele de asistență la urcare/coborâre și gardă la sol de 19 cm, RAV4 se bucură de o bună motricitate și datorită tracțiunii AWD care transmite rapid și fără șocuri puterea către puntea aflată în dificultate. Practic, în condiții de aderență, puterea este livrată roților din față, iar la nevoie, se poate bloca de la un buton diferențialul central gestionat electronic.

Concluzie:

Fără a se diferenția de restul concurenței, RAV4 se dovedește a fi un SUV compact spațios (merită un plus bancheta reglabilă), cu un sistem de tracțiune 4×4 adaptat mai mult nevoilor de zi cu zi și mai puțin spiritului de aventură.

Am testat: Toyota Rav4 Executive  Multidrive S, preț de pornire 31.529,00 euro cu TVA

Text: George Botezatu, foto Răzvan Loghin

 

Date Tehnice Toyota RAV4

Număr cilindri                     4 cilindri în linie

Motorizare                               2.0 l benzină aspirat

Putere maximă (cp/rpm)    151/6200 rpm

Cuplu maxim (Nm/rpm)     195/4000-4000 Nm

Garda minimă la sol (mm)  187 mm

Tipul transmisiei: CVT

Viteza maximă (km/h) 185 km/h

Accelerare 0-100 km/h 10,7 s

Masă proprie 1490-1615 kg

Lungime(mm) 4570 mm

Lățime(mm) 1845

Înălțime 1660

Ampatament(mm) 2660

Consum urban (l/100km) 9,2 l

Consum extraurban(l/100km) 6,0 l

Consum combinat (l/100km) 7,2 l

Previous post

Noul Renault Kadjar este disponibil în România

Next post

Toyota Land Cruiser facelift - Primele imagini neoficiale

No Comment

Leave a reply