Home»Noutati»Diverse»Impozitul auto se va schimba anul acesta: primele cifre propuse

Impozitul auto se va schimba anul acesta: primele cifre propuse

0
Shares
Pinterest Google+

Impozitul auto se va schimba în anul 2018, iar acest lucru era știut încă din toamna anului care s-a încheiat recent.

Până de curând, știam că motoarele mai mari de 2.0 litri vor avea taxe mai mici, pe când propulsoarele de sub doi litri vor fi taxate mai mult. Logica din spatele acestei decizii este legată de numărul românilor care au asemenea motoare sub capote: sunt mai mulți cu propulsoare de sub doi litri decât cetățeni cu mașini cu motoare mari. Așadar, 61 de parlamentari au pregătit un proiect care să elimine diferența mare între motoarele de peste 2.0 litri, în special cele de peste 2.2 litri și de cele care au sub doi litri.

În prezent, dacă ai un motor de peste trei litri, de exemplu, statul român vrea de la tine peste 2000 de lei pe an. Noua formulă propusă de cei 61 de deputați prevede înmulțirea fiecărui centimetru cub al cilindreei autovehiculului tău cu 0,12, ceea ce ar aduce un impozit de numai 360 de lei pe an.

Între timp, proprietarul unui autovehicul cu o cilindree de 1.999 centimetri cubi, de exemplu, va plăti 119,94 lei pe an. Așadar, vorbim despre o diferență de impozit de 241 de lei pentru o cilindree de un litru și un centimetru cub. Diferența actuală între cele două clase de impozitare este mai mare decât salariul minim pe economie, de unde și motivul pentru care unii dintre proprietarii de autovehicule cu motoare de cilindree mare și-au înmatriculat mașinile în Bulgaria sau au căutat soluții de a evita plata acelui impozit.

Pentru a vă face treaba mai ușoară și a vă scuti de calcule, aflați că un motor de 1.300 de centimetri cubi ar urma să aibă un impozit de 78 de lei, pe când unui agregat de 1.400 de centimetri cubi i-ar reveni un tarif anual de 84 de lei. Până acum, pentru un motor de 1.4 litri ai fi plătit 56 de lei pe an. Diferența de 32 de lei nu ar trebui să falimenteze niciun automobilist, însă i-ar aduce statului circa 44.000 de lei pe an în plus dacă toată lumea și-ar plăti impozitele pentru autovehicule în 2018. De notat diferența în procente între impozitul vechi și cel nou pentru un motor de numai 1.4 litri, de peste 50%.

În cazul unui motor de 2.8 litri, ai urma să plătești un impozit de numai 336 de lei dacă acest plan va fi aprobat de guvernanți. Pentru un motor de 5000 de centimetri cubi, impozitul ar coborî din stratosferă și ar ajunge la numai 600 de lei, un chilipir în comparație cu valoarea anterioară. Să zicem că o iei razna și îți cumperi un autoturism cu motor de 8.4 litri. Este o posibilitate din punct de vedere tehnic, iar pe tine te-ar costa un impozit de numai 1.008 lei dacă acest proiect va fi aprobat.

Pentru un motor de 1.6 litri, vei plăti 96 de lei pe an la impozit potrivit noii metode de calcul. La un motor de un litru, statul va dori să îi achiți 60 de lei pe an pentru privilegiul de a avea înmatriculată pe numele tău o bestie cu un motor de 1.000 de centimetri cubi sub capotă. Mai departe de atât, calculați voi. Orice motor sub 2.000 de centimetri cubi va fi taxat cu 0,06*cilindreea exactă, pe când motoare le de peste 2.001 cmc vor fi impozitate cu 0,12*cilindreea din acte.

Dacă vrei un calcul și mai simplu și cilindreea nu include alte cifre în loc de zerouri după primele două, e suficient să înmulțești 6 cu orice două cifre care semnifică un litraj de mai puțin de doi litri, exemplu 16*6, pentru a afla impozitul unui motor de 1.600 centimetri cubi.

Metoda merge la fel de ușor și pentru motoarele de peste doi litri. Trebuie să înmulțești 12 cu două cifre mai mari de 20, în corespondență cu cilindreea exprimată în litri a unui motor mai mare de 2.001 cmc, exemplu 12*30 pentru un motor de 3.000 de centimetri cubi. Simplu, nu?

Nu te bucura prea tare, pentru că încă nu știm cât de mare va fi noua taxă auto, cea anuală și plătită fără excepție. În plus, dacă nu transcrii dreptul de proprietate al unui vehicul la maximum trei luni de la scoaterea din evidență a fostului proprietar, te vei trezi cu înmatricularea suspendată până remediezi situația. Pe deasupra, ITP-ul va fi obligatoriu anual pentru toate vehiculele mai vechi de 12 ani începând cu anul 2018, din momentul în care acesta trebuie reînnoit.

Previous post

Kia Niro primește un concept electric în Las Vegas

Next post

Tesla Model X tractează un camion pe un deal înzăpezit

No Comment

Leave a reply