Home»Noutati»Auto»Hyundai prezinta noua generatie Santa Fe

Hyundai prezinta noua generatie Santa Fe

0
Shares
Pinterest Google+

Hyundai a prezentat de curand la Salonul de la New York versiunea finala a celei de-a treia generatii a SUV-ului Santa Fe. Schimbarile vizate de coreeni au atins toate capitolele importante, incepand cu designul, confortul, economia si aspectul practic al interiorului.
Hyundai Motor Company este cel mai mare producator de automobile din Coreea de Sud, iar ambitiile sale sunt similare cu cele avute de japonezi in urma cu 30 de ani, cand acestia au reusit sa se integreze repede in randul celor mai apreciati constructori la nivel mondial. Numele Santa Fe are deja o istorie de 12 ani si a reusit un total al vanzarilor de 2.56 milioane de exemplare, dintre care 350.000 in Europa.

Exterior

Noul Santa Fe a adoptat un limbaj nou de design denumit Storm Edge, cu linii ferme agresive si mult mai pline de personalitate decat au avut pana acum generatiile precedente. Luand in calcul designul primului Santa Fe nu putem sa nu apreciem faptul ca in prezent coreenii au stiut sa puna in valoare experienta acumulata in decursul anilor si sa schimbe radical imaginea anosta ancorata bine in multe modele ale gamelor Hyndai din trecut. Dimensiunile noului Santa Fe au crescut in lungime si latime si au scazut in inaltime, in timp ce ampatamentul a ramas neschimbat la aceiasi 2,7 m.

Confort

Pentru a imbunatati experienta la volan si a se alinia noului trend care a pus stapanire pe intregul segment SUV, noul Santa Fe aduce la bord o serie de gadgeturi, cum sunt cruise-control adaptiv pe baza de radar, senzori de ploaie si de lumina pentru activarea automata a stergatoarelor si a farurilor, sau un asistent de parcare inteligent. Scaune fata cu reglaj electric si memorie sunt dotari din noua lista de optionale a lui Santa Fe, in timp ce bancheta permite ca printr-o simpla comanda sa gliseze catre inainte si sa se rabateze, pentru a facilita accesul pasagerilor la cel de-al treilea rand de scaune. Spatiul pentru picioare a crescut in fata cu 38 mm si in spate cu 45 mm fata de generatia precedenta si a fost adaugat un plafon panoramic. Portbagajul a crescut si el in dimensiuni, cu circa 37 mm, ajungand la un volum de 534 litri fara a modifica configuratia banchetei.
Alte dotari de care se vor bucura utilizatorii noului Santa Fe sunt camera video pentru marsarier cu ecran de 7 inchi, invertor de 220 V si putere de 200 W, lumini integrate in oglinzile exterioare sau geamuri fumurii.

Motorizari

Trei motorizari, una pe benzina si doua diesel sunt disponibile pe noul Santa Fe, iar pentru dezvoltarea lor coreenii s-au gandit in primul rand la cerintele pietei europene.
Cel mai performant motor este dieselul de 2.2 litri cu bloc si chiulasa de aluminiu, care dezvolta 200 CP si un cuplu de 431 Nm. Cu acesta sub capota, Santa Fe este capabil sa atinga suta in 9.4 secunde si sa emita in atmosfera doar 145 g de carbon pe kilometru.
Un diesel ceva mai mic si care are toate sansele sa devina preferatul viitorilor clienti europeni de Santa Fe are capacitatea de doi litri si produce 150 CP si un cuplu de 382 Nm.
Alternativa pe benzina o reprezinta unicul propulsor de 2.4 litri si 193 CP.

Transmisii

Noua generatie Santa Fe este disponibila cu doua tipuri de cutii de viteze, una manuala si una automata, ambele cu sase trepte. Cutia de viteze automata este cu convertizor de cuplu si integreaza un mod sport. Noutatea este insa legata de greutatea redusa de doar 12 kg, ce o recomanda drept cea mai compacta cutie de viteze de acest tip din lume.

Dinamica

Aagilitatea este unul din scopurile urmarite de noul Santa Fe, iar multe din schimbarile aduse in configuratia masinii urmaresc fidel acest lucru. Sistemul de directie servo-electric FLEX STEER permite trei setari diferite in functie de cerintele utilizatorului, care poate alege intre modul Normal, Sport sau Comfort.
Suspensia este MacPherson pe fata si multi-link pe spate, o combinatie buna pentru confort si precizie in abordarea virajelor in conditii diversificate de exploatare. Suspensia spate este dotata standard cu un sistem self-leveling care permite mentinerea constanta a garzii la sol indiferent de gradul de incarcare.
Tractiunea este, in functie de echipare, pe fata, sau integrala. Sistemul de tractiune 4×4 este de tip variabil, cu puntea fata antrenata permanent si cu transfer progresiv catre spate in functie de conditiile de aderenta, pana la un raport de 50/50. Sistemul permite si modul 4×4 “lock”, pentu un raport fix de distributie a puterii intre cele doua punti, functie care se va dezactiva insa automat la viteze ce depasesc 40 km/h. Cateva sisteme electronice sint cele care au grija de dinamica masinii, iar aici vorbim de ABS, ESP, VSM (vehicle stability management), DBC (downhill brake control), Hill-holding si HAC (hill-assist control). Ca si la generatiile precedente, nici modelul actual nu este echipat cu reductor.

Date tehnice:

Dimensiuni (mm)
Exterior
Lungime 4690
Latime 1880
Inaltime 1680
Ampatament 2700
Ecartament fata 935
Ecartament spate 1055
Coeficient aerodinamic 0,34 Cd

Capacitiati (litri)
Portbagaj 534

Performante

Diesel

2,0 2WD Manual
Viteza maxima (km/h) 188
0 -100 km/h (sec) 11,0

2,0 4WD Manual
Viteza maxima (km/h) 188
0 -100 km/h (sec)11,3

2,2 2WD Manual / Automatic
Viteza maxima (km/h) 190 / 190
0 -100 km/h (sec) 9,4 / 9,8

2,2 4WD Manual / Automatic
Viteza maxima (km/h) 190 / 190
0 -100 km/h (sec) 9,8 / 10,1

Benzina

2,4 2WD Manual
Viteza maxima (km/h) 190
0 -100 km/h (sec) 10,0

2,4 4WD Manual / Automatic
Viteza maxima (km/h) 190 / 190
0 -100 km/h (sec) 10,5 / 10,9

Previous post

Start ratat in Abu Dhabi Desert Challenge pentru Casuneanu

Next post

Acesta este noul Mercedes-Benz G Class

No Comment

Leave a reply