Home»Aventura»Hilux cucereste Antarctica cu… combustibil de avion!

Hilux cucereste Antarctica cu… combustibil de avion!

1
Shares
Pinterest Google+

Toyota Hilux continua sa impinga limitele de rezistenta extrema printr-o calatorie maraton in Antarctica. Distanta de 9.500 de kilometri pe care a parcurs-o caravana ce a realizat aceasta expeditie polara este mai mare decat a parcurs-o un alt vehicul de acest tip vreodata, iar acest lucru a fost realizat fara macar o problema tehnica. Acest succes face parte din cel mai amplu proiect – o expeditie ce a insemnat pentu Hilux atingerea nordului magnetic si Polul Sud.

Vehiculele utilizate in dublu sens trans-continental de catre Extreme World Races, organizatorul expeditiei, au fost Toyota Hilux cu motoare de 3.0 litri D-4D. Pentru a satisface cererile impuse de temperaturile extreme de pana la -50 ° C si de terenul dur cu altitudini chiar de peste 3.400 m, vehiculele au fost special proiectate de specialistii in conversii de acest tip, islandezii de la Arctic Trucks.

Trei Hilux, inclusiv doua cu tractiune 6×6 au fost adaptate sa functioneze cu combustibil de avion pentru a face fata frigului extrem. Fiecare vehicul a functionat perfect timp de peste patru luni si aproape 10,000 de kilometri, intr-o provocare ce a inceput din noiembrie 2011 si a durat pana in februarie 2012.

Modificarile necesare la aceste vehicule au inclus chiar adaptarea unor macarale avand la baza troliul, pentru a servi la ridicarea echipamentelor grele si a rezervoarelor de combustibil de 280 litri si chiar de 800 litri în cazul modelelor 6×6. Suspensia si trenul de rulare au fost consolidate, rapoartele de transmisie au fost modificate, iar anvelopele de mari dimensiuni au fost umflate cu presiuni foarte joase, cuprinse intre 0.14 si 0.2 bar (fata de 2 bar cat are nevoie un Hilux standard), pentru a oferi o amprenta de 17 ori mai mare decat aceea pe care o ofera anvelopele standard.

Previous post

Back to roots: Jeep Mighty FC Concept

Next post

Start ratat in Abu Dhabi Desert Challenge pentru Casuneanu

No Comment

Leave a reply