Home»Off-road»Etape de campionat»GTC Trophy 2016. Clasament și primele impresii

GTC Trophy 2016. Clasament și primele impresii

0
Shares
Pinterest Google+

Etapa a cincea din Campionatul Național de Off Road s-a desfășurat de curând la Sărata Monteoru după formatul original ce a debutat anul trecut. “Ziua cea mai lungă” de off-road a fost și de această dată provocarea pentru care, nu mai puțin de 73 de concurenți s-au prezentat anul acesta la GTC Trophy, eveniment organizat de clubul GTC Motorsport.

Competiția s-a adresat claselor Standard, Open și Extrem, dar și debutanților, ce au putut să participe cu mașini nemodificate la o clasă dedicată lor, Clasa Hobby. Grosul participanților l-a înregistrat însă clasa Standard, cea care a strâns la start 35 de echipaje printre care și noi, revista 4×4 adventure.

Această etapă a început cu trialul, ce a avut loc pe un deal din imediata apropiere a stațiunii Sărata Monteoru. Preț de câteva ore, aici s-au întrecut concurenții de la clasele Standard, Open și Extrem, astfel că plecarea în traseu a fost una târzie, programată tocmai pentru ca o parte bună din acesta să fie făcut noaptea. Deși plouase cu câteva zile înainte, traseele au fost preponderent uscate, cu un grad redus de dificultate, iar porțiunile lungi de forestier au făcut clasa Standard să semene pe alocuri cu o competiție de rally-raid. Navigația s-a făcut după roadbook, dar organizatorii au pus la dispoziție și track-ul GPS. La clasa Standard nu au fost probleme cu roadbook-ul, însă noi am gasit uneori diferențe în ceea ce privește distanțele și câteva „capcane” nesemnalizate. Prima secțiune de traseu a fost și ce mai lunga, cu circa 110 km, apoi au urmat secțiuni de 30, 60 și 70 km. Zonele cu limitare de viteză sunt obișnuite pentru porțiunile în care sunt străbătute localitățile, însă la această etapă am experimentat limitări drastice, de 5km/h, fapt ce ne-a condus, cel puțin pe noi, către ‘’câștigul’’ unor puncte de penalizare pentru depasirea vitezei impuse. Favoriții acestei clase au fost echipajele N.Duică/N.Duică clasați pe primul loc, M.Cornea/Ș. Szekely de pe poziția secundă și R.Vișoiu/R.Andreescu care s-au clasat pe locul trei.

Bătălii susținute s-au înregistrat și la clasa Open, acolo unde titlul de campion național a fost adjudecat deja pentru acest an de Tudor Claudiu ajutat de copilotul G. Bobu, urmat în clasamentul etapei de echipajul A.Lorincz/R.Siderias și de V.Vlad/R.Țuțuianu care s-au clasat pe locul trei. La extrem A.Gafița/M.Lupu au reușit clasarea pe prima treaptă a podiumului, înaintea echipajului  S.Pârvulescu/D.Kiraly, clasat pe doi și a echipajului A.Vișoiu/T.Vișoiu, care a prins ultima treaptă a podiumului.

“Ziua cea mai lungă” de offroad este un format care a pus la grea încercare piloții și navigatorii de la toate clasele și a accentuat importanța pe care o au spiritul de echipă, rezistența fizică și strategia.  Cu un număr aproape dublu de participanți față de media obișnuită la etapele din Campionatul Național, GTC Tropy 2016 poate fi considerat un eveniment de referință pentru off-road și motorsport în general.

Echipajul 4×4 adventure a fost susținut și de această dată de partenerii noștri Argo Security, Repsol, AT Augsburg și President Electronics.

 

Razvan Loghin

Previous post

Viitoarea generație Jeep Wrangler va avea capota și portierele din aluminiu

Next post

Experiențe în familie. Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 4Drive

1 Comment

  1. […] Duster va avea o categorie separată la GTC Trophy – “Ziua cea mai lungă”, o etapă în Campionatul Național de […]

Leave a reply