Home»Teste»SUV»Greu de ucis: test Nissan Qashqai 1.6 dCi

Greu de ucis: test Nissan Qashqai 1.6 dCi

0
Shares
Pinterest Google+

Succesul de care s-a bucurat generația anterioară a lui Qashqai nu i-a făcut pe cei de la Nissan să se culce pe lauri, ci i-a îndemnat, se pare, în a-și consolida și mai bine poziția pe piața europeană. Din acest motiv avem o actuală generație ce arată că s-au depus eforturi în toate privințele, începând cu un design sofisticat și agresiv și terminând cu un interior fără cusur.

Dacă, din punct de vedere estetic, vorbim de o transformare miraculoasă ce a inspirat și realizarea fratelui mai mare X-Trail, beneficiile pe care le simți din postura de pasager sunt cele pe care nu le poți trece cu vederea. Habitaclul a avut de câștigat la capitolul spațiu prin alungirea caroseriei cu 49 mm şi beneficiază acum de un layout mai modern și materiale de foarte bună calitate pentru un model din zona non-premium.

Nivelul tehnologic este foarte ridicat și susținut atât de dotările de confort, care alcătuiesc o listă bogată la un nivel de echipare superior, cum a fost și cazul mașinii noastre (Tekna), cât și de către sistemele de asistență precum sistemul Safety Shield Plus (asistență parcare, detectare vehicul în unghiul mort, frânare automată de urgență, recunoașterea semnelor de circulație) sau sistemul Nissan Connect ce dispune de un display tactil de 7 inch și care integrează sistemul audio, navigația, dar și Around View Monitor – un sistem care îți permite să vezi de jur-împrejurul mașinii. Plafonul panoramic și tapițeria din piele sunt dotările pe care le-am apreciat ca fiind responsabile cu realizarea unei atmosfere premium care îţi oferă clipe mai plăcute petrecute la volan, iar insonorizarea s-a dovedit destul de eficientă încât să țină la distanță tonalitatea dieselului de sub capotă.

Motorul dCi de 1.6 litri este rafinat și se simte foarte comod în compania cutiei de viteze cu șase rapoarte, drept dovadă fiind reprizele excelente și un consum de circa 5,5-6 litri pe care l-am realizat conducând circa 600 km. Pe asfalt Qashqai se simte foarte bine, este agil și are o direcție confortabilă însă insuficient de comunicativă atunci când este abordat un stil de condus sportiv. Suspensia își face bine treaba, are un ruliu moderat și contribuie la o dinamică generală foarte echilibrată. Jantele mari de 19 inch fac ca imperfecțiunile din asfalt să fie mai greu tolerate de suspensie, iar eventualele aventuri în afara șoselei să fie făcute cu mai multă atenție, mai ales că anvelopele suportate de acestea nu pot fi unele suficient de performante pentru aceste condiții.

Terenul accidentat este un inamic cu care se va confrunta mașina atât prin prisma unghiurilor de atac și degajare, cât și a unei gărzi la sol în limitele clasei. Ajutorul venit din partea sistemului de tracțiune All Mode 4×4-i este unul resimțit în sistuațiile de carosabil alunecos sau atunci când roțile pierd contactul cu solul din cauza obstacolelor prea mari. Ân condiţiile în care, în mod normal, cuplul este transmis preponderent roților din față, transferul acestuia către puntea spate se realizeaza extrem de rapid atunci când sistemul detectează o diferență critică de rotație între axe, iar pentru a beneficia la maxim de avantajele unui 4×4 există și un mod Lock ce se poate comuta manual.

Concluzii

Deși modelul testat de noi depășea cu puțin 30.000 euro fiind vorba de o echipare de top, Qashqai este un crossover accesibil ce poate aduce nenumărate avantaje într-o configurație care să implice dieselul de 130 CP și sistemul de tracțiune integrală. Dacă la capitolul off-road nu poate emite pretenții mai mari decât cele normale pentru această clasă, Qashqai are însă multe de spus în fața concurenței la capitolul dinamică, economie și confort, detalii acompaniate de un nivel de siguranță ce va rămâne etalon și în viitorul apropiat.

 

Text și foto: Răzvan Loghin

Preț versiune: 25.190 Euro, cu TVA

 

Specificații tehnice:

Motor 1.6 dCi 130 Stop&Start
130 CP, manuală 6 trepte, All Mode 4×4-i, motorină
5 usi
Acceleraţie 0-100km/h (sec): 10.5
Consum mixt: 5.1 l/100km
Emisii CO2: 133
Viteză maximă (km/h): 190

Previous post

Land Rover prezintă sistemul de control al mașinii de la distanță cu ajutorul smartphone-ului

Next post

Citroen ar putea readuce la viață pick-upul Mehari

No Comment

Leave a reply