Sfaturi

Pe unde am mai fost, sau unde am vrea sa ajungem
User avatar
DoiNomazi
Posts: 101
Joined: 26 Nov 2011 05:20
Contact:

Sfaturi

Postby DoiNomazi » 12 May 2017 05:45

Daca ati avea de pregatit 4,600+ km de off road, din care vreo 1,800 Km sunt off road in conditii severe de nisip si piatra, fara posibilitati de alimentare/depanare, sau asistenta, care v-ar fi prioritatile, dincolo de 2 x rezerve, curele de transmisie, lopata, cric HiLift, ulei de rezerva si posibilitatea de a transporta vreo 400 de litri de motorina?

masina are snorkel si troliu

Cele bune, tuturor.
vimeo.com/channels/travelotherapy

User avatar
koais
Posts: 161
Joined: 22 Aug 2011 22:08
Contact:

Re: Sfaturi

Postby koais » 12 May 2017 08:24

Ce masina?

User avatar
RZV
Macaragiu
Posts: 1271
Joined: 18 Sep 2010 20:34
Contact:

Re: Sfaturi

Postby RZV » 12 May 2017 08:36

Apa, papa si un tel satelit :D
Masina-i neimportanta dupa ce s-a stricat ceva si nu va mai ajuta, voi trebuie sa rezistati acolo in caz ca orice.
Chit de reparatie pene - daca tai o guma este pa,dar poate o camera plus ceva manson te ajuta.Fara o trusa de mic vulcanizator esti pa.la fel fara compresor sa umfli.
Da ceva detalii despre locatie si masina,te rugam.
Mai bine macaragiu, decit bulangiu ........

User avatar
busu4x4
Posts: 964
Joined: 23 Sep 2010 14:15
Location: Bucuresti, Tineretului
Contact:

Re: Sfaturi

Postby busu4x4 » 12 May 2017 10:28

Din ce discutii am mai vazut pe forumuri, am ajuns la concluzia ca pentru un traseu de genul asta, conteaza foarte mult masina adaptata la locatie! Adica masina ta, sa fie foarte populara in zona respectiva, tocmai pentru a nu cara o gramada de piese de schimb dupa tine.
Cred ca Mihai Tuca iti poate da cele mai pertinente sfaturi pe tema asta. Sau nu, el a fost cu HDJ-ul, aia nu se strica :D
Live Free or Die Hard !!!!

User avatar
DoiNomazi
Posts: 101
Joined: 26 Nov 2011 05:20
Contact:

Re: Sfaturi

Postby DoiNomazi » 12 May 2017 11:45

In poze arata a HZJ cu un V8 diesel single turbo, dar orice masina este atat de buna cat este intretinerea ei. Scuze, dar nu suport cuvantul mentenanta... :)

Piesele de schimb esentiale trebuie carate pentru simplul motiv ca pe o raza de vreo mie de km nu exista acces la nici un fel de atelier, sau asezare. In functie de consumul generat de sute de km de nisip in vitezele 2-3 cu anvelopele aproape de jumatate de presiune, ideal si cel mai sigur ar fi sa-mi car cu mine motorina pentru vreo 2,000 Km... :) Exagerand marja de siguranta, mi-am propus sa impachetz la bord vreo 400 litri, probabil mai mult de jumatate in canistre.
vimeo.com/channels/travelotherapy

gusteru
Posts: 162
Joined: 07 Feb 2011 11:21
Contact:

Re: Sfaturi

Postby gusteru » 12 May 2017 13:26

masina sa fie standard, in caz de necesitate va fi greu sa gasesti piese la una modificata. daca mergi in desert, troiu nu iti trebuie, scapa de el, orice greutate in plus conteaza.
Un compresor bun, sau mai bine doua ca unul sa se raceasca in timp ce il folosesti pe celalalt. In conditii de nisip rotile desumflate fac minuni, dar trebuie umflate bine cand ajungi la zone cu blolovani, altfel te costa cauciucurile.
placile de desnisipare sunt o necesitate .
o scandura groasa de pus sub cric sa nu se ingroape in nisip.
cateva fumigene ce le gasesti la orice pravalie cu echipament de yahturi.
un binoclu de camp te va ajuta enorm la navigatie si tot la navigatie harta pe hartie, astfel vei avea o vedere generala a traseului, pe gps nu ai aceasta posibilitate.
motorina in canistre e mai practic decat in 2 rezervoare atunci cand ramai intepenit, poti sa le dai jos sa faci masina mai usor de impins
telefon sat. daca ai.
un prieten bun acasa care sa stie traseul si cu care sa ai un plan prestabilit de contact
o panza din care sa faci un umbrar, evita plasticul, face zgomot la vant. cel mai bine ar fi o parasuta, gasesti pe la armydump, e dubla, usoara.

si tare ar fi bine daca ati fi doua masini, nu una singura.
pot sa te intreb de care desert e vorba?

gusteru
Posts: 162
Joined: 07 Feb 2011 11:21
Contact:

Re: Sfaturi

Postby gusteru » 12 May 2017 13:31

ar mai fi una, cam ilegala, dar daca esti in belea nu mai conteaza. o statie pe 121,5 mhz, frecventa de alarma de aviatie. dar sa speram ca nimeni nu ajunge aici

User avatar
DoiNomazi
Posts: 101
Joined: 26 Nov 2011 05:20
Contact:

Re: Sfaturi

Postby DoiNomazi » 12 May 2017 13:46

Multam pentru lista sfaturilor. Extrem de utile toate.

De descurcat in locuri pustii si indepartate, ma mai descurc cat de cat, eram curios cum abordati voi detaliile legate strict de plimbari mai lungi 4x4.

Troliul vine instalat pe masina si poate fi util la urcarea unor dune de nisip mai abrupte. Nu am ancora de nisip, dar as putea improviza un sistem de ancorare din rotile de rezerva ingropate. Scari de nisip nu am si voi incerca sa gasesc.

Din relatarile altora, primele care cedeaza sunt amortizoarele in zonele pietroase. Presiunea scazuta a cauciucurilor poate fi foarte utila si in zonele pietroase. Depinde de cauciuc la cat de jos l-as duce.

Voi avea un "releu satelit" pentru iPhone, si un EPIRB, in caz de necesitate.

In fine, inca o data multumiri pentru sfaturi. Cu putzin noroc poate reusesc sa prezint un video jurnal la toamna... :)

Cele bune.
Last edited by DoiNomazi on 12 May 2017 13:49, edited 1 time in total.
vimeo.com/channels/travelotherapy

gusteru
Posts: 162
Joined: 07 Feb 2011 11:21
Contact:

Re: Sfaturi

Postby gusteru » 12 May 2017 13:48

presupunand ca te duci spre Sahara, ti-ar mai trebui o galeata de tabla, nu de plastic, cele de plasticnu se prea scufunda si cel putin 60m cordelina. aia cu pastilele de desinfectare o stiti deja. si tot la capitolul apa/alimente, zeama de orez e cel mai bun remediu al diareei provocata de apa

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Sfaturi

Postby Razvan4x4 » 12 May 2017 21:03

Fara sa am experienta unei astfel de calatorii, as puncta cateva sugestii la capitolul tehnic. Masina daca e HZJ este aspirata, asta inseamna ca nu va face probleme, acesti kilometri fiind o dezmortire mai mult (baietii au facut Siberia cu trei astfel de masini, 27.000km, masinile in functiune aproape non-stop). Cu toate acestea, trebuie avut grija la ulei, intervalul de schimb fiind unul scurt, 5000-7000km, in functie de solicitari. E bine sa aveti de un schimb+un filtru. Uleiul de motor nu strica, poate fi folosit si in transmisie, la nevoie, invers nu! Filtre de aer as lua macar unul de schimb, iar un pre-filtru pentru particule grele l-as recomanda calduros. As mai monta si un filtru de motorina transparent, cu decantor si supapa de purjare. Calitatea combustibilului s-ar putea sa varieze foarte mult. As mai lua scule multe si cateva piese uzuale, cruci cardanice, furtunuri de frana, vaselina. E bine de verificat si instalatia de climatizare, sa aiba "plinul" la freon.. s-ar putea sa conteze.
Pentru campari lungi si pentru a asigura functionarea electronicelor as monta o baterie auxiliara si panouri solare+controller (ar putea ajuta si in cazul in care cedeaza alternatorul).
Daca mai imi aduc aminte, mai scriu. Bafta!
Casa Iacob nu e acasa


Return to “Destinatii interesante, cu sau fara 4x4”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest